Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، علی شعبانی رییس کل دادگستری استان در بازدید از انبار‌های سازمان اموال تملیکی استان گفت: وضعیت و شرایط نگهداری کالا‌ها باید سریعاً مورد پیگیری قرار گیرد و به قید فوریت تعیین تکلیف شوند، بر همین اساس دادستان مرکز استان نیز بعنوان مدعی العموم این موضوع را در دستور کار خود قرار داده است و سایر دستگاه‌های ذیربط نیز باید اقدامات قانونی لازم را تا تعیین تکلیف اموال تملیکی انجام دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: کالا‌هایی که در این انبار‌ها نگهداری می‌شود، قالباً از طریق سازمان تعزیرات حکومتی ضبط شده و بدون شک با صدور رای در این مرجع تعیین تکلیف می‌شود.

مقام ارشد قضایی استان گفت: این اموال تا زمان صدور رای قطعی به طور موقت در این انبار‌ها نگهداری می‌شود تا در صورت ارائه مدارک قانونی به صاحبان آن‌ها مسترد گردد و در صورت عدم احراز ورود قانونی آن‌ها به نفع دولت ضبط شده و حسب مورد در روند مزایده قرار خواهد گرفت.

رییس کل دادگستری استان افزود: با توجه به این که مدت تاریخ مصرف برخی کالا‌ها منقضی می‌شود، طبیعتاً باید از چرخه مصرف خارج شود، تا شاهد وقوع خطرات احتمالی بعدی پس از واگذاری به اشخاص دیگر نباشیم.

شعبانی در ادامه یادآور شد: بیشترین انباشت کالا مربوط به موتور سیکلت است که در مواردی مجوز استفاده آن‌ها در داخل وجود ندارد و باید به صورت کلان تعیین تکلیف شود.

این مقام مسئول همچنین تاکید کرد: بیشتر این کالا در مرحله وصول استعلامات از گمرک قرار دارد و اگر در پاسخ استعلامات تسریع شود، قطعاً پرونده قضایی آن‌ها نیز به سرعت مورد رسیدگی قرار می‌گیرد و وضعیت کالا‌ها مشخص خواهد شد.

شعبانی اظهار داشت: این انتقاد وارد است که چرخه تعیین تکلیف این کالا‌ها با خلا‌هایی همراه است و به همین دلیل حقوق مردم و بیت المال مورد تضییع قرار می‌گیرد.

وی افزود: دستگاه قضایی استان راهکار‌های لازم برای رفع خلا‌ها و نواقص موجود در بخش‌های مختلف را به مرکز پیشنهاد خواهد داد تا به صورت کلان چاره اندیشی شده و ضوابط و مقررات ویژه‌ای در این خصوص و در راستای احیای حقوق عامه پیش‌بینی شود.

رییس کل دادگستری استان خاطرنشان کرد: وضعیت انبار‌های سازمان اموال تملیکی استان مناسب است و انتظار این است دستگاه‌های متولی و مرتبط که در این خصوص مسئولیت دارند، به وظایف و تکالیف خود به درستی عمل کنند تا حتی‌الامکان خلا‌های موجود مرتفع شود و هدف قانونگذار محقق شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دستگاه قضا اموال تملیکی دادگستری اموال تملیکی تعیین تکلیف انبار ها کالا ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۲۹۵۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین تکلیف پساب یزد

پس از انتقاد محمدصالح جوکار نماینده یزد، اشکذر و زارچ از وضعیت رها شده پساب یزد و احتمال بروز مشکلاتی برای مردم شاهدیه، زارچ و اشکذر، نشست تعیین تکلیف این منطقه برای رفع مشکل موجود، با حضور مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب و شرکت آب منطقه‌ای استان در دفتر این نماینده برگزار شد.

مدیرعامل آبفای استان یزد و شرکت آب منطقه‌ای استان هر یک به بیان گزارشی از وضعیت پساب و میزان اختصاص یافته به مجموعه‌های مختلف ارائه کردند.

جوکار در این نشست با تأکید بر لزوم انتقال این پساب به شرکت‌های تخصیص یافته (معدنی، صنعتی، فضای سبز یا دولتی)، گفت: ۲۵۰ لیتر بر ثانیه از این پساب تخصیص یافته که بخشی از آن انتقال داده می‌شود و بخشی هم در منطقه رسوب می‌کند.

وی افزود: ۱۰۰ لیتر بر ثانیه از پساب به شرکتی تعلق دارد که فاضلاب شهر یزد را تکمیل خواهد کرد.

این نماینده ادامه داد: شرکت‌هایی که پساب به آن تخصیص یافته، اگر میزان مشخص شده را انتقال ندهند، علاوه بر جریمه، تخصیصی آنها به صورت تغذیه سفره‌های زیرزمینی به صورت مصنوعی با همکاری شرکت آب منطقه‌ای و موسسه کوثر انجام پذیرد.

جوکار اظهار داشت: در خصوص تعیین تکلیف بخش باقی مانده دیگر از این پساب نیز مقرر شد به صاحبان تخصیص اخطار داده شود تا نسبت به انتقال آن در اسرع وقت اقدامات لازم را دنبال کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • تشریح جزئیات بررسی پرونده‌های امور اراضی استان تهران/ تعیین تکلیف ۴۵ پرونده
  • ۴۵ پرونده امور اراضی استان تهران تعیین تکلیف شد
  • ساختمان‌های بحرانی منطقه ۱۲ تهران به‌زودی تعیین تکلیف می‌شود
  • نظارت میدانی رئیس قوه قضائیه در بازدید از بندر شهید رجایی
  • تعیین تکلیف پساب یزد
  • اولین جلسه ساماندهی و تقویت مدیریت مرزهای مجاز آبی گیلان برگزار شد
  • هر چه سریعتر نسبت به نواقص و ناهماهنگی های موجود در گمرک شهیدرجایی اقدام شود
  • رئیس قوه قضائیه: پرونده‌های اموال تملیکی تعیین تکلیف شود
  • سرعت رسیدگی به پرونده‌های اموال تملیکی در تعزیرات افزایش یابد
  • بازدید رئیس قوه قضائیه از بندر شهید رجایی