Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، آیت الله «حبیب الله شعبانی موثقی» روز شنبه در گرامیداشت روز وحدت حوزه و دانشگاه با تاکید بر اینکه در مسیر تحقق تمدن اسلامی لازم است تا حوزه و دانشگاه در کنار یکدیگر باشند، اظهار داشت: روح وحدت حوزه و دانشگاه همراه با گام دوم انقلاب به دنبال تمدن نوین اسلامی است.

وی گفت: قبل از انقلاب اسلامی، روحانیون و اساتید معمم همچون آیت الله بهشتی، آیت الله مفتح و آیت الله مطهری در دانشگاه حضور داشتند و نویسنده بسیاری از کتب دانشگاهی نیز اساتید حوزه هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با بیان اینکه مراد از وحدت حوزه و دانشگاه فقط حضور فیزیکی نیست، گفت: برای تحقق وحدتی که بتواند جامعه، نظام و انقلاب را به سمت تمدن اسلامی پیش ببرد نیازمند بهره مندی از سخت افزار و نرم افزار در کنار یکدیگر هستیم.

آیت الله شعبانی موثقی تصریح کرد: علوم پایه به عنوان سخت افزار، یکی از پایه‌های توسعه در عرصه‌های مختلف تمدن اسلامی است اما بدون علوم انسانی این مهم محقق نخواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه لازمه تحقق وحدت مشترک بین حوزه و دانشگاه جدی گرفتن علوم انسانی است، اظهار داشت: تحول در علوم تجربی راحت است اما این تحول در علوم انسانی به سادگی روی نمی‌دهد. 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با بیان اینکه ماهیت گذاره‌ها در علوم تجربی و انسانی با یکدیگر متفاوت است، گفت: با وجود تمامی این تفاوت‌ها اما می توان از ظرفیت علوم انسانی برای جهت دهی به علوم تجربی و دانشگاهی استفاده کرد.

آیت الله شعبانی موثقی با اشاره به اینکه علومی که توسط غرب تشکیل شده مبتنی بر هوش است، افزود: توسعه جامعه توسط دانشگاهی که مبتنی بر هوش است با دانشگاهی که مبتنی بر خرد و ‌عقل ورزی است بسیار متفاوت می باشد.

وی با بیان اینکه عقلانیت اصل مهمی در مسئله وحدت حوزه و دانشگاه است که بر توسعه و پیشرفت عدالت محور تاکید دارد، اظهار داشت: تفاوت بین هوش و خردورزی که اسلام مطرح می کند و یا به عبارت دیگر تفاوت بین تمدن اسلامی با تمدن غربی، بحث عقلانیت است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه توسعه غربی باعث ایجاد بحران هویت در کشورهای غربی شده است، افزود: وحدت حوزه و دانشگاه برای آن است که تمدن را به درستی تشخیص دهیم و خردورزی را در جامعه تقویت کنیم.

۲۷ آذر سالروز شهادت آیت‌الله دکتر مفتح به عنوان روز وحدت حوزه و دانشگاه نام‌گذاری شده است. 

برچسب‌ها دانشگاه بوعلی سینا شهر همدان امام جمعه همدان وحدت حوزه و دانشگاه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دانشگاه بوعلی سینا شهر همدان امام جمعه همدان دانشگاه بوعلی سینا شهر همدان امام جمعه همدان وحدت حوزه و دانشگاه وحدت حوزه و دانشگاه امام جمعه همدان تمدن اسلامی علوم انسانی آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۲۹۶۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حج تجلی وحدت و اقتدار امت اسلامی است

 آیت‌الله مصطفی محامی ر همایش زائران حج تمتع سیستان و بلوچستان ضمن گرامیداشت نام و یاد شهدای مدافع امنیت استان بر لزوم استفاده از فرصت حج تاکید کرد و افزود: فرصت حج در طول عمر انسان کمتر پیش می‌آید و تازه در همان دوران حج نیز حاجیان کم‌تر حال دعا دارند در صورتی که از این فرصت باید نهایت استفاده صورت گیرد و دعای مستجاب داشته باشند که البته استجابت دعا برای انسان دارای شرایطی و ممکن است استجاب نشود، اما وعده الهی این است که اگر انسان برای برادران و خواهران مومن خود دعا کند خداوند نیز ملائکه‌ای را مأمور می‌کند تا از ناحیه همان مؤمن همان دعا را برای شخص دعا کننده داشته باشد و قطعا دعای فرشته الهی مستجاب است بنابراین اگر انسان برای دیگران دعا کند نه تنها متضرر نخواهد بود بلکه سودمند هم هست.
️امام جمعه زاهدان بیان کرد: باید به اهمیت، جایگاه و اهداف حج توجه داشته باشید و در همان مسیر گام بردارید چرا که حج دارای ابعاد مختلفی است از جمله اینکه در جنبه ظاهری و وجهه عمومی، حج تجلی وحدت و نشانه اقتدار امت اسلامی است.
️وی ادامه داد: اینکه از کشور‌های مختلف، مذاهب و اقوام مختلف در یک زمان و مکان مشخص حضور پیدا کرده و بر محور خانه خدا طواف می‌کنند و براساس دستورالعمل تعیین شده از ناحیه شریعت به عبادت خداوند می‌پردازند نشانه از یگانگی، یکدستی، وحدت و اتحاد امت اسلامی است که باید در جهت تقویت این اتحاد و انسجام تلاش کنیم و آن را به رخ دشمنان اسلام بکشانیم.
آیت‌الله محامی️ تصریح کرد: حج از نشانه‌های اقتدار امت اسلامی است و این جمعیت انبوه تنها بخشی از مسلمانان سراسر عالم هستند که در این رزمایش بزرگ حاضر شده‌اند و باید این اقتدار نیز به رخ دشمنان اسلامی کشیده شود آن هم در روزگاری که مردم مظلوم غزه با عملیات طوفان‌الاقصی و پس از آن با مقاومت دلیرانه خود این اقتدار را به رخ نظام‌های پوشالی و استکباری کشانده‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • ظهور تحول در دانشگاه های جهان را باید نتیجه خون‌های ریخته شده در غزه دانست
  • نشست سراسری مدیران گروه‌ها و اعضای هیئت علمی رشته علوم اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی
  • حج تجلی وحدت و اقتدار امت اسلامی است
  • ایجاد ۲۲ هسته پژوهشی حوزه‌های علوم شناختی در دانشگاه‌های کشور
  • زن و خانواده مرز مواجهه جمهوری اسلامی با غرب است
  • ضعف جریان حوزوی و علوم انسانی اسلامی در به تصویر کشیدن اندیشه خود
  • شهرداری همدان ۵۰ میلیارد تومان به حوزه پژوهش اختصاص داد
  • تمدن نوین اسلامی با وحدت محقق می‌شود/ عینت‌بخشی به وحدت اسلامی در دستور کارم بود
  • امنیت حاکم بر هرمزگان ناشی از وحدت شیعه و سنی است
  • وزیر علوم وارد یاسوج شد