Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس در اردکان، محمدرضا رفیعی‌زاده در حاشیه مراسم افتتاح خانه اشتغال این شهرستان، اظهار کرد: این مهم با هدف تأمین اشتغال خانواده زندانیان نیازمند و با همکاری زندان، انجمن حمایت زندانیان و صنایع دستی اردکان افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار می گیرد.

وی با اشاره به اولویت‌های سازمان زندانها در حوزه اصلاح وتربیت، ایجاد اشتغال برای خانواده زندانیان نیازمند را از اقداماتی در دستور کار دانست و افزود: این کار تأثیر مستقیم در کاهش ناهنجاری‌های جامعه وهمچنین کمک به باز اجتماعی شدن مددجویان دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون سلامت، اصلاح وتربیت زندان‌های استان یزد در ادامه یکی از دغدغه‌های مجموعه زندانهای یزد را ایجاد اشتغال برای خانواده‌های زندانیان و توانمندسازی آنان درحوزه امرار معاش عنوان و تصریح کرد: با افتتاح خانه اشتغال در شهرستان اردکان امیدواریم که به اشتغال ۱۰۰درصدی در این حوزه برسیم.

 مصطفی عابدی، رئیس زندان اردکان نیز با توجه به قرارگیری خانواده‌های زندانیان در معرض برخی از آسیب‌های اجتماعی، حضور آنان در یک مرکز ویژه اشتغال زایی برای خانواده ها را موجب رونق گرفتن این بخش برشمرد.

وی افزود: با حمایتهای مدیرکل محترم زندانهای استان،دادستان و مدیرعامل انجمن حمایت زندانیان دستگاههای کاربافی و تولید منسوجات دست باف و همچنین تسهیلات ارزان قیمت از سوی شرکت چادرملو و بانک رسالت دراختیار شاغلین قرارمی گیرد که خانواده های زندانیان به راحتی و بدون هیچ دغدغه ای میتوانند گوشه ای از مشکلات معیشتی خود را مرتفع نمایند.

 مهمترین اشتغال پایدار ایجاد شده برای خانواده زندانیان در این خانه اشتغال، صنعت کار بافی است که از صفرتاصد تولید تا فروش آن توسط خود شاغلین صورت می گیرد و در حال حاضر تعداد ۱۵ نفر می‌توانند در این کارگاهها مشغول کارشوند که با تکمیل ظرفیت فازهای بعدی ،استخدام ۶۰ نفردر این کارگاهها ممکن می باشد.

انتهای پیام/ر

منبع: فارس

کلیدواژه: زندانی خانه اشتغال استان یزد شهرستان اردکان خبرگزاری فارس آسیب اجتماعی خانواده زندانیان برای خانواده خانه اشتغال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۳۲۵۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۰ هزار شغل در استان بوشهر ایجاد شد/ رونق کسب‌وکارها در سال جاری

به گزارش خبرنگار مهر، احمد محمدی زاده ظهر دوشنبه در نشست با مسئولان حوزه اقتصادی استان اظهار داشت: امسال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به نام سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری شده و حوزه اقتصادی نقش مؤثری در تحقق شعار سال دارد.

وی به توفیقات دولت سیزدهم در حوزه اشتغال و تولید اشاره کرد و افزود: روند مستمر توسعه اشتغال در کشور مبتنی بر زیست بوم ملی اشتغال از موفقیت‌های اساسی دولت سیزدهم در یکسال اخیر است.

استاندار بوشهر از کاهش ۰.۹ درصدی نرخ بیکاری در کشور خبر داد و تصریح کرد: نرخ بیکاری در کشور از ۹ درصد در سال ۱۴۰۱ به ۸.۱ درصد در سال ۱۴۰۲ کاهش یافت که موفقیت بزرگی محسوب می‌شود.

محمدی زاده با اشاره به کاهش نرخ بیکاری در بین جوانان و زنان و فارغ التحصیلان دانشگاهی خاطر نشان کرد: میزان اشتغال ناقص در کشور نیز در یکسال اخیر حدود ۱.۳ درصد کاهش یافت.

وی اضافه کرد: خالص اشتغال ایجادی در کشور در سال ۱۴۰۲، بالغ بر ۷۷۵ هزار شغل جدید است.

استاندار بوشهر گفت: سامانه جستجوی شغل در کشور در سال گذشته، راه اندازی و بیش از ۳۰۰ هزار فرصت شغلی در این سامانه ثبت و ۳۱۰ هزار نفر از کارجویان نیز ثبت نام کردند.

محمدی زاده به توسعه مشاغل خانگی در کشور در دولت سیزدهم پرداخت و افزود: ۱۸۰ هزار مجوز مشاغل خانگی در سال گذشته در کشور صادر و بالغ بر ۳۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات در این زمینه پرداخت شد.

وی اضافه کرد: ۳۵۹ بازارچه مشاغل خانگی در سطح کشور در یکسال اخیر برپا شده که نقش مؤثری در بازاریابی کالاهای تولیدی مشاغل خانگی داشته است.

استاندار بوشهر گفت: در استان بوشهر نیز طی یکسال اخیر، اتفاقات ارزشمندی در حوزه اشتغال و تولید و کاهش بیکاری رقم خورده که کاهش نرخ بیکاری به ۶.۱ درصد از مهم‌ترین توفیقات است.

محمدی زاده بیان کرد: طی ۲ سال اخیر حدود ۶۰ هزار شغل در استان بوشهر ایجاد شده و امسال با رونق فضای کسب و کار و جهش تولید، اشتغال نیز رشد محسوسی خواهد داشت.

وی ابراز داشت: احیای واحدهای راکد و نیمه راکد در استان بوشهر با شتاب بسیار خوبی انجام شده و امیدوارم امسال شاهد احیای تمام واحدهای تولیدی باشیم.

کد خبر 6098325

دیگر خبرها

  • تجلیل از کارگران منتخب بخش تولید و صنعت آذربایجان شرقی
  • بیش از ۹۰ درصد از درخواست‌های مردم در حوزه اشتغال است
  • ۴ هزار مددجوی بهزیستی اصفهان شاغل شدند
  • کمک انجمن حمایت از زندانیان اصفهان به خانواده ۱۸۰۰ زندانی
  • اشتغال زندانیان از مهم‌ترین کارهای امنیت‌ساز است
  • ۶۰ هزار شغل در استان بوشهر ایجاد شد/ رونق کسب‌وکارها در سال جاری
  • پایه‌گذاری بیش از ۱۰۰۰۰۰ شغل توسط بنیاد علوی در سال جاری
  • چینی‌ها برای ۱۲ هزار نفر در کرمان اشتغال ایجاد کردند
  • سند‌های «رفسنجان قشم» ساماندهی می‌شود/ آزادی ۴۰ زندانی افغان و پاکستانی برای مبادله با زندانیان ایرانی
  • سند‌های «رفسنجان قشم» سازماندهی می‌شود/ آزادی ۴۰ زندانی افغان و پاکستانی برای مبادله با زندانیان ایرانی