Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که به منظور شرکت در نشست فوق العاده وزرای امور خارجه کشورهای اسلامی درباره افغانستان در اسلام آباد پایتخت پاکستان حضور دارد، پیش از ظهر امروز (یکشنبه) با عمران خان نخست وزیر پاکستان دیدار و گفت‌وگو کرد.
 
در این دیدار وزیر امور خارجه کشورمان ضمن تبریک برگزاری نشست فوق‌العاده وزرای امور خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در پاکستان، با تاکید بر ضرورت همکاری تمام کشورهای اسلامی در رساندن سریع کمک‌های بشردوستانه به افغانستان تأکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیرعبداللهیان افزود، جمهوری اسلامی ایران بدون توجه به موضوعات سیاسی در افغانستان از ارسال کمک‌های بشردوستانه به افغانستان حمایت کرده و در این ارتباط ضمن باز نگهداشتن مرزهای خود آماده همه گونه همکاری با تمام کشورها برای رساندن کمک ها به مردم افغانستان است.

وزیر خارجه کشورمان تنها راه حل صلح و ثبات نهایی در افغانستان را تشکیل دولت فراگیر با مشارکت همه اقوام خواند و در این خصوص بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای همکاری با همسایگان افغانستان، کشورهای منطقه و سازمان ملل به منظور تسهیل شکل‌گیری دولتی فراگیر در افغانستان توسط خود افغانستانی‌ها تأکید کرد. 

مسائل دوجانبه ایران و پاکستان به ویژه موضوع همکاری‌های مرزی بخش دیگری از مطالب مطروحه توسط وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با عمران خان بود.

* نقش مهم ایران در منطقه و برقراری صلح و ثبات در افغانستان

عمران خان نخست وزیر پاکستان نیز در این دیدار ضمن با اهمیت خواندن نقش جمهوری اسلامی در منطقه و برقراری صلح و ثبات در افغانستان، از موضوع تشکیل دولت فراگیر در افغانستان حمایت و بر ضرورت کمک به مردم افغانستان در شرایط حاضر خصوصاً با توجه به رسیدن فصل زمستان و نبود سوخت و مواد غذایی تأکید کرد.
 
عمران‌خان با توجه به ضرورت گسترش روابط دوجانبه بین دو کشور ضمن مرور زمینه‌های مختلف همکاری‌های دو کشور، همکاری‌های مرزی خصوصاً تجارت مرزی و تشکیل توسعه بازارچه‌های مرزی را مورد تأکید قرار داد.

به گزارش فارس، حسین امیرعبداللهیان همچنین طی سخنانی در نشست امروز ضمن ارائه چهار پیشنهاد برای کمک به مردم افغانستان، گفت:‌ کشورهای اسلامی، هیأت حاکمه سرپرستی افغانستان و همه طرف‌ها را به تشکیل دولت فراگیر تشویق کنند. (اینجا بخوانید)

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران همچنین در حاشیه این نشست با وزرای خارجه اردن، ترکیه، جمهور آذربایجان و دبیرکل سازمان همکاری اسلامی و هیأت اعزامی صلیب سرخ جهانی دیدار و گفت‌‌وگو کرد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: جمهوری اسلامی ایران امور خارجه صلح و ثبات عمران خان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۳۴۹۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزرای دفاع ایران و چین دیدار کردند

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: تنش‌های اخیر در منطقه و شرایط اسفناک غزه نتیجه اقدامات بی‌ثبات ساز آمریکا در منطقه و حمایت از رژیم کودک کش صهیونیستی  است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در حاشیه بیست و یکمین اجلاس وزرای دفاع سازمان همکاری های شانگهای در آستانه قزاقستان با وزیر دفاع چین دیدار و گفت وگو کرد.

امیر سرتیپ آشتیانی در این دیدار ضمن تشکر از مواضع و دیدگاه‌های دولت چین در قبال تحولات منطقه به ویژه محکومیت حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران گفت: تنش‌های اخیر در منطقه و شرایط اسفناک غزه نتیجه اقدامات بی‌ثبات ساز آمریکا در منطقه و حمایت از رژیم کودک کش صهیونیستی است.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران با اشاره به سفر آیت الله رئیسی به کشور چین و امضای برنامه جامع مشارکت همکاری‌های دو طرف افزود: برای حل مسائل امنیتی منطقه‌ای و بین المللی، همکاری و همگرایی بیشتر طرفین ضرورت دارد.

وزیر دفاع چین هم در این دیدار با اشاره به تحولات منطقه غرب آسیا، حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق را محکوم کرد و افزود: این عمل ناقض حقوق بین‌الملل است و ما از حق مشروع ایران در پاسخ به این اقدام حمایت می‌کنیم.

وزیر دفاع چین ضمن دعوت از وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران جهت شرکت در کنفرانس امنیتی پکن بر تداوم همکاری ها تاکید کرد. در این دیدار این مقام ارشد نظامی چین خواستار آتش بس در نوار غزه و ارسال کمک‌های بشر دوستانه به آن منطقه شد.

وزیر دفاع چین همچنین بر گسترش روابط دفاعی و نظامی با جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.

منبع: ایرنا

کد خبر 748147

دیگر خبرها

  • کاخ سفید: بلینکن برای برقراری آتش‌بس ۶ هفته‌ای در غزه تلاش می‌کند
  • اسد خطاب به وزیر بحرینی: همبستگی کشورهای عربی به ثبات در منطقه می‌انجامد
  • تعاملات اقتصادی و سیاسی ایران با کشورهای دوست راهبرد برد- برد است
  • مخبر: توسعه روابط با کشورهای آفریقایی راهبرد اساسی ایران است
  • توسعه روابط با کشورهای آفریقایی راهبرد اساسی ایران است
  • اعلام آمادگی بلاروس برای توسعه همکاری‌های نظامی
  • تأکید وزیر دفاع بر همکاری با هند در مقابله با داعش در منطقه
  • واکنش وزارت خارجه به اعمال تحریم برخی از کشورهای غربی علیه نیروهای مسلح ایران
  • وزرای دفاع ایران و چین دیدار کردند
  • از مردم افغانستان حمایت می کنیم