Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-28@22:23:13 GMT

وزیر کشور: باید به شهر فروشی پایان دهیم

تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۳۷۳۹۲

وزیر کشور: باید به شهر فروشی پایان دهیم

وزیر کشور گفت: باید از طریق پژوهش‌های کاربردی منابع درآمدی پایدار برای شهرها تعیین شود تا به تراکم فروشی و شهر فروشی که با انتقاد عامه مردم روبروست، پایان دهیم.

به گزارش مشرق، احمد وحیدی وزیر کشور گفت: در دوره جدید فعالیت شوراها و شهرداری‌ها، یک اولویت اصلی ارتقای هویت شهر و روستا و همچنین محله محوری است که این موضوعات از ابعاد مختلف فرهنگی، اجتماعی، مذهبی و اقتصادی برخوردار است و همچنین با سبک زندگی مردم در ارتباط مستقیم بوده و قطعاً اجرای پژوهش‌های کاربردی می‌تواند مدیریت شهری و روستایی را در این موضوع یاری کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: امروز مردم از مدیریت شهری، معنویت و فضای پرنشاط می‌خواهند، بنابراین باید در این حوزه‌ها یک بازاندیشی صورت پذیرد که قطعاً از طریق اجرای مطالعات و پژوهش‌های کاربردی تحقق می‌یابد.

وحیدی همچنین به سکونت روستاییان در حاشیه شهرهای بزرگ و تغییر محل زندگی برخی از داخل شهرهای بزرگ به حاشیه آنها اشاره کرد و گفت: هر دو مورد به مباحث اقتصادی و معیشتی برمی‌گردد و باید با اجرای پژوهش‌های کاربردی دلایل اینگونه موارد مشخص شود و اینکه علی رغم توسعه خدمات و زیر ساخت‌های روستایی چرا مهاجرت‌ها از روستا به شهرها ادامه دارد.

وزیر کشور همچنین برنامه پایدار درآمدی شهرها و تقویت اقتصاد شهرها و تحقق شهرهای خودکفا را در عصر حاضر با اهمیت و کلیدی برشمرد و گفت: باید از طریق پژوهش‌های کاربردی منابع درآمدی پایدار برای شهرها تعیین شود تا به تراکم فروشی و شهر فروشی که با انتقاد عامه مردم روبروست، پایان دهیم.

وی تصریح کرد: ارتباط مستمر میان دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی و شرکت‌های دانش بنیان و پارک‌های علم و فناوری با مدیریت شهری و روستایی لازمه حضور موفق شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در گام دوم انقلاب و ارتقای خدمت رسانی به مردم و ورود به چشم اندازهای جدید کار و فعالیت و اداره مطلوب شهرها و روستاهاست.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو بورس قیمت احمد وحیدی وزیر کشور شهر فروشی مشرق خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت پژوهش های کاربردی وزیر کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۳۷۳۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بودجه فعلی ساری جوابگوی جمعیت شناور آن نیست

رئیس شورای اسلامی شهر ساری گفت: تخصیص بودجه و اعتبار ساری با توجه به جمعیت شناوری در ایام سال جوابگو نیست و برای گرفتن حقش نیاز به توجه ویژه‌ای دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، پرویز شعبانی شامگاه _شنبه هشتم اردیبهشت_ در همایش بزرگداشت روز ملی شوراها به مناسبت نهم اردیبهشت روز شورا که در تالار مرکزی ساری برگزار شد، با اشاره به تلاش امور عمرانی استانداری برای رسیدن به اهداف مدیریت شهری اظهار کرد: امیدواریم با روی کار آمدن استاندار جدید مازندران توجه بیشتری به پروژه‌های عمرانی و حوزه شهری مرکز استان شود.

وی با بیان اینکه ساری با توجه به جمعیت شناوری که در ایام سال دارد، باید در بحث تخصیص بودجه و اعتبار مورد توجه ویژه‌ای قرار گیرد تا به حق خود برسد، افزود: تشکیل شورای اسلامی شهرها و روستاها سبب تحکیم انقلاب و افزایش نقش نظارتی مردم بر شهرداری‌ها شده است.

رئیس شورای شهر ساری با تاکید بر اینکه شوراها بعد از گذشت ۲۵ سال به دوران بلوغ خود رسیده و ثمرات خوبی داشته است، اظهار داشت: البته کاستی‌ها و ضعف‌هایی هم دارند که باید بعد از بررسی‌های دقیق مرتفع شود.

شعبانی ادامه داد: امسال به عنوان سال جهش تولید با مشارکت مردم از طرف مقام معظم رهبری معرفی شده که شورای اسلامی شهرها و روستاها با توجه به اینکه با مردم به صورت مستقیم ارتباط دارند، برای تحقق این امر می‌توانند نقش به‌سزایی ایفا کنند.

کد خبر 748546

دیگر خبرها

  • تغییر زیاد در مدیریت شهری آسیب‌ جدی به شهر وارد می‌کند
  • تحویل واحدهای مسکن ملی به متقاضیان تا پایان امسال
  • بودجه فعلی ساری جوابگوی جمعیت شناور آن نیست
  • اهمیت تلاش برای توسعه پژوهش‌های کاربردی در جهان اسلام
  • وزیر خارجه اردن: جنگ غزه انتقام از مردم فلسطین است
  • وزیر صمت: پایش همه کشور در بخش معدن تا پایان سال
  • معاون وزیر کشور: همه قوا در «طرح نور» حامی فراجا هستند
  • آیا برنامه سلامت خانواده بهتر از پزشک خانواده است؟
  • آیا برنامه سلامت خانواده قوی تر از پزشک خانواده است
  • جهش تولید در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی نیازمند اجرای طرح‌های تحولی است