Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، کانون اندیشه جوان بنا دارد در سلسله نشست هایی با موضوع زندگی در عیش، مردن در خوشی به موضوع تاثیر رسانه ها بر زندگی انسان‌ها بپردازد.

اولین نشست از این سلسله نشست‌ها به موضوع «بررسی تاثیرات روان‌شناختی رسانه» اختصاص دارد.

سخنران این نشست محمدعلی حکیم‌آرا نویسنده و پژوهشگر حوزه رسانه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رسانه تأثیری غیرقابل انکار بر زندگی انسان‌ها دارند و کارکردهای متعددی دارد. یکی از کارکردهای اساسی رسانه، آموزش به مخاطبان و اطلاع‌رسانی و انتقال اخبار از حوادث مهم و وقایع داخلی و خارجی به آنها است. این کارکردهای رسانه هم مربوط به ویژگی‌های رسانه و هم نیازهای انسان است. انسان‌ها ذاتاً به تقویت اطلاعات، دانش و فهم محیط اطراف خود تمایل دارند. به همین خاطر در بسیاری از موارد، مخاطب به دلیل تمایلی که به اضافه‌کردن اطلاعات و دانش خود دارد از رسانه استفاده می‌کند. مخاطب سعی دارد حس کنجکاوی و پرسش‌گری خود را از طریق رسانه ارضا کند. در نتیجه مخاطبان به رسانه احساس نیاز می‌کنند و برای کسب دانش به منابع اطلاعاتی رسانه مراجعه می‌کنند. بر اساس نظریات علوم ارتباطات، رسانه‌ها واقعیت‌ها را بازتاب نمی‌دهند؛ بلکه آنها را از فیلترهایی عبور داده و شکل می‌دهند. تمرکز رسانه‌ها بر برخی موضوعات باعث می‌شود تا عامه مردم این موضوعات را مهم‌تر از بقیه موضوعات تلقی کنند.

نشست «بررسی تاثیرات روان‌شناختی رسانه» روز چهارشنبه ۱ دی ماه ساعت ۲۱ در صفحه اینستاگرام کانون اندیشه جوان به نشانی @canoon_org_ برگزار می‌شود.

کد خبر 5380128

منبع: مهر

کلیدواژه: اصحاب رسانه کانون اندیشه جوان نشست علمی ششمین کنگره بین المللی علوم انسانی اسلامی ترجمه انتشارات سوره مهر علوم انسانی اسلامی قاسم سلیمانی معرفی کتاب علوم انسانی ادبیات دفاع مقدس شب یلدا دفاع مقدس جنگ تحمیلی عبدالحسین خسروپناه دفاع مقدس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی ایام فاطمیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۴۲۸۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا باید به روان‌شناس مراجعه کنیم؟

همه ما به دنبال داشتن یک زندگی بهتر با ایده‌آل‌های خود هستیم. عواملی مانند شادی، خوشبختی و رضایت از زندگی، موفقیت ، سلامت روحی و روانی، ثروت مالی و جایگاه اجتماعی مناسب از جمله مواردی هستند که بسیاری از افراد به دنبال آن هستند. روان‌شناسی موثرترین ابزار برای رسیدن به اهداف تعیین شده است.

کد خبر 748409

دیگر خبرها

  • چرا باید به روان‌شناس مراجعه کنیم؟
  • نشست بررسی مسائل و مشکلات حوزه سرمایه انسانی صنعت نفت برگزار شد
  • نشست بررسی مسائل و مشکلات حوزه منابع انسانی صنعت نفت برگزار شد
  • سن مناسب برای فرزندآوری؛ از تصویر تا واقعیت
  • نشست شورای امنیت سازمان ملل برای تحولات افغانستان
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • ۲ شاخصه مهم «هیئت» از نگاه رهبر انقلاب/ جمعیت ملاک سنجش نیست
  • نخستین کارسوق سواد رسانه‌ای ویژه دانش آموزان درآمل برگزار شد
  • بررسی «ارزش‌آفرینی از دارایی‌های دیجیتال» در نخستین پنجشنبه فناور ۱۴۰۳
  • دهمین همایش بین‌المللی علوم شناختی برگزار می‌شود