Web Analytics Made Easy - Statcounter

حوزه تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، اخیرا رهبر معظم انقلاب طی بیاناتی در دیدار پرستاران و خانواده‌های شهدای مدافع سلامت، بر این نکته تاکید کردند که غرب و دشمنان از رنج ملّت ایران لذّت می برند.

غرب و مستکبران بارها این مسئله که از درد و رنج ملت ما خوشحال می‌شوند، را علنی نشان داده‌اند و هر جا هم توانسته‌اند فشاری وارد کنند تا مشکلات مردم ما بیشتر شود، دریغ نکرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

* لذت غربگرایان داخلی از درد و رنج مردم

البته تنها دولت‌های غربی و آمریکایی نیستند که چنین رفتار خصمانه‌ای دارند و در داخل کشور هم برخی از غربگرایان و شیفتگان غرب هستند که نه تنها از گرفتاری‌های مردم لذت می‌برند، بلکه برای افزایش مشکلات مردم تلاش می‌کنند. 

برخی از این افراد غربگرا برای اینکه گرفتاری مردم بیشتر شود به آمریکا پیام می‌دهند که تحریم‌ها علیه مردم ایران را بیشتر کند، برخی با نفوذ در نهادهای دولتی و جلوگیری از پیشرفت کشور علیه مردم اقدام می‌کنند و متاسفانه برخی هم با عنوان استاد دانشگاه در کلاس‌ به دانشجویان درس «چگونه مشکلات مردم را بیشتر کنیم» می‌دهند!

از دشمن توقعی جز دشمنی نیست، اما مسئله قابل تامل، اساتیدی هستند که به جای گره گشایی از مشکلات کشور، بلندگوی دشمنان  می‌شوند. این افراد حقوقشان را از جمهوری اسلامی می‌گیرند و در مقابل علیه نظام هم فعالیت می‌کنند. 

متاسفانه در دولت گذشته فضای مناسبی برای فعالیت اساتید مسئله‌دار و غرب‌گرا در دانشگاه‌ها فراهم شد و البته در مقابل عرصه برای فعالیت اساتید انقلابی هر روز تنگ تر می‌شد. 

بر همین اساس امروز می‌بینیم اساتیدی در دانشگاه‌ها حضور دارند که با اظهارات خود بذر ناامیدی، یاس و  وابستگی را در دل دانشجویان می‌پاشند.

ترویج برخی افکار و رویکردهای غرب‌گرایانه و مخالف با آرمان‌های انقلاب توسط این دست از اساتید در 8 سال گذشته بارها صدای اساتید و دانشجویان انقلابی را درآورد ولی گوش شنوایی وجود نداشت.

* تفکر غربگرا حاضر است نیازمندان نابود شوند اما به اهداف سیاسی‌شان برسند

انتظار می‌رفت بار روی کار آمدن دولت انقلابی سیزدهم، دیگر شاهد ترویج چنین افکاری در دانشگاه نباشیم اما در روزهای اخیر فیلمی از مصطفی ملکیان یکی از اساتید دانشگاه تهران و از تئوریسن های فکری اصلاحات منتشر شد که به وضوح نشان می‌دهد این جریان در دانشگاه‌ها چه تفکراتی را ترویج می‌کنند.

 

 

 

متاسفانه این تفکر و جریان حاضرند انسان‌هایی که با خیریه‌ها امرار معاش می‌کنند نابود شوند اما به اهداف سیاسی‌شان برسند.

یکی از مطالبات اساتید و دانشجویان انقلابی طی هشت سال گذشته، برخورد با افرادی بوده که چنین تفکراتی را ترویج می‌کنند ولی این انتقادات همواره با بی‌توجهی مسئولان اموزش عالی مواجه شده و حال با روی کارآمدن دولت سیزدهم، اساتید و دانشجویان از وزارت علوم و روسای دانشگاه‌ها انتظار دارند به چنین افرادی که از درد و رنج مردم خوشحال می‌شوند، اجازه فعالیت ندهند.

حجت الاسلام رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها هم اخیرا در نشستی به بیان چنین اظهاراتی در دانشگاه انتقاد می‌کند و می‌گوید: اخیراً سخن تاسف باری یکی از اساتید در حوزه ای که دین اخلاقی را ترویج می کنند دیدید! استادی که معتقد است برای تضعیف یک حکومت، رنج و درد به مردم روا داشتن ارزشمند است و مردم را در رنج انداختن برای آنکه حکومت را تضعیف کنیم یک امر اخلاقی است! 

به نظر می‌رسد این ظلمی بزرگ در حق مردم است که استاد دانشگاه در یک نظام اسلامی به جای اینکه دستگیر محرومان باشد و شاگردانش را به حمایت از نیازمندان و فقرا تشویق کند، برعکس از آنها بخواهد کاری کنند که فشار بر فقرا بیشتر شود!

با توجه به این جریان امروز مطالبه جریانی انقلابی دانشگاه‌ها این است محیط دانشگاه از وجود اساتید غرب‌گرا پاک شود و تربیت دینی و اسلامی در دانشگاه‌ها مورد اهمیت قرار گیرد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: مصطفی ملکیان جریان غربگرا دانشگاه تهران دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۴۲۸۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجمع دانشگاهیان دانشگاه تهران در حمایت از خیزش دانشجویان آمریکا

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، تجمع اساتید، دانشجویان و کارکنان دانشگاه تهران برای حمایت از خیزش وجدان‌های بیدار جامعه دانشگاهی آمریکا و اروپا در نفی بیدادگری و کشتار مردم مظلوم فلسطین توسط آمریکا و رژیم جعلی اسرائیل، امروز شنبه بعد از نماز ظهر جلوی سردر دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

نمازگزاران مسجد دانشگاه تهران پس از اقامه نماز ظهر و عصر، به جمع تجمع‌کنندگان می‌پیوندند.

بسیج دانشجویی دانشگاه تهران، بسیج اساتید، بسیج کارکنان، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران، معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه و سایر تشکل‌های دانشگاه تهران از دانشگاهیان برای حضور در این تجمع دعوت کردند.


انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • واکنش یک استاد دانشگاه تهران به ادعای وزیر: اخراجم سیاسی بود
  • دستگیری شروری که در BRT مردم را با زنجیر کتک می‌زد | تنها اظهارات او را ببینید! | فیلم
  • (تصاویر) تجمع اساتید و دانشجویان دانشگاه تهران در حمایت از خیزش دانشگاه‌های آمریکا
  • تجمع جامعه دانشگاهیان مشهد مقابل دانشگاه فردوسی مشهد
  • برگزاری تجمع دانشگاه تهران در حمایت از دانشجویان آمریکایی
  • بیانیه سازمان بسیج اساتید خراسان رضوی در حمایت از غزه
  • تجمع دانشگاهیان در حمایت از خیزش دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا و اروپا +جزئیات
  • تجمع دانشگاهیان دانشگاه تهران درحمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
  • تجمع دانشگاهیان دانشگاه تهران در حمایت از خیزش دانشجویان آمریکا
  • دانشگاه پادگان نیست