Web Analytics Made Easy - Statcounter

برندهای کره‌ای ال جی و سامسونگ سال ها در ایران فعالیت حرفه‌ای داشتند و با لوازم خانگی با کیفیتی که تولید می‌کردند هر کدام، کنجی از خانه‌مان را گرفته بودند و کمی از سختی‌های زندگی را آسان‌تر می‌کردند. به دلیل سیاست‌های موجود، لوازم خانگی‌های کره ای دیگر نمی‌توانند به راحتی در ایران فعالیت کنند و برای همین پیدا کردن لوازم خانگی این شرکت‌ها سخت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام افرالند، وقتی خرید لوازم خانگی کره ای به یک چالش تبدیل شده یا باید سراغ لوازم خانگی ایرانی برویم یا اینکه دیگر شرکت‌های معروف مانند سونی، شیائومی، بوش، هایسنس و پاناسونیک را انتخاب کنیم. در این مقاله می‌خواهیم به بررسی برندهای غیر کره‌ای که در صنعت لوازم خانگی فعالیت حرفه‌ای دارند بپردازیم و به این سوال اصلی پاسخ دهیم: با ممنوع شدن لوازم خانگی ال جی و سامسونگ در ایران از چه برند لوازم خانگی خودمان را تهیه کنیم؟

لوازم خانگی ایرانی

لوازم خانگی ایرانی چند سالی است که فعالیت خوبی دارند و محصولات متنوعی تولید می کنند. شرکت‌های مختلف ایرانی کیفیت قابل قبولی دارند و در برخی مدل‌ها واقعاً خوب هستند اما صادقانه بگوییم، نمی‌شود یک برند ایرانی را با برندی مانند سونی با قدمت چندین ساله و سطح کیفیت چند پله بالاتر مقایسه کرد، یا برندی مانند بوش را در حوزه ماشین لباسشویی و ظرفشویی با برندهای ایرانی در یک راستا قرار داد. خلاصه که سطح کیفیت محصولات ایرانی خوب است ولی برخی برندهای خارجی در سطح عالی هستند. اینکه بخواهید یک محصول خوب بخرید یا یک محصول عالی باعث می شود سراغ محصولات متفاوت از برندهای مختلف بروید.

برندهایی که زیر سایه ال جی و سامسونگ بودند

همانطور که گفتیم این دو برند کره‌ای بیشترین میزان عرضه و حتی تقاضای لوازم خانگی را دارند ولی به دلیل ممنوعیت، دیگر خیلی راحت در دسترس نیستند؛ پس چاره کار روی آوردن به سمت برندهایی همچون سونی، شیائومی، هایسنس، پاناسونیک و بوش است. هر چند برندهای‌های غیر کره‌ای هم واقعاً کیفیت عالی دارند ولی به دلیل قدرت بازاریابی، کره‌ای‌ها همیشه تبلیغات بیشتری به راه می انداختند و به دنبال آن افراد بیشتر با آن ها آشنا می‌شدند، اما امروز می‌خواهیم مروری بر فعالیت برندهای دیگر در ایران داشته باشیم و ببینیم باید تلویزیون و لوازم خانگی مان را از کدام برندها تهیه کنیم؟

تلویزیون های سونی؛ با کیفیت عالی و کمی گران

سونی بیشتر در زمنیه گیمینگ فعالیت می‌کند ولی یکی دیگر از حوزه‌های این برند تولید تلویزیون است. به جرات می‌توان گفت تلویزیون‌های سونی در بین تمام برندها از بیشترین کیفیت برخوردارند ولی این کیفیت عالی کمی هزینه محصول را بیشتر می‌کند. برای آن دسته از کاربرانی که کیفیت اولویت اول‌شان است سونی انتخاب اول و برای آن دسته از کاربران که قیمت پایین‌تر اولویت‌شان است برندهایی به غیر از سونی پیشنهاد می‌شود.

شیائومی؛ ارزان با کیفیت متوسط

برندی که در این یکی دو سال اخیر حسابی غوغا به پا کرده، شیائومی است. اصولاً خریداران به دو دسته تقسیم می شوند؛ کسانی که به دنبال محصولات ارزان هستند و کسانی که به دنبال محصولات با کیفیت هستند. شیائومی دسته اول را هدف قرار داده و سعی می کند با ارائه امکانات بیشتر در محصولات خود و حفظ قیمت در محدوده پایین افراد بیشتری را به سمت خود جذب کند.

محصولات شرکت بوش

در زمینه لوازم خانگی مانند لباسشویی و ظرفشویی شرکت بوش، یکی از بهترین انتخاب ها است. کیفیت عالی، اصلی‌ترین تعریفی است که می‌توان از محصولات این برند داشت. اگر واقعاً یک محصول با کیفیت عالی می‌خواهید باید سراغ بوش بروید. قیمت محصولات این برند به نسبت برندهای دیگر بیشتر است و همین باعث می‌شود برخی کاربران از قیف فروش شرکت حذف شوند؛ تنها کسانی بوش می‌خرند که کیفیت برای شان اولویت اول است.

برند هایسنس

بعد از 3 برندی که در ابتدا از آن ها صحبت کردیم نوبت به هایسنس و پاناسونیک می‌رسد. همه برندهایی که در اینجا معرفی می‌کنیم کیفیت اثبات شده دارند ولی به دلیل استراتژی‌های بازاریابی و تبلیغاتی برخی بیشتر از بقیه معروف هستند. هایسنس شاید کمی از نظر تبلیغاتی در رتبه‌های پایین‌تر قرار بگیرد ولی این به معنای کیفیت پایین محصولاتش نیست، بلکه برعکس واقعاً در محدوده قیمتی خود کیفیت عالی دارد. مثلا هنگام خرید تلویزیون هایسنس شما به بودجه کمتری نیاز دارید تا یک مدل همرده با تلویزیون ال جی بخرید، با این وجود کیفیت هایسنس چیزی از الجی کم ندارد.

لوازم خانگی پاناسونیک

برند پاناسونیک شناخته شده تر از هایسنس است و عمده اعتبار آن به تولید جارو برقی‌های با کیفیتش بر می‌گردد. پاناسونیک در حوزه لوازم خانگی محصولات مختلفی تولید می‌کند، که می‌توان به تلویزیون، جاروبرقی و صدها محصول دیگر اشاره کرد. با این وجود در برخی از این حوزه‌ها شناخته شده‌تر و دارای اعتبار بیشتری است.

جمع‌بندی

آن زمان که قیمت لوازم ایرانی ارزان تر بود؛ شاید خرید لوازم خانگی ایرانی به صرفه‌تر از خارجی بود ولی این روزها که لوازم خانگی ایرانی و خارجی تقریباً در یک سطح قیمتی هستند شاید خرید محصولات خارجی انتخاب هوشمندانه‌تری باشد، چون به نسبت کیفیت بهتری دارند. فروشگاه اینترنتی افرالند لوازم خانگی مختلفی ارائه می دهد، کیفیت و اورجینال بودن محصولات را تضمین می‌کند و به نسبت وب سایت‌های دیگر قیمت منصفانه‌تری را به شما پیشنهاد می‌دهد. برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص خرید لوازم خانگی با کارشناسان فروش آن ها تماس بگیرید.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: لوازم خانگي لوازم خانگی ایرانی ال جی و سامسونگ کیفیت عالی دارند ولی کره ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۴۴۳۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشاغل بدون آسیب شناختی کدامند؟

ایسنا/خراسان رضوی مشاغلی وجود دارد که افراد با انجام آن، ۴۰ درصد کمتر در معرض آسیب شناختی بعد از ۷۰ سالگی قرار دارند.

تحقیق جدید خطرات زوال شناختی روی ۷۰۰۰ نفر در ۳۰۵ شغل مورد بررسی قرار گرفت.

وقت آن است که در کلاس هنر یا آشپزی ثبت‌نام، کتاب بازی‌های فکری و پازل را باز یا یک بار دیگر سعی کنید به ایتالیایی یا آلمانی تسلط پیدا کنید.

شواهد علمی جدیدی به‌دست آمده است که به‌نظر می‌رسد آنچه را که بسیاری گمان می‌کردند، تأیید می‌کند؛ اینکه در مغز شما، مانند بسیاری از چیزها، ممکن است «ااگر از آموخته‌هایتان استفاده نکنید به فراموشی سپرده شوند.»

نتایج تحقیق جدید نروژی نشان داد افرادی مجبور بودند از مغز خود در زمینه شغلی زیاد استفاده کنند، ۴۰ درصد کمتر در معرض آسیب شناختی در سنین بالای ۷۰ سال بودند، نسبت به افرادی که شغلشان بیشتر به کارهای روزمره متکی بود.

ترینه هولت ادوین از بیمارستان دانشگاه اسلو، محقق اصلی این تحقیق، در بیانیه‌ای گفت: ما الزامات مشاغل مختلف را بررسی کردیم و دریافتیم که تحریک شناختی در محل کار در مراحل مختلف زندگی در دهه‌های ۳۰، ۴۰، ۵۰ و ۶۰ سالگی شما، با کاهش خطر ابتلا به اختلالات شناختی خفیف بعد از ۷۰ سالگی مرتبط است.

وی افزود: یافته‌های ما ارزش داشتن شغلی را نشان می‌دهد که به تفکر پیچیده‌تر به‌عنوان راهی برای حفظ بالقوه حافظه و تفکر در دوران پیری نیاز دارد.

این تحقیق بر اساس مطالعه ۷۰۰۰ نفر در ۳۰۵ شغل انجام شد و محققان مشاغل را در چهار گروه دسته‌بندی کردند، از مشاغلی که به بیشترین تفکر و خلاقیت نیاز داشتند تا مشاغلی که کمترین نیاز را داشتند. برای مثال معلمان در دسته اول بودند. مشاغل پستچی و نگهبان در گروه چهارم قرار گرفتند.

حتی پس از محاسبه متغیرهایی مانند سن، جنسیت، تحصیلات و درآمد، محققان دریافتند افرادی که در گروه چهارم قرار داشتند ۶۶ درصد بیشتر در معرض خطر ابتلا به اختلالات شناختی یا زوال عقل بالای ۷۰ سال بودند.

یا برعکس، افرادی که در گروه اول بودند، گروهی که باید همیشه در آن تفکر کرد، ۴۰ درصد کمتر از گروه اول دچار اختلال شناختی شدند.

خوب، بنابراین نمی‌توانیم نتیجه بگیریم که انجام جدول کلمات متقاطع یا یادگیری یک ساز موسیقی خطر را تا ۴۰ درصد کاهش می‌دهد. این حداکثر مزیتی است که در طول دهه‌ها به‌دست آمده است و در کسانی که مشاغل هیجانی داشتند در مقایسه با کسانی که مشاغل خسته‌کننده و معمولی داشتند، مشاهده شده است.

تمرین دادن مغز

اما این تحقیق به داده‌هایی افزود که نشان می‌دهد تمرین دادن مغز، به‌عبارت دیگر، فکر کردن زیاد و انجام کارهایی که شما را از نظر ذهنی به چالش می‌کشد، به‌راستی برای آن مفید است.

این یافته، شاید به‌طرز شگفت‌آوری، موضوعی بحث‌برانگیز میان محققان پزشکی باشد. بسیاری از محققان برجسته در این زمینه در هر دو طرف بحث موضع گرفته‌اند و یافتن مطالعاتی که شما را به این فکر می‌اندازد که آیا کل ماجرا دروغ است یا خیر، کار سختی نیست.

یکی از چالش‌های عمده تحقیقات در این زمینه بیشتر به امکان تحقق آن بستگی دارد.

به این دلیل که هیچ راهی برای تکرار شرایط آزمایشگاهی در دنیای واقعی وجود ندارد. ما نمی‌توانیم یک میلیون جفت از دوقلوهای همسان را جدا کنیم، آنها را در ۲ موسسه پزشکی مختلف برای تمام عمرشان حبس کنیم سپس، برای مثال، فقط یک گروه را برای دهه‌ها تحت تربیت مغز و تحریک شناختی قرار دهیم و دریابیم چه اتفاقی می‌افتد.

بیشتر تحقیقات مجبور بوده‌اند بر خوداظهاری یا مداخله نظارت شده کوتاه‌مدت تکیه کنند.

این چیزی است که این تحقیق جدید در نروژ را به‌ویژه جالب می‌کند. این تحقیق، مشاغلی را مورد بررسی قرار داد که تعداد زیادی از مردم در طول چندین دهه انجام داده بودند. بنابراین محققان توانستند اثرات تحریک شناختی پایدار و تمرین را در درازمدت بررسی کنند.

این یک آزمایشگاه و کامل نیست، اما شروع بسیار خوبی است.

در همین حال شایان‌ذکر است کسانی در جامعه علمی که نسبت به مزایای تحریک ذهنی بر سلامت مغز مشکوک هستند، اغلب سعی می‌کنند به سؤالی متفاوت از بقیه پاسخ دهند.

به‌طور معمول، محققان پزشکی برای اثبات چیزی انتظارها رو بالا می‌برند سپس در دستیابی به آن شکست می‌خورند. آنان اغلب به‌سرعت به این نکته اشاره می‌کنند که A منجر به B می‌شود در حالی‌که به‌راستی ثابت نکرده‌اند، فقط اینکه، ارتباط آماری قوی بین A و B وجود دارد.

خوب قابل قبول است اما در دنیای واقعی ما با سوالات متفاوتی سروکار داریم. چه احتمالی وجود دارد که این یافته کمک‌کننده باشد و هزینه‌ها و خطرات آن چیست؟

بسیاری از مردم مدت‌ها قبل از اینکه محققان پزشکی به‌طور قطعی ثابت کنند که سیگار باعث سرطان ریه می‌شود، سیگار را ترک کردند. اگر منتظر اثبات این موضوع بودند، بسیاری از آنان همان ابتدا به‌دلیل سرطان ریه می‌مردند.

این امر تحت هیچ شرایطی عملی نیست. زوال عقل، بیماری وحشتناک است، بیماری آلزایمر شایع‌ترین نوع زوال عقل است. هر چیزی که به‌طور قابل قبولی ممکن است خطر را کاهش دهد ارزش امتحان کردن را دارد. به‌خصوص اگر به اندازه انجام جدول کلمات متقاطع جذاب باشد، یادگیری آلات موسیقی و یادگیری یک زبان جدید آسان‌تر از ترک سیگار است.

منابع

https://www.marketwatch.com

https://www.morningstar.com

https://finance.yahoo.com

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • دلایل حذف یک سریال از پلتفرم‌های ایرانی
  • کشت خانگی سبزیجات با مایعی غیر قابل آشامیدنی
  • جانشین طارمی در پورتو مشخص شد/ مهاجم بازل جایگزین بازیکن ایرانی
  • دلایل حذف یک سریال از پلتفرم‌ها ایرانی
  • حوزه نظارت بر کیفیت آموزش دانشگاهی در قزوین احیا شد
  • کشف و ضبط لوازم خانگی قاچاق در بهار
  • مشاغل بدون آسیب شناختی کدامند؟
  • کدام مونتاژ گوشی‌های سامسونگ بهتر است؟ (چین، ویتنام یا هند)
  • رشد ۲۵ درصدی تولید لوازم خانگی در چهارمحال و بختیاری
  • حوزه ارزیابی و نظارت بر کیفیت آموزش عالی در قزوین احیا شد