Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، اومیکرون، ویروس جهش‌یافته و به‌شدت مسری کرونا سرانجام وارد ایران شد و با وجود روند کاهشی ابتلا و بستری ناشی از کرونا در کشور، اما متخصصان حوزه بهداشت و درمان نسبت به رقم خوردن پیک ششم و بحرانی دیگر در مراکز درمانی، هشدار می‌دهند. این در حالی است که تعداد کشورهای درگیر اومیکرون روند افزایشی دارد و موارد ابتلا هم هر ساعت چندبرابر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انگلیسی‌ها رکورددار ابتلا به اومیکرون در جهانند؛ به‌طوری که تا ظهر دیروز ۳۷هزار و ۱۰۱مورد قطعی و ۱۲ فوتی ناشی از ابتلا با اومیکرون را گزارش کردند.

در همین رابطه روزنامه همشهری گفت‌وگویی با کمال حیدری، معاون بهداشت وزارت بهداشت انجام داده است که بخش‌های مهم آن در ادامه می‌آید.

 

قدرت سرایت اومیکرون، ۳ تا ۵برابر بیش از سویه دلتا

- قدرت سرایت اومیکرون ۳ تا ۵برابر بیش از سویه دلتاست و اگر رفتار جامعه نسبت به این وضعیت بی‌تفاوتی و کاهش رعایت پروتکل‌ها باشد و در اماکن تجمعی و جامعه بدون خودمراقبتی حاضر شوند، احتمال آسیب و افزایش بیماری وجود دارد.

- هم‌اکنون موارد مشکوک جدید در حال رصد هستند، اما با توجه به مصادف‌شدن شناسایی این ویروس با شب یلدا و ایام فاطمیه باید خودمراقبتی از سوی مردم هم افزایش پیدا کند تا منجر به روند تصاعدی ابتلا نشود.

پروتکل‌ها رعایت نشود تصمیمات جدیدی درباره محدودیت‌ها می‌گیریم

- تمام محدودیت‌ها براساس مصوبه‌های ستاد ملی مقابله با کرونا، اطلاع‌رسانی خواهد شد، اما هم‌اکنون تصمیم‌گیری‌ها بر محور تشویق و ترغیب مردم برای رعایت هرچه بیشتر پروتکل‌ها و تزریق سریع‌تر دوز سوم واکسن است.

- اصناف طی ۲سال اخیر با مشکلات زیادی به‌دلیل قرنطینه‌ها مواجه شدند و اولویت هم تعطیلی آنها نیست، اما نکته مهم اینجاست که سلامت جامعه هم اهمیت زیادی دارد و بازگشایی‌ فعالیت‌های اقتصادی همچنان باید با شدیدترین رعایت پروتکل‌ها همراه باشد.

- بر این اساس اگر در رستوران‌ها و تالارها پروتکل‌ها رعایت شود، می‌توان به همین شکل ادامه داد، اما در صورت بی‌توجهی به رعایت پروتکل‌ها و افزایش بیماری قطعا تصمیمات جدیدی در این‌باره گرفته خواهد شد.

 

تزریق دوز سوم باید به‌سرعت انجام شود

- بهترین تجربه این است که به سرعت تزریق دوز سوم برای افرادی که مدت ۳تا ۶‌ماه (با توجه به نوع واکسن تزریق شده) از تزریق دوز آنها گذشته، انجام شود.

- بنابراین افراد بالای ۱۸سال که چنین شرایطی دارند، برای تزریق واکسن به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

 

مردم نسبت به وضعیت جدید و شیوع اومیکرون حساس باشند

- مردم باید نسبت به وضعیت جدید و شیوع کرونا با سویه اومیکرون حساس باشند، این حساسیت برای سلامت خود آنهاست. به این مسئله توجه کنید که ما نتوانستیم مترو و اتوبوس را کنترل و مدیریت کنیم و خود مردم نقش مهمی در این‌باره دارند و می‌توانند خودمراقبتی شدیدی در ترددهای روزانه خود با وسایل حمل‌ونقل عمومی داشته باشند.

- ایجاد حساسیت بسیار مهم‌تر از ترساندن مردم است، اما ترس از ابتلا و رقم خوردن پیک هم می‌تواند منجر به ایجاد حساسیت در جامعه شود تا شاهد افزایش رعایت پروتکل‌ها باشیم.

 

از هرگونه تجمعات و دورهمی‌ها در چند هفته آینده پرهیز شود

- سرعت ابتلای ویروس بالاست و در کشورهای اروپایی شاهد افزایش تصاعدی موارد ابتلا و بستری هستیم، به همین دلیل مهم‌ترین توصیه ما پرهیز از هرگونه تجمعات و دورهمی‌ها حداقل در چند هفته آینده است.

- امشب مصادف با یکی از آیین‌های پراهمیت برای ایرانیان است و مردم دوست دارند که شب یلدا را به بهترین شکل برگزار کنند. اما توصیه این است که افراد در فضای بسته جمع نشوند و شب یلدایشان را در خانه، با تعداد کم و محدود با افرادی که قبلا در تماس بوده‌اند برگزار کنند.

- بهتر است مردم تجمع‌ها و دورهمی‌ها را کاهش دهند و حتی در جمع خانواده نیز از ماسک استفاده کنند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: وزیر بهداشت واکسن محدودیت ها اومیکرون رعایت پروتکل ها روزنامه همشهری رعایت پروتکل ها تزریق دوز دوز سوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۴۷۴۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر زائران اربعین با خودروی شخصی به عراق؟ | واکنش مهم یک مقام دولتی

به گزارش همشهری آنلاتین به نقل از ایرنا، «سید مجید میراحمدی» معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور در نشست مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری که ظهر امروز با حضور احمد وحیدی وزیر کشور برگزار شد گفت: مدیریت دولت در برگزاری مراسم اربعین سال گذشته رضایتمندی غیرقابل باوری ایجاد کرد و ما این را ناشی از تفضل حضرت ولی عصر (عج) می‌دانیم.

وی افزود: سال گذشته بر مساله گذرنامه و دریافت آن، حمل و نقل، مدیریت گرما و مدیریت زمان اقداماتی انجام دادیم که بحمدالله اقدامات نتیجه‌بخش بود اما معتقدیم ضعف‌هایی نیز وجود دارد و باید در جهت اصلاح آن گام برداریم.

معاون وزیر کشور ادامه داد: امسال در خصوص ۴۱ موضوع اربعین برنامه‌ریزی شده است و چهارشنبه همین هفته عازم عراق هستم تا بتوانیم با همکاری طرف عراقی به مشکلات رسیدگی کنیم.

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی (ع) گفت: قرار بود ۲ هزار اتوبوس خریداری شود که هنوز انجام نشده است. امسال به دنبال این هستیم که خودروهای سواری زائران برای اولین بار وارد عراق شود و از طرف دیگر اتوبوس‌های عراقی بتوانند برای کمک به نقل و انتقالات زائران وارد کشور شوند.

کد خبر 847873 برچسب‌ها خبر مهم اربعين

دیگر خبرها

  • سفر زائران اربعین با خودروی شخصی به عراق؟ | واکنش مهم یک مقام دولتی
  • پیشتازی ایران در تشخیص مالاریا / مورد بومی ابتلا در کشور گزارش نشده است
  • چند طرح درمانی در خراسان شمالی افتتاح شد
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • کلنگ زنی و افتتاح پروژه‌های بهداشتی و درمانی خراسان شمالی با حضور معاون وزیر بهداشت
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • خداحافظی سرد با بلینکن در چین+ عکس
  • معاون وزیر کشور : رئیسی دستور داده تا ۳ میلیارد یورو در اختیار نیرو‌های مسلح قرار داده شود تا به‌سرعت فرآیند انسداد مرز‌ها را آغاز کنند
  • جزئیات جدید از انسداد مرزها برای افزایش امنیت کشور