Web Analytics Made Easy - Statcounter

حمیدرضا ترقی روز سه‌شنبه در نشست "خوانش و معرفی کتاب شرحی بر حدیث ولایت، فرایند انقلاب اسلامی" با حضور چهره‌های فرهنگی، اهل قلم و برخی مسوولان خراسان رضوی در محل کتابخانه مرکزی مشهد افزود: یکی از از دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز به انحراف کشاندن برخی بیانان امام راحل است. 

وی ادامه داد: حتی در خصوص بیانات رهبر فرزانه انقلاب اسلامی نیز فقط کارهایی محدود در حد تیتر کردن چند جمله از سخنان ایشان انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون حزب موتلفه اسلامی گفت: اندیشکده‌های صهیونیستها، آمریکاییان و سیاستمداران دیگر کشورها در حالی بیانات مقام معظم رهبری را بلافاصله ترجمه و بررسی می‌کنند که ما چنین گنجینه‌ای داریم اما هنوز نتوانسته‌ایم این شخصیت را بشناسیم ولی دشمنان این شخصیت را خوب می‌شناسند. 
وی افزود: امروز کمتر روی مطالب رهبری کار می‌شود، مشکلات کشور نیز ناشی از همین است که ارشادهای رهبری در عمل پیاده نشده‌اند. 
ترقی اختلاف بین نیروهای انقلابی را از معضلات جامعه کنونی توصیف و بیان کرد: این همه احتلاف، تفاوت نظر و تغایر به چه منظور است.
وی ادامه داد: دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به صورت شبانه‌روزی در فضای مجازی برای نسل جوان نسبت به مبانی فکری و دینی ایجاد شبهه می‌کنند و اگر این ابهامات رفع و تبیین نشوند جوانان به راحتی زیر بار مسوولیت گام دوم انقلاب نمی‌رود لذا رویکرد عملگرایانه نسبت به منویات رهبری ضروری است. 
نویسنده کتاب شرحی بر حدیث ولایت گفت: سعی نمودم از همین رو، در کتاب شرحی بر حدیث ولایت بر روی تمام سخنرانیها و پیامهای مقام معظم رهبری شرح بنویسم لذا در این شرح‌ نوشته‌ها، واژه‌ها و قسمتهای مهم سخنرانیها معظ‌مله استخراح و روی آنها کار شد. 
وی افزود: همچنین به موضوعاتی همچون دولت مطلوب از نگاه رهبری، تجربه مذاکره و مباحث مهم از سخنرانیهای رهبر معظم انقلاب اسلامی به صورت جداگانه پرداخته شده است.
ترقی سخنرانیهای رهبر معظم انقلاب اسلامی را کاملا نظام‌مند و هدفمند توصیف و بیان کرد: ابعاد اندیشه‌های رهبر فرزانه انقلاب اسلامی بسیار ژرف است بطوری که ایشان مجموعه‌ای از مفاهیم و موضوعات تخصصی و کارشناسی را در سخنرانی یک ساعته برای جامعه تبیین می‌کنند که جا دارد مسوولان روی جمله به جمله آنها کار و تامل کنند. 

وی ادامه داد: گوهرهایی در دریای منویات رهبری وجود دارد که باید روی آنها کار شود لذا در کتاب شرحی بر حدیث ولایت تحلیل محتوا و جمعبندی موضوعات مورد توجه بود و در این اثر راهبردهای عملی نیز پس از هر سخنرانی استخراج شده تا مسوولان بتوانند از آنها بهره گیرند. 

این نویسنده و فعال سیاسی گفت: امروز بحث گفتمان رهبری وظیفه خطیر همه نیروهای انقلابی در جامعه است و این مهم باید گسترش یابد. تاکنون هزار و ۲۰۰ شرح بر صحبتهای رهبر معظم انقلاب اسلامی نوشته‌ام که برخی چاپ شده و برخی نیز آماده چاپ است.
وی افزود: افزون بر ۴۰ سیاست مهم در کشور شامل حدود ۳۰۰ صفحه از سیاستهای نظام توسط رهبری به مسوولان ابلاغ شده اما بخش زیادی از این سیاستها هنوز عملیاتی نشده‌اند که امیدواریم در دولت انقلابی شاهد عمل به سیاستهای مقام معظم رهبری باشیم. 

رهبر هوشمند جامعه را از طوفانها به سلامت عبور داده‌ است

معاون نمایندگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی خراسان رضوی نیز در نشست "خوانش و معرفی کتاب شرحی بر حدیث ولایت، فرایند انقلاب اسلامی" گفت: همگان در همه نقاط دنیا حسرت رهبری فهیم و هوشمند ما را دارند، آن را بر زبان می‌آورند و به ما یادآور می‌شوند خوشابه حال شما که رهبر هوشمندی دارید که جامعه شما را از طوفانهای سهمگین به سلامت عبور داده‌اند. 
حجت‌اسلام سیدحامد ملکوتی‌تبار بر لزوم حفظ باید بیانات و اندیشه‌های ائمه (ع) و رهبران دینی تاکید و بیان کرد: نهج‌البلاغه مدال افتخار شیعه،  در بر گیرنده بخشی از بیانات حضرت امیرالمومنین علی (ع) است که یک مسیحی آن را ۲۰۰ بار می‌خواند و سپس "کتاب صدای عدالت انسانیت" را می‌نویسد.
وی افزود: اندیشه‌های بلند و راهگشای رهبر معظم انقلاب اسلامی باید ثبت و حراست شوند تا ایشان آنها را اصلاح کنند و این آثار گسترش یابد. 

حدیث ولایت باید در جامعه توسعه یابد

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی میزبان و دیگر سخنران این نشست نیز گفت: تبیین معارف انقلاب اسلامی از دغدغه‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی است زیرا قرار گرفتن در مسیر ولایت تنها راه نجات بشریت می‌باشد پس می‌بایست حدیث ولایت در همه سطوح و زوایای جامعه توسعه یابد. 
حجت‌الاسلام علی‌اکبر سبزیان افزود: امیدواریم برگزاری نشستهای خوانش کتاب توسط کتابخانه‌های عمومی تاثیرگذاری خوبی بر فرهنگ اجتماعی، گسترش ولایتمداری و فرهنگ انقلاب اسلامی داشته باشد.
رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان رضوی دیگر سخنران نشست "خوانش و معرفی کتاب شرحی بر حدیث ولایت، فرایند انقلاب اسلامی" نیز گفت: انتقال، ترویج و تعمیق  دانش اسلامی به جامعه اقدامی بسیار ضروری، حیاتی و ارزنده است.
حبیب‌الله آسوده افزود: کل جهان هستی به سمت ولایتمداری طی طریقت می‌کند لذا هر آنکس که در مسیر ولایت باشد عظمت پیدا می‌کند و در صراط صحیح ماندگار می‌شود. 

همچنین در این نشست "حمیدرضا ترقی" نویسنده کتاب شرحی بر حدیث ولایت مورد تقدیر و تشویق قرار گرفت. 

این کتاب شامل شرح و توضیح سخنان حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی که در مناسبتها و نشستهای مختلف بیان فرموده‌اند.

"فرایند انقلاب اسلامی، جلوه‌های مردمسالاری، احساس تکلیف، دینداری و ایمان جوانان، زندگی صاحب‌منصبان در نظام اسلامی، انجمنهای اسلامی دانشجویی، بازگشت به خویشتن، استکبار جهانی، ،موقع‌شناسی و دشمن‌شناسی" برخی از عناوین موضوعات محوری مورد بحث و بررسی این کتاب ۱۶۸ صفحه‌ای هستند. 

برچسب‌ها حمیدرضا ترقی انقلاب اسلامی ایران مشهد مقام معظم رهبری اداره کل کتابخانه‌ های عمومی خراسان رضوی امام خمینی کتاب

منبع: ایرنا

کلیدواژه: حمیدرضا ترقی انقلاب اسلامی ایران مشهد حمیدرضا ترقی انقلاب اسلامی ایران مشهد مقام معظم رهبری اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی امام خمینی کتاب رهبر معظم انقلاب اسلامی رهبر معظم انقلاب اسلامی فرایند انقلاب اسلامی مقام معظم رهبری خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۵۱۸۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی رهبر انقلاب از فعالیت‌های دفتر مطالعات جبهه فرهنگی‌انقلاب

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی، پیام تشکر حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی از تلاش‌ها و نوآوری‌های دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی، هفته گذشته به اطلاع اعضای این مجموعه رسید.

در توضیحات تکمیلی این خبر آمده است:

مسؤولان این مجموعه در اسفند ماه سال گذشته (۱۴۰۲)، گزارش مکتوبی از وضعیت و اقدامات دفتر مطالعات و نیز فهرستی از ایده‌هایی که در صورت پشتیبانی سازمان‌های فرهنگی حاکمیتی، امکان پیگیری و به ثمر رسیدن در حسینیه هنر را دارند، خدمت مقام معظم رهبری تقدیم کردند.

آیت الله خامنه ای در حاشیه این گزارش مرقوم فرموده اند: «از تلاش‌ها و نوآوری‌های این جوانان عزیز تشکر کنید.»

پیام تشکر مقام معظم رهبری، هفته گذشته طی تماس تلفنی حسین محمدی، به اطلاع اعضای دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب رسید.

محمدی سال گذشته نیز، پیام خشنودی و تشکر رهبر انقلاب از انتشار ۲ کتاب انتشارات راه یار با عناوین: «ایام سبزوار» و «شهیدآوردند …» را اطلاع رسانی کرده بود.

رونمایی از تقریظ مقام معظم رهبری بر کتاب «سرباز روز نهم» نیز یکی دیگر از رویدادهای فرهنگی مرتبط با آثار دفتر مطالعات در سال گذشته بوده است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در دی ماه ۱۴۰۱، در دیدار با مسؤولان حوزه هنری انقلاب اسلامی، از جشنواره مردمی فیلم عمار به عنوان یک نمونه خوب در استفاده حداکثری از ظرفیت‌های مردمی یاد کردند.

دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی از سال ۱۳۸۶ با انتشار مجله راه، فعالیت خود را با هدف ایجاد هم افزایی میان چهار ضلع هنر، اندیشه، رسانه و فرهنگ انقلاب اسلامی آغاز کرد.

اینک با گذشت پانزده سال از تأسیس این مجموعه فرهنگی، «جشنواره مردمی فیلم عمار»، «مدرسه سینمایی اندیشه هنر (ماه)»، سامانه «عماریار»، «واحد اکران مردمی عمار»، «خانه هم‌بازی»، «باشگاه طنز و کاریکاتور انقلاب اسلامی»، «مدرسه راه»، «واحد تاریخ شفاهی» و «انتشارات راه‌یار» ذیل این تشکل فرهنگی مشغول به فعالیت هستند.

کد خبر 6098614 علیرضا سعیدی

دیگر خبرها

  • قدردانی رهبر انقلاب از فعالیت‌های دفتر مطالعات جبهه فرهنگی‌انقلاب
  • طنین نوای لبیک حجاج در حسینیه امام خمینی(ره)
  • دیدار کارگزاران حج با رهبر معظم انقلاب
  • جوانان بسیجی مایه فخر و مباهات کشور هستند
  • پیام استاندار لرستان به مناسبت هفته بسیج سازندگی
  • برای نخستین‌بار؛ انتشار دست‌نوشته‌ رهبر انقلاب در دفتر کتابخانه وزیری+عکس
  • ۴۰ عنوان کتاب جدید از منشورات رهبر معظم انقلاب در نمایشگاه کتاب
  • کتاب‌های تازه رهبر انقلاب در نمایشگاه کتاب
  • کتاب‌های تازه رهبر معظم انقلاب در نمایشگاه کتاب
  • کتاب‌های تازه رهبر معظم انقلاب