Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@22:32:25 GMT

حضور نظامی آلمان در آسیا به تدریج افزایش می‌یابد

تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۵۳۱۱۵

حضور نظامی آلمان در آسیا به تدریج افزایش می‌یابد

فرمانده نیروی دریایی آلمان امروز (سه‌شنبه) گفت، آلمان با اعزام اولین کشتی جنگی خود به دریای چین جنوبی در ۲۰ سال گذشته، قصد دارد حضور نظامی بیشتری در آسیا داشته باشد؛ اما افزایش فعالیتش در این منطقه، به صورت تدریجی خواهد بود.

به گزارش ایسنا،‌ به نقل از وب‌سایت روزنامه ساوث چاینا مورنینگ پست، حرکت ناوچه کلاس براندنبورگ آلمان با نام "بایرن" در دریای چین جنوبی، در راستای اقدامی مشابه از سوی غرب در گسترش فعالیت‌های نظامی در این منطقه اتفاق افتاده و از نگرانی‌ها درباره ادعای مالکیت ارضی چین در آب‌های مورد مناقشه نشات می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آخرین باری که یک کشتی جنگی آلمانی از دریای چین جنوبی عبور کرد، به سال ۲۰۰۲ بازمی‌گردد.

آخیم شونباخ، فرمانده نیروی دریایی آلمان در گفت‌وگو با خبرنگاران، اولین حضور این ناوچه در دریای چین جنوبی را "صرفا یک پیش نمایش" توصیف کرد.

ناوچه بایرن، در ماه اوت سال جاری و با ۲۰۰ سرباز، به راه افتاد و پس از توقف‌ در پاکستان، استرالیا، منطقه گوآم، ژاپن و کره جنوبی برای سوخت‌گیری، با گذر از دریای چین جنوبی، به سنگاپور رسید. این کشتی جنگی پس از توقف در ویتنام، سریلانکا و اندونزی، به پایگاه خود (در آلمان) بازخواهد گشت.

مقامات آلمان، پیش‌تر گفتند که هدف از اعزام این ناوچه، نشان دادن این موضوع بوده است که برلین "در حمایت از ارزش‌ها و منافعش، در کنار دیگر شرکا و متحدانش ایستاده است."

همچنین آخیم شونباخ گفت، در آینده، دو کشتی شامل یک ناوچه و یک کشتی تدارکاتی به این منطقه اعزام خواهند شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آلمان اولاف شولتس دریای چین جنوبی چین آسيا دریای چین جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۵۳۱۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقوع یک حادثه در آب‌های شرق یمن

 آژانس عملیات تجارت دریایی انگلیس امروز (یکشنبه) از وقوع یک حادثه در آب‌های شرق یمن خبر داد.

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه الجزیره، آژانس عملیات تجارت دریایی انگلیس امروز (یکشنبه) اعلام کرد که گزارشی از وقوع یک حادثه در فاصله ۱۷۷ مایلی در جنوب شرقی بندر «نشطون» واقع در شرق یمن دریافت کرده است.

این آژانس افزود که گزارش مربوط به نزدیک شدن یک قایق کوچک با چهار سرنشین به یکی از کشتی‌ها بوده است.

آژانس مذکور مدعی شد که کشتی مذکور آسیبی ندیده و سالم به مسیر خود ادامه داده است و مسوولان مربوطه در حال انجام تحقیقات در این خصوص هستند.

به گزارش ایرنا، ارتش یمن در ماه‌های گذشته در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی آمریکایی و انگلیسی و صهیونیستی یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب هدف قرار داده است. نیروهای ارتش یمن متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم صهیونیستی حملات خود به غزه را متوقف نکند، کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را دریای سرخ هدف قرار دهند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • کاهش ۵۰ درصدی سود کانال سوئز در پی تحولات دریای سرخ
  • وقوع یک حادثه در آب‌های شرق یمن
  • تعاملات مدیران دستگاه‌های اجرایی با اعضای شوراها افزایش یابد
  • تعامل دستگاه‌های اجرایی با شوراها افزایش یابد
  • کشمکش وزارت‌های دارایی و دفاع آلمان بر سر افزایش بودجه نظامی
  • تعاملات دستگاه‌ برای برگزاری انتخابات سالم افزایش یابد
  • دستور لازم برای رفع مشکلات آزاد راه پیامبر اعظم(ص) داده شده است
  • شویگو: آمریکا برای تسلط بر منطقه آسیا و اقیانوسیه تلاش می کند
  • وزیر بهداشت: مراکز دندانپزشکی دولتی افزایش می‌یابد
  • مراکز دندانپزشکی دولتی در کشور افزایش می‌یابد