Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-03@16:48:52 GMT

روند اجرای پروژه پل شهید همدانی مطلوب نیست

تاریخ انتشار: ۱ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۶۲۱۵۹

روند اجرای پروژه پل شهید همدانی مطلوب نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، مهدی حیدری بعد از ظهر امروز در جلسه کمیسیون فنی عمرانی و حمل و نقل و ترافیک شورای شهر با اشاره به برگزاری جلسات متعدد برای حل و فصل مشکلات پروژه‌های شهری از جمله تقاطع غیر همسطح سردار شهید همدانی، پل غدیر و پارکینگ طبقاتی آقاجانی بیگ، اظهار کرد: در این جلسات وعده‌هایی برای رفع و ادامه روند پروژه‌ها داده شده که متاسفانه تاکنون به این وعده ها به صورت کامل عمل نشده و این موضوع باید مورد بررسی قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه پیمانکاران پروژه‌ها سرمایه‌گذار نیستند بلکه همکار و بازوی اجرایی مدیریت شهری محسوب می‌شوند گفت: اگر وعده تامین منابع مالی یا رفع مشکلات پروژه‌ها را می‌دهیم باید حداقل به بخشی از آنها عمل کنیم که متاسفانه حتی به حل مشکل بروکراسی و تکمیل مستندات و صورتجلسات هم توجه نشده است.

با روند کنونی عدم عمل به تعهدات، پروژه شهید همدانی مجدداً دچار مشکل می‌شود

رئیس کمیسیون فنی و عمرانی شورای شهر همدان با بیان اینکه با این روند کنونی عدم عمل به تعهدات، احتمال تعطیلی مجدد پروژه وجود دارد گریزی به شکست و ریزش عرشه سطح سه پل سردار شهید همدانی در سال گذشته پرداخت و اظهار کرد: سوال اینجاست که اگر عرشه سطح ۲ پل شهید همدانی برابر ضوابط، استانداردها و مقررات نبوده؛ چرا زیر بار ترافیک رفته و اگر برابر ضوابط و استانداردها تکمیل شده چرا صورتجلسه تحویل موقت با پیمانکار انجام نمی‌شود؟

وی اضافه کرد: اعضای شورای شهر همدان به عنوان نمایندگان مردم در پارلمان شهری، پروژه تقاطع غیر همسطح شهید همدانی را مهم‌ترین و حیاتی‌ترین پروژه شهری دانسته و طبق تاکیدات نماینده ولی فقیه در استان پروژه‌هایی همچون پل شهید همدانی را که باید در اولویت هزینه‌ها قرار گیرند در صدر توجه و پیگیری قرار خواهند داد.

اکنون زمان مقصر دانستن افراد نیست، اتمام پروژه مهم است

این عضو شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به اینکه تسریع در روند اجرایی پروژه سردار شهید همدانی باعث حفظ آبروی شهر و مدیریت شهری خواهد شد، تاکید کرد: این پروژه تاکنون با انبوهی از کم و کاستی ها و اشکالات و تلاش ها به اینجا رسیده و اکنون زمان مقصر دانستن افراد نیست چراکه اجرای کیفی و اتمام پروژه بسیار مهم‌تر است و ضمن رعایت ضوابط فنی، پروژه باید تعیین تکلیف شده و به اتمام برسد.

حیدری ادامه داد: مردم از ما نمایندگان پارلمان شهری انتظار تحقق مطالبات و درخواست های خود را دارند و اتمام این گونه پروژه ها نیز از مطالبات مردم است که باید محقق شود چرا که ما باید پاسخگوی مردم باشیم.

وی افزود: با توجه به این که خزانه‌داری کل سال آینده راه اندازی می‌شود، می‌توان تخصیص اعتبارات این پروژه را از این محل تامین کرد اما شاید راه‌اندازی خزانه داری مرکزی حدود  ۳ تا ۵ ماه زمان‌بر باشد که بر این اساس باید برای این مدت زمان نیز تمهیداتی اتخاذ کرد.

این عضو شورای شهر همدان تاکید کرد: لازم است برای نهایی شدن نتیجه این پروژه، پیمانکار مستندات لازم را به شهرداری ارائه دهد تا مورد رسیدگی قرار گیرد و بتوان مشکلات را حل کرد.

 تاخیر در اجرای پروژه‌ها زیبنده دارالمومنین همدان نیست

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان نیز با اشاره به مشکلات اجرای پروژه تقاطع غیر همسطح شهید سردار همدانی، گفت: با توجه به شواهد و عدم پیشبرد کار، متاسفانه‌ دغدغه‌ای در مدیریت شهری برای حل این مشکل دیده نمی‌شود.

علی اکبر نظری اضافه کرد: با توجه به جلسات و نشست‌هایی که برای رفع مشکل این پروژه‌ها برگزار شده و تعهداتی نیز داده شده است چرا تاکنون اقدامی صورت نگرفته و هنوز این پروژه‌ها با مشکل مواجه هستند؟

وی با بیان اینکه بدهی است که بخشی از مشکل پروژه‌ها کمبود منابع مالی است، یادآور شد: مدیران شهرداری موظف هستند پیگیر موضوع بوده و با رفع مشکلات ایجاد انگیزه کرده و به دنبال تأمین منابع مالی باشند.

به گفته رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان تاخیر طولانی در اجرای پروژه ها زیبنده شهر دارالمومنین همدان نیست و باید مشکل را حل کرد.

 پیشرفت ۹۰ درصدی پل شهید همدانی

معاون امور زیربنایی و حمل ونقل شهری شهرداری همدان نیز در این جلسه به ارائه گزارش کوتاهی از روند اجرای پروژه پرداخت و گفت: پروژه تقاطع سردار شهید همدانی در حال حاضر ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وحید علی‌ضمیر با بیان اینکه اخیراً میلگرد جدیدی برای پروژه خریداری شده است، اضافه کرد: شرایط برای بستن قالب های جدید بخشی از پل آماده شده است و از هفته آینده کارگاه فعالیت بهتری خواهد داشت.

وی گفت: برای تقویت دستگاه نظارتی و تحویل پروژه اقدامات و برنامه ریزی هایی صورت گرفته است.

در ادامه این جلسه پیمانکار پروژه تقاطع غیر همسطح سردار شهید همدانی با بیان مشکلات روند کار، گفت: در حال حاضر شهرداری همدان حدود ۱۷۰ میلیارد ریال به شرکت بدهکار است و در صورت پرداخت تنها ۳۰ درصد از بدهی پروژه با قدرت ادامه پیدا می‌کند.

معمار‌زاده اضافه کرد: طبق وعده شهردار همدان مقرر شده بود هر هفته ۱۰ میلیارد ریال برای پروژه شهید همدانی تزریق مالی شود اما تاکنون سه هفته از این وعده گذشته است و با این روند پرداخت و مشکلات بروکراسی اداری احتمالاً پروژه به نتیجه نخواهد رسید و تعطیل خواهد شد.

وی با بیان اینکه پروژه با فعالیت ۱۷ نفر کارگر در حال اجرا است، افزود: اگر با تمام توان کار کنیم حدود ۶ ماه از مدت زمان کار مانده است اما با روند کنونی و عدم عمل به وعده های شهرداری این پروژه را شرکت می‌تواند تعلیق و تعطیل کند.

انتهای پیام/ 3140/

منبع: فارس

کلیدواژه: پل شهید همدانی تعطیلی پروژه سردار شهید همدانی تقاطع غیر همسطح پل شهید همدانی پروژه تقاطع اجرای پروژه شهر همدان شورای شهر پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۶۲۱۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میرباقری: فصل تولد «سلمان» را گرفته‌ایم و این روز‌ها کار ادامه دارد

کارگردان فیلم سلمان فارسی در حضور ریاست سازمان صدا و سیما توضیحاتی از روند این پروژه مهم داد.

 به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، رییس سازمان صدا و سیما با حضور سر فیلمبرداری پروژه سلمان فارسی در مورد آن توضیح داد: ما هفت سال است که کار تولید سلمان فارسی را آغاز کرده‌ایم و امسال سخت‌ترین روز‌های خود را در طول این پروژه می‌گذرانیم؛ می‌توانم بگویم امسال یک سال سرنوشت‌ساز است؛ لذا وظیفه ما در سازمان صداوسیماست که از همه ظرفیت‌ها و اختیارات‌مان استفاده کنیم تا این مجموعه طبق برنامه‌ریزی پیش برود. چون استاد میرباقری و همکارانشان با جدیت مثال‌زدنی کار را پیش می‌برند.

داود میرباقری کارگردان سریال سلمان فارسی هم درباره روند تولید سریال گفت: فصل تولد سلمان را گرفته‌ایم و این روز‌ها کار ادامه دارد. در اصل سکانس‌ها مربوط به بودخشان (پدر سلمان)، فرماندار جی است که در آتشکده ماربین مقابل دوربین می‌رود.

وی در پاسخ به این سوال که کار چه زمانی به پایان خواهد رسید هم گفت: ما طبق برنامه پیش می‌رویم؛ تدوین هم در حال انجام است و تلاش می‌کنیم سریال را سال ۱۴۰۵ به پخش برسانیم.

دیگر خبرها

  • ۹ نکته کلیدی گمرک در اجرای مطلوب قانون ساماندهی مبادلات مرزی
  • تسهیل در روند اجرای آزادراه شهید شوشتری ظرف ۱۰ روز آینده
  • بازدید سرزده استاندار البرز از پروژه بزرگراه شمالی کرج
  • میرباقری: فصل تولد «سلمان» را گرفته‌ایم و این روز‌ها کار ادامه دارد
  • افزوده شدن ۱۹ شهر به بازآفرینی شهری استان همدان
  • پیاده‌راه‌های همدان از زیباترین پیاده‌راه‌های کشور است
  • اقدامات دوره ششم مدیریت شهری اراک در راستای توسعه شهری است
  • تسهیل در روند اجرای بزرگراه شهید شوشتری ظرف ۱۰ روز آینده
  • حفر و تجهیز ۳۷ حلقه چاه آب شرب طی سال گذشته در همدان
  • وضعیت عمومی حجاب در شهر کرمان نسبتاً مطلوب است