Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم یادبود مجاهد انقلابی عرصه فرهنگ و رسانه «محمد سعید جباری» و اهدای نشان سال «سعید» چهارشنبه شب ۱ دی ماه با حضور مسؤولان کشوری و جمعی از چهره‌های رسانه‌ای در تالار سوره حوزه هنری برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: در این یک دهه اخیر یک حرکت جهادی و تبیینی در جریان انقلاب اسلامی رشد کرد، عمدتاً ناظر بر موضوعی که در فتنه تاریخی مبنی بر بحث جنگ نرم تاکید شده بود عده‌ای از جوانان وارسته که هم و غم خود را اطاعت و اجرای ولی قرار داده بودند آتش به اختیار وارد میدان شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسماعیلی با اشاره به اینکه در نظام امام و امت نوع رابطه دلی و از روی ارادت است و با جنس کارهای اداری تفاوت دارد، افزود: آن چیزی که حاکمیت دینی را برجسته می‌کند این ویژگی است. در دهه اول انقلاب اسلامی حضور در عرصه‌های نظامی و دفاع مقدس این بعد از جامعه ایمانی ما را به منصه ظهور رساند و جوانان پرشور انقلابی با نیت ادای تکلیف شرعی وارد میدان مبارزه شدند.

نمی‌توان از رویش‌های انقلاب اسلامی غفلت کرد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: هیچ چیزی عامل شکل گیری آن حماسه بزرگ نبود مگر عشق و علاقه به اسلام و مکتب امام و مسیری که امام برای جوانان ترسیم کرده بودند؛ این مهم را می‌توان در وصیت نامه شهدا مشاهده کرد. آن عنصر تعیین کننده در حضور جوانان در دوران دفاع مقدس همان عشق به ولایت و مسیر اسلام و اعتلای پرچم توحید بود.

وی افزود: در دهه چهارم انقلاب اسلامی این عشق و اشتیاق در میان جوانان انقلابی در حوزه فرهنگ نمود بیشتری پیدا کرد و با همان روحیه وارد عرصه شدند و خدمات ماندگاری را در اعتلای فرهنگ و نگاه فرهنگی در نظام دینی کردند. ما هرگز از میزان کارهایی که انجام شده رضایت نداریم. خسارت‌هایی را هم که وارد شده می‌دانیم، اما نمی‌توانیم از عظمت رویشی که در جریان انقلاب شکل گرفته غفلت کنیم و محمدسعید جباری یکی از رویش‌های خوب و نورانی این عرصه بوده است.

اسماعیلی گفت: در این دوره شاهد اعتلای بیشتر فرهنگ دینی و قدرتمندی جریان انقلاب در عرصه مبارزه گسترده جنگ نرم و رسانه‌ای هستیم. درست است که مساله اول کشور حل مشکلات اقتصادی است اما این کار مقطعی و زودگذر بوده و اساس کار از جنس فرهنگی است و دشمن از موضع فرهنگی وارد و به کشور ضربه می‌زند. نباید از عرصه فرهنگ غافل شد و تجلی مسائل اقتصادی نباید تصمیم سازها و تصمیم گیرها را از حوزه فرهنگی غافل کند.

در ادامه وحید جلیلی قائم مقام رییس سازمان صدا و سیما به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: در این چند سال تعداد قابل توجهی از برادران مجاهد فرهنگی را از دست دادیم از مرحوم محمدسعید گرفته که در سن جوانی پر کشید و چند تن از جوانان جهادگر که به شکل های گوناگون از ما جدا شدند و به سوی ابدیت پر کشیدند.
وی افزود: زمانی که به زندگانی این بزرگان نگاه می کنیم خدا را در طول زندگی شان می بینیم و این از برکات انقلاب اسلامی است که نسلی را پرورش داد که برای نسل خود و آینده الگو هستند؛ رویش انقلاب اسلامی همچنان ادامه دارد. 
جلیلی با بیان اینکه کسانی که به عهد خود وفا کردند نزد پروردگار الهی هستند، گفت: لازم است در ادامه راه ما به فکر خود باشیم و بر این عهد صادقانه باقی بمانیم. این جلسات و محافل با ذکر الگوهایی مانند محمدسعید جباری نشان می دهد که می شود در همین دوران با همه شرایط و بهانه ها زینبی، حسینی و دینی زندگی کرد.
قائم مقام رییس سازمان صدا و سیما ادامه داد: افرادی چون محمد سعید حجت بر ما هستند و با تداعی این حجت ها و یادخاطرات آنان که توانستند بار را به درستی به مقصد برسانند می توان بر انگیزه ها و توانمان پافشاری کرد و با شوق بیشتر در این مسیر حرکت کرد.
وی در پایان خاطرنشان کرد: این عزیزان به فرازهای زیارت امین الله متصف شدند و در زندگیشان به این مهم رسیدند و آخرتشان نیز به همان خواهند رسید که در این زیارت وجود دارد و آن راضی شدن به رضایت الهی، صبر در بلا، اشتیاق به وصال و ... است.

کد خبر 5381893

منبع: مهر

کلیدواژه: تالار سوره حوزه هنری تالار سوره محمد سعید جباری فرهنگ و ارشاد اسلامی محمد مهدی اسماعیلی دفاع مقدس انقلاب اسلامی ایران قاسم سلیمانی معرفی کتاب ترجمه انتشارات سوره مهر علوم انسانی اسلامی انتشارات راه یار ششمین کنگره بین المللی علوم انسانی اسلامی معرفی نشریات شب یلدا علوم انسانی نقد کتاب رمان ایرانی ادبیات کودک و نوجوان تجدید چاپ انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۶۴۰۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بسیج سازندگی؛ نهالی روییده از بطن حقیقت انقلاب اسلامی

به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب، به نقل از روابط عمومی سازمان بسیج سازندگی، سرلشگر پاسدار حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با انتشار پیامی سالروز تأسیس بسیج سازندگی را تبریک گفت.

در متن این پیام آمده است: 

بسم الله الرحمن الرحیم

کار جهادی به معنای کار برخاسته از ایمان و به کارگیرنده هرچه بیشتر از ظرفیت وجودی انسان است.

مقام معظم رهبری

۱۷ اردیبهشت‌ماه در تقویم تاریخی میهن اسلامی مزین به نام بسیج سازندگی از نهاد‌های روییده از بطن حقیقت انقلاب اسلامی است؛ امروز بسیج سازندگی ارائه تعریف نوینی از مدیریت جهادی در عرصه‌های سرنوشت و دلدادگی و ولایتمداری در مسیر تابناک آرمان‌های انقلاب اسلامی به شمار می‌رود.

بسیج سازندگی طی سال‌های فعالیت خود با اتکا به انگیزه و همت والای جوانان مومن و انقلابی و ورود به میدان‌های سازندگی، خدمت‌رسانی و محرومیت‌زدایی و دیگر عرصه‌های مختلف نیاز کشور به ویژه عمرانی، آبرسانی، نهضت کمک‌های مؤمنانه، اقتصاد مقاومتی و ... به شایستگی از توانمندی‌های شگفت‌آور و غیر قابل انکار خود برای آبادانی ایران عزیز رونمایی کرد و با ترسیم نقش مؤثر پویا و حیات‌بخش تجربه گرانبها و الهام‌بخشی فراروی علاقه‌مندان به انقلاب و نظام اسلامی فراتر از جغرافیای این سرزمین گشود.

حضور مجاهدانه و هوشمندانه در صحنه‌های پرمسئولیت خدمت‌رسانی و مردم‌یاری با نصب‌العین قرار دادن منویات و رهنمود‌های حکیمانه رهبر عظیم‌الشأن انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای از شاخصه‌های برجسته سازمان بسیج سازندگی است که موجبات گسترش فرهنگ و تفکر ناب جهادی بعنوان یادگار ارزشمند حضرت امام خمینی (ره) را بین جوانان ایران اسلامی رقم زده است.

اینک در گام دوم انقلاب اسلامی که تجلی عزت‌مداری، اقتدار، پیشرفت و شکوه ایران عزیز در مسیر تمدن‌سازی و درک عصر ظهور است، باور داریم رفع محرومیت با اتکال به خداوند متعال و برخورداری از تفکر و روحیه جهادی و عمل انقلابی و اعتماد به نیروی انسانی مخلص و شیفته خدمت و فداکاری امکان‌پذیر خواهد بود.

اینجانب سالروز تشکیل بسیج سازندگی را به مسئولان ارجمند و یکایک جهادگران خدوم این نهاد مقدس تبریک می‌گویم و امیدوارم حرکت متعهدانه و مخلصانه جهادگران ولایی و انقلابی تحت تعالیم اسلام ناب محمدی (ص) و آموزه‌های تاریخی انقلاب، در راستای جلب رضای پروردگار، خرسندی مقام عظمای ولایت و رهبری و رضایت ملت شریف ایران، شکوهمندانه و پرفروغ‌تر از گذشته تداوم یابد.

سرلشگر پاسدار حسین سلامی 
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بسیج سازندگی؛ نهالی روییده از بطن حقیقت انقلاب اسلامی
  • تصویب اولویت‌های اساسی در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی گیلان
  • با تاج جلسه فوری برگزار می کنیم/ مسائل فرهنگی باید دغدغه‌ باشد
  • مسائل فرهنگی و اجتماعی در کف خیابان قابل حل نیست
  • مراحل برخورد با افراد بی‌حجاب بر اساس لایحه عفاف و حجاب
  • دشمن به دنبال از بین بردن هویت گفتمان انقلاب اسلامی است
  • نقاط قوت و ضعف مجلس یازدهم/ «نظارت» در مجلس آینده تقویت شود
  • تعلیم عفاف و حجاب در مدارس در اولویت باشد
  • تعالیم اندیشه عفاف و حجاب در مدارس در اولویت باشد
  • مردمی شدن فرهنگ در اولویت کار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی است