Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سپاه‌نیوز، سرلشکر حسین سلامی فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حاشیه برگزاری مرحله زمینی رزمایش مشترک پیامبر اعظم (ص) ۱۷ سپاه‌، از نیروی زمینی به‌ عنوان ضامن اطمینان‌ بخش استقلال تمامیت ارضی و امنیت ملی کشور یاد کرد و گفت: آنچه امروز در این رزمایش به نمایش گذاشته شد، ترکیبی از عناصر اصلی قدرت رزمی نیروی زمینی سپاه بود که شامل دفاع مستحکم در مواضع ثابت، عملیات ضد هلی‌برن، استفاده از پهپادهای تهاجمی، مین‌های جهنده و قدرت آتش زرهی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ترکیب هم رسته‌های متنوع نزسا، ترکیبی از آتش و حرکت علیه دشمنان چه در مواضع ثابت و چه متحرک است و این نشانگر توسعه تاکتیک‌های نوین برای نیروی زمینی است که هم قدرت تهاجمی با استفاده از تمامی سامانه‌ها را پیدا کرده و هم قدرت دفاع ثابت و متحرک روی زمین در برابر هر دشمن را دست یافته‌ است.

سرلشکر سلامی تصریح کرد: نکات جدیدی که در این رزمایش وجود دارد شامل استفاده مؤثر از پهپادهای تهاجمی انتحاری و شناسایی که اجزای جدیدی از قدرت تهاجمی نیروی زمینی ما هستند، استفاده مؤثر از قدرت تهاجمی توسط بالگردها، شلیک موشک‌ها و راکت‌ها در فواصل دور از بالگردها است. همچنین استفاده مؤثر از مین‌های جهنده علیه اهداف متحرک دشمن و قدرت آتش دقیق واحدهای توپ‌خانه است.

فرمانده‌کل سپاه از فرماندهی و کنترل و مدیریت نظام‌ یافته و مدرن به‌ عنوان نکته برجسته این بخشی از رزمایش یاد کرد و گفت: این ویژگی برجسته هماهنگی موزونی را در میدان به نمایش درآورده است.

کد خبر 5382324

منبع: مهر

کلیدواژه: سرلشکر سلامی حسین سلامی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی فرمانده کل سپاه رزمایش پیامبر اعظم ص ۱۷ حسین امیرعبداللهیان حسن ایرلو مجلس شورای اسلامی جمهوری اسلامی ایران وزارت امور خارجه سازمان همکاری اسلامی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افغانستان محمد مخبر امور خارجه رئیس جمهور دولت سیزدهم حسین امیر عبداللهیان رزمایش پیامبر اعظم ص ۱۷ استفاده مؤثر نیروی زمینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۶۷۰۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز طرح انسداد مرز‌های شرقی کشور

فرمانده آماد و پشتیبانی منطقه شمال شرق نیروی زمینی ارتش گفت: گروه‌های مهندسی برای اجرای طرح انسداد مرز‌های شرقی (افغانستان) وارد منطقه شده‌اند.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، سرتیپ دوم ستاد حسن مکفی فرمانده آماد و پشتیبانی منطقه شمال شرق نیروی زمینی ارتش روز دوشنبه در مراسم نامگذاری اماکن و تاسیسات مجموعه شرکت آب و فاضلاب مشهد به نام شهید «ولی الله فلاحی» گفت: چهار گروه مهندسی مرز نیروی زمینی ارتش برای اجرای طرح انسداد مرز‌های شرقی (افغانستان) وارد منطقه شده‌اند.

وی افزود: طبق اعلام وزیر کشور مبلغ سه میلیارد دلار اعتبار برای اجرای طرح انسداد مرز شرقی (مرز با افغانستان) اختصاص یافته است.

وی اضافه کرد: اجرای دیوار بتنی چهار متری، سیم خاردار، فنس و جاده اصولی از مواردی است که در بازه زمانی سه ساله اجرا می‌شود.

فرمانده آماد و پشتیبانی منطقه شمال شرق نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی بیان کرد: منطقه شمال شرق استان‌های مازندران، گلستان، خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی و سمنان را دربرمی گیرد که عملیات و لجستیک را باید در این استان‌ها اداره کنیم.

وی گفت: مرز افغانستان نیز از مهر ۱۳۹۷ به ارتش واگذار شد و در مرز مستقر هستیم.

دیگر خبرها

  • انحراف مینی بوس در اتوبان پیامبر اعظم تبریز ۸ نفر را مصدوم کرد
  • فرمانده نیروی زمینی سپاه: امنیت ملی خط قرمز ماست و در تامین امنیت با کسی شوخی نداریم
  • برنامه‌های پاسداشت مقام معلمان و مربیان و اساتید عقیدتی سیاسی در سراسر نیروی زمینی سپاه برگزار شد
  • مراسم هفته عقیدتی سیاسی در نیروی زمینی سپاه برگزار شد
  • لحظه اصابت پهپاد انتحاری ارتش یمن به کشتی اسرائیلی+ فیلم/ مخالفت وزیرخارجه انگلیس به تروریستی اعلام کردن سپاه/ هشدار مهم انصارالله به آمریکا درباره حمله به یمن/ حمله جنگنده‌های آمریکایی و انگلیسی به یمن
  • نیروی زمینی، سه امتیاز تا جشن قهرمانی
  • نیروی زمینی یک برد تا جشن قهرمانی 
  • اعلام اتصال انتهای بولوار دکترحسابی به بزرگراه پیامبر اعظم (ص) در مشهد
  • خیابان پشتیبان بلوار پیامبر اعظم (ص) قم احداث می‌شود
  • آغاز طرح انسداد مرز‌های شرقی کشور