Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/گیلان مدیرکل محیط زیست گیلان گفت: نباید اجازه دهیم سرنوشت تالاب انزلی برای تالاب های دیگر استان از جمله تالاب جوکندان تالش تکرار شود.

ساسان کفایی امروز در نشست بررسی وضعیت تالاب های گیلان که در سالن الغدیر استانداری گیلان برگزار شد، اظهار کرد: تالاب انزلی یک تالاب بین المللی است و این امر نشان می دهد که در گیلان باید حساسیت ویژه ای به احیای این تالاب داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افرود: آژانس جایکا با حضور در گیلان برنامه جامعی را برنامه ریزی کردند و به این ترتیب طرح جامع هفت ساله تدوین شد.

ورود انواع فاضلاب ها  تخریب تالاب انزلی را تسریع می کند

کفایی ادامه داد: عدم آبخیزداری در بالا دست حوزه تالاب انزلی و ورود انواع فاضلاب ها پک تخریب تالاب را تسریع می کند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان گفت: کمبود شدید اعتبارات احیای تالاب انزلی را با مشکل مواجه کرده است.

کفایی با اشاره به اقدامات انجام شده و مبارزات مکانیکی برای کاهش حضور سنبل آبی در تالاب انزلی خاطرنشان کرد: نیاز است دستگاه های مربوطه برای جذب اعتبارات تلاش بیشتری کنند.

اهمیت تالاب انزلی کمتر از دریاچه اورمیه نیست

وی اهمیت تالاب انزلی کمتر از دریاچه اورمیه نیست و لازم است اقدامات جدی برای احیای تالاب صورت گیرد.

کفایی با بیان اینکه تالاب جوکندان نیاز به اجرای برنامه جامع دارد و برای بهبود وضعیت جوکندان باید به سمت سازندگی برویم، خاطرنشان کرد: نباید تالاب جوکندان به سرنوشت تالاب انزلی دچار شود.

مدیرکل محیط زیست گیلان گفت: همه تالاب های گیلان باید از هم سرنوشت شدن با تالاب انزلی دور شوند.

وی با بیان اینکه جوامع محلی نقش موثری در احیای تالاب انزلی دارند، افزود: مشخص شدن حریم تالاب تالاب انزلی به یک مطالبه عمومی تبدیل شده و لازم است به این مقوله به گونه ای پرداخته شود که حقوق تالاب انزلی حفظ شود.  

وحید خرمی مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گیلان نیز در ادامه این جلسه گفت: تعیین حد بستر و رعایت حق آبه تالاب از وظایف وزارت نیرو در تالاب ها است.

تلاقی ۹۴۱ هکتار اراضی تالاب اتزلی با طرح های هادی روستایی

وی افزود: حد بستر تعیین شده تالاب انزلی مشکلاتی دارد و ۹۴۱ هکتار اراضی این تالاب با طرح های هادی روستایی تلاقی پیدا کرده است که باید از حریم خارج شوند.

خرمی خاطرنشان کرد:  چندین روستا در محدوده انزلی مشکلاتی در خصوص تعیین حریم داشتند.

حسینی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان نیز در ادامه این جلسه گفت: در حال پیگیری بررسی مشکلات طرح های فاضلاب را در چهار شهر گیلان هستیم.

وی گفت: درصد پیشرفت فیزیکی پروژه های فاضلاب را برآورد کردیم و ۹۲۶۳ میلیارد تومان برای بهره برداری از این پروژه های چهار شهر نیاز داریم.

شکایت های ترک فعل ساماندهی فاضلاب ها وقت ما را گرفته است

حسینی با بیان اینکه افزایش قیمت، ساماندهی فاضلاب ها را دچار مشکل کرده است خاطرنشان کرد: شکایت های متفاوت در مورد ترک فعل مدیران برای عدم ساماندهی فاضلاب ها وقت ما را گرفته است این در حالیست که باید به کارهای مهمتری بپردازیم.

در ادامه این جلسه دنیامالی نماینده مردم انزلی در مجلس شورای اسلامی گفت: مشخص نیست که چرا وزارت نیرو حد بستر تالاب انزلی را ده هزار هکتار اضافه کرده است و باید پاسخ داده شود که چرا خلاف قانون عمل شده است.

وی افزود: دستگاه ها در استان به جای شکایت بر علیه یکدیگر از فرصت ها استفاده کنند تا تالاب انزلی  احیا شود.

تالاب خوارها با جوامع محلی یکی دیده نشوند

دنیا مالی ادامه داد: نباید در تعیین حد بستر تالاب طوری عمل شود که مردم متضرر شوند. ضمن اینکه تالاب خوارها با مردم ساکن حاشیه تالاب یکی نیستند.

نماینده مردم انزلی در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: علاوه بر سنبل آبی، لاله تالابی نیز مشکلاتی را برای تالاب بوجود آورده است.

وی گفت: برای جل مشکلات سنبل آبی علاوه بر مبازره مکانیکی از مبارزه بیولوژیک هم باید بهره گرفته شود و برای حل این معضل از دانشکاه گیلان و سایر مراکز علمی حتما استفاده شود.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: محيط زيست استانی اجتماعی احیای تالاب انزلی اراضی جوکندان تالش تالاب جوکندان تالاب انزلی فاضلاب ها تالاب ها حد بستر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۶۹۱۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶ عامل هنجارشکنی پس از بازی تیم‌های ملوان و سپاهان دستگیر شدند + جزئیات

به گزارش همشهری آنلاین، سرهنگ امیر وهاب‌زاده، فرمانده انتظامی بندر انزلی گفت: در پی تشویش اذهان عمومی از اقدامات هنجارشکنانه پس از پایان مسابقات فوتبال تیم‌های ملوان و سپاهان در خروج از درب ورزشگاه و انتشار تصاویر آن در فضای مجازی و ارتباط عاملان این اقدام‌ها با رسانه‌های معاند، پیگیری موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

او افزود: پس از بررسی‌های لازم، تحقیقات نامحسوس صورت گرفته و سرنخ‌های به دست آمده، ۶ متهم این پرونده شناسایی و دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی بندر انزلی با بیان اینکه این افراد علت این اقدام‌ها را تأثیر منفی رسانه‌های معاند اعلام کردند، تصریح کرد: هنجارشکنان با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضایی قرار گرفتند.

سرهنگ وهاب‌زاده ضمن هشدار به برهم زنندگان نظم و امنیت جامعه بر عزم جدی پلیس در برخورد با مخلان آرامش و آسایش مردم تأکید کرد و گفت: پلیس در راستای برخورد با مجرمان و متخلفان از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند.

او همچنین از مردم خواست در صورت اطلاع یا برخورد با هرگونه مورد مشکوک یا مجرمانه، مراتب را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس گزارش دهند.

کد خبر 848145 منبع: باشگاه خبرنگاران جوان برچسب‌ها خبر مهم فراجا دستگیری

دیگر خبرها

  • کارشناسان داوری علیه تصمیم جنجالی در انزلی
  • باند سارقان سابقه‌دار در تالش زمین‌گیر شدند
  • ۶ عامل هنجارشکنی پس از بازی تیم‌های ملوان و سپاهان دستگیر شدند + جزئیات
  • افزایش ابر و کاهش نسبی دما از چهارشنبه در گیلان
  • توقیف محموله مرغ زنده در تالش
  • برنامه چهار هفته پایانی لیگ برتر فوتبال اعلام شد
  • خسروی: خوشحالی بعد از گل من، یک کار شخصی بود
  • صبر سرمربی سایپا در انزلی لبریز شد!
  • پزشک متخلف در یکی از روستا‌های تالش دستگیر شد
  • پزشک متخلف در یکی از روستاهای تالش دستگیر شد