Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-28@21:37:44 GMT

ژاپن هم المپیک زمستانی چین را تحریم کرد

تاریخ انتشار: ۳ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۷۳۶۳۳

ژاپن هم المپیک زمستانی چین را تحریم کرد

به گزارش خبرگزاری رویترز، سخنگوی دولت ژاپن گفت که تنها برخی مقام های کمیته المپیک ژاپن از جمله خانم سیکو هاشیموتو مسئول برگزاری المپیک توکیو همراه تیم به چین اعزام خواهند شد.

ژاپن از موضع آمریکا در مورد عدم رعایت حقوق بشر در چین حمایت می کند، اما در عین حال توکیو روابط اقتصادی نزدیکی با پکن دارد، ضمن اینکه در تدارک برای جشن گرفتن پنجاهمین سالگرد افتتاح روابط رسمی با چین در سال آینده میلادی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که فومیو کیشیدا نخست وزیر ژاپن با فشار فزاینده ای از طرف حزب حاکم لیبرال دموکرات خود برای اتخاذ موضع سخت تری نسبت به چین روبه رو شده است.

در چند روز گذشته کشورهای مختلف به تحریم دیپلماتیک المپیک زمستانی پکن پرداختند. چنانچه نخست وزیر انگلیس اعلام کرد که هیچکدام از وزرای دولت این کشور در المپیک زمستانی پکن حضور پیدا نخواهد کرد. همچنین کاخ سفید اعلام کرد که مقامات دولت آمریکا با توجه به سوابق حقوق بشری چین، المپیک زمستانی را تحریم می‌کند؛ هر چند ورزشکاران آمریکایی برای حضور در این رقابت‌ها به چین سفر خواهند کرد.

در این میان کانادا هم به جمع تحریم کنندگان المپیک زمستانی پکن پیوست و این امر سبب شد تا رسانه رسمی سفارت چین در کانادا به تصمیم این کشور برای تحریم المپیک زمستانی ۲۰۲۲ به میزبانی پکن اعتراض کند. پیش از کانادا کشورهای آمریکا، استرالیا و انگلیس این بازی‌ها را تحریم دیپلماتیک کرده بودند.

چین در واکنش به اقدام تحریم المپیک زمستانی از سوی آمریکا هشدار داد این موضوع می تواند منجر به مخدوش شدن همکاری های دوجانبه و گفت و گوهای دو طرفه در زمینه مسائل مهم شود.

چین با درخواست کنار گذاشتن ورزش از سیاست، به آمریکا هشدار داد تحریم المپیک زمستانی پکن از سوی این کشور می تواند بر روابط و همکاری های دو کشور تاثیرات مخرب و بدی بگذارد.  

311311

کد خبر 1585689

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: ژاپن ایالات متحده آمریکا چین المپیک زمستانی المپیک زمستانی پکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۷۳۶۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خریدهای زمستانی پرسپولیس برای انتقام در اراک

به گزارش "ورزش سه"، پنجره زمستانی بسته پرسپولیس بابت بدهی به رادوشویچ، یکی از چالش‌های این فصل سرخپوشان بود که سبب شد ستاره‌های جدید این تیم هفته‌های ابتدایی نیم فصل دوم را از دست بدهند.

عبدالکریم حسن، اوستون ارونوف و عیسی آل کثیر خریدهای جذاب پرسپولیس در زمستان بودند که در هفته شانزدهم به همین دلیل روی سکو نشسته بودند و نتوانستند مقابل آلومینیوم در اراک به میدان برودند.

این بازیکن‌ها که این هفته‌ها روی فرم هستند و حسابی در ترکیب پرسپولیس جا افتاده‌اند، این بار مقابل آلومینیوم در چارچوب جام حذفی فرصت بازی کردن دارند.

دیگر خبرها

  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به تحریم های سه کشور علیه ایران: دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • کنعانی تحریم‌های سه‌کشور آمریکا، انگلیس و کانادا را به شدت محکوم کرد
  • فرزام: باید شرایط آمادگی استاندارد را در روئینگ داشته باشیم
  • خریدهای زمستانی پرسپولیس برای انتقام در اراک
  • نظر مقام سابق موساد از شبکه‌ باورنکردنی دور زدن تحریم‌ها در ایران
  • اقدامات آمریکا در دهه‌های اخیر نمایشگاهی از جنایات جنگی است
  • تحریم مشترک سه کشور علیه ایران | از اشخاص تا هواپیما و کشتی!
  • مقام سابق موساد: ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
  • بیانیه ستاد حقوق بشر در واکنش به اقدام متزورانه آمریکا در انتشار گزارش موهوم وضعیت حقوق بشر
  • افزایش چهار برابری درآمدهای نفتی ایران با شبکه‌ باورنکردنی دور زدن تحریم‌ها