Web Analytics Made Easy - Statcounter

جنبش مقاومت اسلامی حماس در باره رفتار وحشیانه رژیم صهیونیستی با اسرا هشدار داد و تاکید کرد که هر گونه فشار به اسیران فلسطینی می تواند اوضاع را از کنترل خارج کند.

به گزارش ایران آنلاین به نقل از ایرنا، نایب رئیس دفتر سیاسی حماس تاکید کرد که این جنبش پیامی شدید اللحن در مورد اسرا برای رژیم صهیونیستی ارسال و تاکید کرده که هرگونه اعمال فشار بر اسیران فلسطینی، ممکن است به انفجار اوضاع در بیرون از زندان‌ها منجر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«صالح العاروری» در اظهاراتی که مرکز اطلاع رسانی فلسطین، آن را بازتاب داده گفت که ما اکنون در نبرد همه جانبه با دشمن صهیونیستی هستیم و ممکن است تنش و درگیری‌ها در درون زندان‌های رژیم صهیونیستی به بیرون از آن منتقل شود.
وی اظهار کرد که اسیران فلسطینی به سازمان زندان‌های صهیونیستی اعلام کرده‌اند که اگر در اقدامات و مجازات‌های اعمال شده بر زنان اسیر تجدیدنظر نکند، وارد نبردی نامحدود و همه‌جانبه علیه این رژیم خواهند شد.
العاروری افزود که جنبش حماس به تماس با طرف‌های ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی به منظور آگاه ساختن آنان از وضعیت اسیران فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی ادامه خواهد داد.

جنبش حماس دوشنبه گذشته نیز در پیامی به هیأت مصری اعزامی به رژیم صهیونیستی هشدار داده بود که ادامه سیاست های تل‌آویو در اجرای برخی تصمیم ها از جمله تبادل اسرا و بازسازی در غزه منجر به انفجار اوضاع در منطقه می‌شود.

این پیام در دیدار هیأت مصری که پیش از این برای دیدار با سران حماس به غزه رفته‌بودند و پس از آن عازم «تل آویو» شدند، ابلاغ شد.

برخی منابع خبری گفتند که هیأت مصری به تل آویو رفته است و واکنش حماس را در مورد موضوع اسرا و بازسازی غزه به مقامات رژیم صهیونیستی اطلاع خواهد داد.

این منابع افزودند که حماس بر این باور است که تنها راه حل با پرداخت هزینه مناسب از سوی رژیم صهیونیستی برای عملی کردن پرونده تبادل اسیران براساس چشم اندازی است که این گروه ارائه داده بود.

به گفته این منابع، حماس به مصری‌های اعلام کرده است که ادامه سیاست تعلل به انفجار اوضاع در غزه منجر خواهد شد، چرا که شرایط این باریکه به سرعت در حال بحرانی است و ممکن است در کوتاه مدت با مراحلی تشدیدکننده روبه رو شود.

همزمان نیز روزنامه فرا منطقه‌ای رای الیوم اعلام کرد که تحولات و شواهد و قرائن بیانگر شکل گیری سومین انتفاضه مسلحانه در سرزمین‌های فلسطینی و سرخوردگی سازمان‌های و موسسات امنیتی صهیونیستی است.

انتهای پیام/ 


 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی اسیران فلسطینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۷۳۸۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسرای اسرائیلی خطاب به نتانیاهو: هر چه زودتر برای آزادی ما توافق کن!

گردان‌های عزالدین القسام (شاخه نظامی جنبش حماس فلسطین) امروز شنبه فایل ویدئوی جدیدی از وضعیت اسرای اسرائیلی منتشر کرد.

عنوان این ویدئو «فشار نظامی» است که سران صهیونیست بار‌ها بر طبل آن کوبیدند تا به زعم خود اسرای اسرائیلی را آزاد کنند، ولی در واقع باعث شد که ده‌ها نفر از آنان کشته شوند.

در ابتدای ویدئو، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر و یوآو گالانت وزیر جنگ اسرائیل در حال تکرار این گزاره هستند که فشار نظامی باعث آزادی اسرای صهیونیست خواهد شد.

در این ویدئو، دو نفر از اسرای اسرائیلی که میانسال هستند، صحبت می‌کنند. یکی از آنان که ۶۴ ساله است می‌گوید که حالش خوب است و به خانواده خود پیام می‌دهد که دلش برایشان تنگ شده است. نفر دوم هم ۴۷ ساله است و خطاب به اعضای خانواده خود می‌گوید: «امسال به خاطر این جنگ لعنتی، نتوانستیم هیچ عیدی را جشن بگیریم.

 

یکی از آنان، در هنگام ذکر خاطرات سال گذشته خود، از نظر روحی به هم می‌ریزد و به شدت گریه می‌کند. وی می‌گوید: «ما اینجا به خاطر بمباران با خطر مواجهیم. سؤال من این است که تا کی؟. من از نخست وزیر و همه وزرای کابینه می‌خواهم که در خصوص توافق، از خود نرمش نشان دهند تا همه اسرا آزاد شوند.».

اسیر دومی هم خطاب به نتانیاهو می‌گوید: زمان آن رسیده است که به توافقی دست یابید که ما را از اینجا خارج کند. از همه می‌خواهم که به کابینه فشار وارد کنند و به تظاهرات‌ها ادامه دهند تا مذاکرات به نتیجه برسد».

 

این در حالی است که خلیل الحیه از رهبران حماس روز گذشته خبر داد که این جنبش پاسخ رسمی رژیم اشغالگر به موضع این جنبش را که چند روز پیش به میانجیگران ارائه شده، دریافت کرد». 

پیشنهاد حماس برای مذاکرات، پیشتر در ۱۳ آوریل (۲۵ فروردین ماه) به میانجی‌گران مصری و قطری تحویل داده شده بود.

پیشتر یکی از رهبران فلسطینی از فشار‌های شدید آمریکا و اسرائیل علیه قطر برای اعمال فشار بر حماس در خصوص مذاکرات آتش بس خبر داده بود. این منبع آگاه سه‌شنبه پیش گفته بود که این پیش‌زمینه واقعی اظهارات اخیر نخست‌وزیر قطر محمد بن عبدالرحمن آل ثانی بود که گفت دوحه در حال «ارزیابی میانجی‌گری‌هایی است که انجام می‌دهد».

جنبش حماس فلسطین همواره در مذاکرات آتش‌بس بر برقراری آتش‌بس دائم و خروج کامل رژیم صهیونیستی از نوار غزه تاکید کرده است.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • اسرائیل در قبال حماس کوتاه آمد؟
  • مصر: راه حل نظامی در «رفح» مردود است
  • هیات حماس فردا راهی قاهره خواهد شد
  • مهلت ۱۰ روزه تل‌آویو به حماس برای پذیرش شروط خود
  • شهادت ۲۷ فلسطینی در حمله به منازل فلسطینیان نوار غزه
  • اسرای اسرائیلی خطاب به نتانیاهو: هر چه زودتر برای آزادی ما توافق کن!
  • آماده باش تمام عیار حماس برای نبرد با اسرائیل در رفح
  • هشدار ۲ ژنرال صهیونیست درباره حمله به رفح
  • پاسخ رژیم صهیونیستی را در مورد مذاکرات دریافت کردیم
  • حماس: پاسخ اسرائیل را در مورد مذاکرات دریافت کردیم