Web Analytics Made Easy - Statcounter

یدالله جوانی در گفتگو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز؛ ضمن گرامیداشت یاد و خاطره سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و لزوم تبیین کارویژه‌های این مرد میدان و عمل اظهار کرد: حاج قاسم سلیمانی از چهره‌های اصلی تأمین منافع، امنیت، استقلال و عزت مردم ایران بود که تولید قدرت در میدان، برای پیشبرد اهداف جمهوری اسلامی در دیپلماسی بین‌المللی از برجسته‌ترین کارهای ایشان بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: عرصه دیپلماسی و مذاکرات بین‌الملل وقتی موفق است که ازپشتوانه قدرت ملی برخوردار باشد. در واقع دیپلمات‌ها زمانی پای میز مذاکره و کارهای دیپلماتیک موفق هستند که کشور از قدرت برخوردار باشد.

معاون سیاسی سپاه پاسداران با یاآوری این مسئله که غرب و آمریکا زمانی حاضر به مذاکره با ایران شدند که جمهوری اسلامی دستش برای مذاکره پُر بود، تصریح کرد: سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی توانست شکست‌هایی را در منطقه به آمریکا و متحدانش تحمیل کند و پیروزی‌های بزرگی برای محور مقاومت و در رأس آن جمهوری اسلامی ایران رقم بزند. حال اینکه مذاکره کنندگان ما به خوبی توانستند از قدرتی که در میدان تولید شده بود، استفاده کنند یا خیر مبحث دیگری است.

این تحلیلگر مسائل سیاسی تأکید کرد: کارشناسان و صاحب‌نظران معتقدند که تولید قدرت در میدان شرایط مطلوبی برای دیپلماسی کشور فراهم و آن را از انفعال خارج کرد.

  وی با اشاره به اینکه حاج قاسم سلیمانی فردی فراجناحی بود و مطیع محض فرمان رهبر معظم انقلاب بود، تصریح کرد: حاج قاسم کنار نظامی‌گری در عرصه‌های اجتماعی نیز حضور داشت و نسبت به مسائل کشور بی‌تفاوت نبود. حاج قاسم ذوب در انقلاب بود، خود را سرباز انقلاب می‌دانست و به جمهوری اسلامی ایران وفادار بود و چون نظام اسلامی و تبعیت از رهبری را اصل می‌دانست سرگرم حواشی نمی‌شد و وقت خود را صرف دعواهای سیاسی و جناحی نمی‌کرد.

جوانی تأکید کرد: روحیه فراجناحی، دلسوز انقلاب و تابع محض عوامر رهبری بودن رمز پیروزی و موفقیت حاج قاسم سلیمانی بود و او را نزد مردم در همه تفکرات اجتماعی و سیاسی محبوب کرده بود و قدر سپهبد سلیمانی را می‌دانستند.

معاون سیاسی سپاه پاسداران خاطرنشان کرد: سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی عزت و استقلال ملی را با فهم درست دنبال می‌کرد و خود را پیرو سیاست‌ها و اهدف حضرت آقا می‌دانست و سرگرم حواشی و گروه‌ها نمی‌شد. حاج قاسم رهبر معظم انقلاب را حکیمی می‌دانست که سکان انقلاب را در دست دارد و همه باید از ایشان پیروی کنند.

معصومه رضاییان کد خبر: 1122944 برچسب‌ها سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی جمهوری اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۷۹۰۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هیچ بستری برای مذاکره بین اوکراین و روسیه وجود ندارد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی دولت روسیه اعلام کرد در شرایط حاضر هیچ بستری برای آغاز گفت‌وگوهای صلح بین اوکراین و روسیه وجود ندارد.

وی با اشاره به شکست گفت‌وگوهای مقامات اوکراینی و روس در ماه‌های اولیه جنگ در استانبول ترکیه گفت: دلیل امتناع اوکراین از ادامه مذاکرات در استانبول فشار مستقیم از سوی لندن بود، باقی همه حدس و گمان است.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه خردادماه پارسال در نشست با رهبران آفریقایی که با هدف میانجی‌گری مذاکرات صلح بین مسکو و کی‌یف، به روسیه سفر کرده بودند، برای نخستین بار اسنادی محرمانه را افشا کرد!

پوتین در این نشست فاش کرد که پس از «توافق صلح پارسال بین مسکو و کی‌یف در ترکیه»، نیروهای روسیه از کی‌یف و مناطق تحت کنترل اوکراین خارج شده بودند. وی اضافه کرد که «پس از خروج داوطلبانه نیروهای روسیه به عنوان بخشی از این توافق، کی‌یف از امضای توافق خودداری کرده است.»

به گفته پوتین، مسکو و کی‌یف در بهار ۲۰۲۲ در استانبول به طور ضمنی با پیش‌نویس این توافق که «پیمان بی‌طرفی دائمی و ضمانت‌های امنیتی برای اوکراین» نام داشته، موافقت کرده بودند و پس از آنکه روسیه به تعهدات خود ذیل این توافق عمل کرده و از کی‌یف خارج می‌شود، اوکراین بدعهدی کرده و از امضای توافق خودداری می‌کند.

براساس این سند، انگلیس، چین، روسیه، آمریکا، فرانسه و ترکیه به عنوان ضمانت‌دهندگان ایفای نقش می‌کردند. به باور پوتین، عدم تعهد کی‌یف به این توافق ناشی از «اقدامات و تلاش‌های مخرب غرب» بوده است. رئیس جمهور روسیه به نقل از گزارش نشریه «فارین اِفرز»، خاطرنشان کرد که این تحولات (بدعهدی اوکراین) با سفر بوریس جانسون، نخست وزیر وقت انگلیس به کی‌یف تلاقی داشته و جانسون، طلایه‌دار تلاش‌های غرب برای مانع‌تراشی در مسیر اجرای این توافق بوده است.

به نوشته این نشریه، چند منبع آگاه پیش‌تر درباره تأثیر تلاش‌های جانسون برای متوقف کردن مذاکرات، روشنگری و تأیید کرده بودند که در جریان سفر به کی‌یف، جانسون، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین را ترغیب کرده تا مذاکرات با روسیه را به دو دلیل اصلی متوقف کند؛ نخست آنکه «مذاکره با پوتین ممکن نیست» و دوم اینکه «غرب در حال حاضر (در آن برهه) آمادگی پایان جنگ را ندارد.»

کد خبر 6089884

دیگر خبرها

  • تجلیل از فرماندهان و مربیان برتر عقیدتی سیاسی
  • مردمی کردن بازسازی عتبات، ایده‌ شهید حاج قاسم سلیمانی بود
  • هیچ بستری برای مذاکره بین اوکراین و روسیه وجود ندارد
  • مبانی تئوری و فکری محکم اسلام علت ماندگاری انقلاب اسلامی است
  • یادواره شهید دانشجو در روستای داربیدخون
  • یادواره شهید دانشجو در خانوک
  • شوراهای اسلامی بدون حب و بغض‌های سیاسی در راستای حل مشکلات مردم گام بردارند
  • سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در خط مقدم جنگ نرم
  • برنامه‌های هفته عقیدتی سیاسی در سپاه علی بن ابی طالب(ع) تشریح شد
  • به سردار سلیمانی گفتم اسارت شما هزینه زاست، به‌دست دشمن بیفتید چه؟