Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزیر خارجه روسیه به کشورهای غربی توصیه کرد: تردیدی نداشته باشند که مسکو و پکن در دفاع از منافع ملی، به‌خصوص امنیت خود، با قاطعیت و با اعتماد به توان نظامی خود عمل خواهند کرد و چگونگی عملکرد آنها به غرب ارتباطی ندارد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، "سرگئی ریابکوف" معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که کشورهای غربی نباید قاطعیت و عزم مسکو و چین در دفاع از منافع ملی خود را دستکم بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی، روسیه و چین با آرامش به کار خود ادامه داده و به توانایی نیروهای مسلح خود اعتماد دارند.

ریابکوف در مصاحبه با مجله "حیات بین‌المللی" که صبح امروز (شنبه) منتشر شد، در این باره تأکید کرد: «در خصوص برخورد با مسکو و پکن، احتمالاً می‌توان یک توصیه به شرکای ما در غرب کرد و آن اینکه: قاطعیت و عزم راسخ روسیه و چین در دفاع از منافع ملی خود، از جمله در زمینه امنیتی را هرگز دستکم نگیرید. این مسئله به غربی‌ها ارتباطی ندارد که دو طرف روسی و چینی چگونه این کار را انجام می‌دهند، هر یک جداگانه اقدام کرده یا با یکدیگر همکاری می‌کنند.»

وی ادامه داد: «آنها به ما می‌گویند که مسئله گسترش ناتو تنها به کشورهای عضو پیمان آتلانتیک شمالی و کشورهایی که می‌خواهند به عضویت این سازمان درآیند، مربوط می‌شود. ما نیز به اعضای ناتو و کسانی که مایل به پیوستن به آن هستند گوشزد می‌کنیم که اقدامات آینده مسکو و پکن در برخورد با این مسئله مربوط به روابط دوجانبه بوده و اصلاً به آنها ارتباطی ندارد.»

معاون وزیر خارجه روسیه در تفسیر سخنان وزیر امور خارجه جدید آلمان دراین باره که در صورت تشدید وخامت اوضاع پیرامون اوکراین، خط لوله گاز "جریان شمالی-2" هرگز به مرحله بهره برداری نخواهد رسید، یادآور شد که این خط لوله به ابزاری برای چانه‌زنی با روسیه تبدیل شده است.

این دیپلمات بلندپایه توضیح داد: «هرچند چنین برخوردهایی از سوی مقامات اروپایی قابل انتظار بود، ولی شنیدن این اظهارات جای تأسف دارد. از سوی دیگر من معتقدم که وضعیت نگران کننده نیست، برای اینکه کسی قصد ندارد به اوکراین حمله کند. البته حتی اگر این مسئله را نادیده بگیریم، اکنون دیگر مدتهاست که همتایان آمریکایی ما و گروه بزرگی از سیاستمداران اروپایی از خط لوله "جریان شمالی-2" بعنوان ابزاری در کسب امتیاز در بازی‌های سیاسی خود و برای چانه‌زنی در گفتگوها با مقامات مسکو استفاده می‌کنند.»

ریابکوف افزود: «این قبیل سیاستمداران، زمانی که چیزی را تخریب کرده یا در آن دخالت می‌کنند، از این برخورد خویش خرسند می‌شوند. متأسفانه اتحادیه اروپا حاضر است از جیب خود پول هنگفتی بپردازد تا همبستگی اورآتلانتیکی خود در مبارزه با روسیه را به نمایش بگذارد. ناراحت کننده است که نسل جدیدی از شخصیت‌های سیاسی به روی کار آمده‌اند که هدف اصلی فعالیتشان خودنمایی در مبارزه با روسیه است.»

ریابکوف: روسیه پیش‌شرطی برای مذاکرات امنیتی ندارد و هیچ شرطی را هم نمی‌پذیردریابکوف: دورنمای روشنی برای روابط روسیه و آمریکا دیده نمی‌شودریابکوف: آمریکا به تلاش خود برای بی‌ثبات کردن اوضاع داخلی روسیه ادامه می‌دهد

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ناتو اروپا اخبار روسیه ناتو اروپا اخبار روسیه دفاع از منافع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۸۰۱۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اروپا نیاز به قوای هسته‌ای مستقل دارد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، امانوئل ماکرون، رییس جمهور فرانسه می‌گوید که اروپا باید بحث و مناظره درباره توسعه قابلیت تدافعی انحصاری قاره سبز از جمله بازنگری در قوای هسته‌ای خود را آغاز کند.

ماکرون با اشاره به اینکه فرانسه همین حالا هم حمایت ناتو را در کنار خود دارد، گفت: باید فراتر برویم. فرانسه باید از امنیت خود اطمینان حاصل کرده و یک نیروی دفاعی قابل تکیه در سطح اروپا بسازد.

وی همچنین اضافه کرد: حصول اطمینان از امنیت شاید به معنای استقرار سپرهای (سامانه‌های) دفاع موشکی باشد که قادر به ایجاد بازدارندگی برابر استفاده از سلاح هسته‌ای هستند. قابل تکیه هم یعنی در اختیار داشتن موشک دوربرد که باعث بازدارندگی روس‌ها شود.

در بحبوحه جنگ اوکراین، شمار زیادی از رهبران غربی بر تقویت قوای دفاعی کشور متبوع خود تاکید کرده و مدعی شده‌اند که روسیه ممکن است ظرف چند سال آتی به ناتو حمله کند.

با این حال، ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه با رد این ادعا، آن را «بی‌معنی» خواند و گفت که آمریکا به عنوان بزرگ‌ترین حامی و سرمایه‌گذار ناتو، ۱۰ برابر بیشتر از مسکو در حوزه دفاعی هزینه می‌کند. وی همچنین تاکید کرد که تنش‌های ژئوپولیتیکی کنونی، تا حد زیادی به دلیل تصمیم ناتو مبنی بر چشم‌پوشی از منافع امنیتی روسیه ایجاد شده است.

ماکرون در واکنش به موضع وی در قبال سلاح هسته‌ای گفت: گرچه فرانسه تنها در صورت به خطر افتادن منافع حیاتی‌اش از زرادخانه خود استفاده خواهد کرد اما این منافع، بُعد اروپایی هم دارند و این بدان معناست که دکترین هسته‌ای فرانسه باید به اقتدار دفاعی اروپا کمک کند.

وی افزود: موافق گشودن این سرفصل هستم؛ مساله‌ای که متعاقبا باید دفاع ضدموشکی، شلیک موشک دوربرد و سلاح هسته‌ای را شامل شود.

ماکرون چندین سال است که حامی ایجاد یک «ارتش حقیقی اروپایی» است؛ ارتشی که بتواند به طور مستقل امنیت این قاره را تقویت و تامین کند. او ماه جاری هشدار داد که «اروپای امروز، فناپذیر است» و در ادامه خواستار «استقلال راهبردی» اروپا به ویژه در حوزه تولیدات دفاعی شد و مدعی شد که «اروپا باید نشان دهد که هرگز مطیع و وابسته آمریکا نیست.»

کد خبر 6090886

دیگر خبرها

  • اروپا نیاز به قوای هسته‌ای مستقل دارد
  • ایتالیا سفیر روسیه را احضار کرد
  • زاخارووا: در دام ناتو برای محدودکردن توان رزمی روسیه نمی‌افتیم
  • ایران و روسیه ائتلاف دفاعی تشکیل می دهند؟
  • وزیر دفاع روسیه: مسکو هرگز ناتو را تهدید نکرده است
  • روسیه: آماده گسترش همکاری‌های نظامی با ایران هستیم
  • آماده گسترش همکاری‌های نظامی با ایران هستیم
  • روسیه : آماده گسترش همکاری‌ های نظامی با ایران هستیم
  • وزیر دفاع روسیه: آماده گسترش همکاری‌های نظامی با ایران هستیم
  • هشدار روسیه درباره استقرار تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان