Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@21:37:23 GMT

نزاع دسته جمعی در خراسان شمالی ۴ درصد کاهش یافت

تاریخ انتشار: ۴ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۸۲۱۸۰

نزاع دسته جمعی در خراسان شمالی ۴ درصد کاهش یافت

سرهنگ سجاد نامور روز شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بر اساس بررسی های انجام شده، بیشترین علت درگیری در استان مربوط به مشکلات شخصی میان طرفین است که عمدتا ریشه در مسائل اقتصادی و بعضا مسائل فرهنگی دارد.

وی افزود: در سال های اخیر تاب آوری اجتماعی در میان مردم کاهش یافته  و این امر در وقوع نزاع ها تاثیرگذار بوده است،  بررسی درگیری ها نشان می دهدافراد در مهارت حل مسئله نداشته و دچار ضعف مهارت تفکر فعال و ضعف مهارت در کنترل خشم هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون اجتماعی نیروی انتظامی خراسان شمالی تصریح کرد: ضعف در مهارت حل مسئله، ضعف در مهارت تفکر فعال و ضعف در مهارت کنترل خشم از جمله مواردی است که سبب وقوع نزاع ها میان افراد می شود.

وی خاطرنشان کرد: درگیری های فردی بیشتر در شهرها و درگیری های جمعی بیشتر در روستاها اتفاق افتاده است، بعضا شاهد استفاده طرفین از اسلحه سرد از جمله چاقو، چوب، چماق و قمه و نیز اسلحه گرم از جمله سلاح شکاری هستیم.

سرهنگ نامور با بیان اینکه بیشترین درگیری ها در درون خانواده ها شکل می گیرد افزود: اگر این درگیری ها در زمان اولیه، مهار شود می توان ازبسیاری از آسیب ها جلوگیری کرد.

وی با اشاره به اینکه برخی از درگیری ها منجر به قتل شده است خاطرنشان کرد: در خراسان شمالی عمده قتل ها خانوادگی است به طوری که قریب به اتفاق قتل های امسال در این استان خانوادگی بوده است، مسائل و کشمکش هایی که بعضا سال ها به طول کشیده و مداخله ای برای حل آن نبود و طرفین هم تلاش برای برطرف کردن اختلاف نداشته اند بعضا منجر به قتل شده است.

معاون اجتماعی نیروی انتظامی خراسان شمالی افزود: متاسفانه افراد مهارت حل مسئله ندارند و فرهنگ مراجعه به مراکز مشاوره هم در جامعه وجود ندارد.

وی با اشاره به تاثیر خرده فرهنگ ها در شکل گیری درگیری های فردی و دسته جمعی گفت: خرده فرهنگ های بزه کاری در حاشیه شهرها بیشتر وجود دارد، جوانان عمدتا بیکار هستند اوقات فراغت زیاد دارند اما برنامه ای برای فراغت آنان نیست، این جوان و نوجوان در میان دوستان احساس حقارت و ناکامی دارند سبب می شود به تشکیل گروه های بزه کاری بینجامد.

معاون اجتماعی نیروی انتظامی خراسان شمالی افزود: اعضای خرده فرهنگ های بزه کاری، حمایت های غیرمنطقی و غیرعقلانی از هم دارند و این امر در درگیری ها و نزاع ها به افزایش مشکل طرفین شدت می دهد.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت ۸۶۳ هزار نفری آن در روستاها سکونت دارند. 

برچسب‌ها بجنورد نزاع خیابانی درگیری فرماندهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران فرماندهی نیروی انتظامی خراسان شمالی خراسان شمالی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بجنورد نزاع خیابانی درگیری بجنورد نزاع خیابانی درگیری فرماندهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران فرماندهی نیروی انتظامی خراسان شمالی خراسان شمالی نیروی انتظامی خراسان شمالی درگیری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۸۲۱۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شادی دسته‌جمعی برای گل انفرادی ارونوف (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، در شرایطی که پرسپولیس همواره برابر آلومینیوم در اراک بازی های سخت و چالشی را سپری کرده بود و در لیگ برتر نیز پس از ناکامی در باز کردن دروازه گوهری از آنها شکست خورد، حالا خیلی زود به گل رسید.

اوستون ارونوف در دقیقه ۱۱ با توپگیری از وسط زمین به سمت محوطه جریمه حرکت کرد و با شوت پای چپش دروازه آلومینیوم را باز کرد و یک گل انفرادی به ثمر رساند.

ارونوف که خرید تاثیرگذاری برای سرخ‌ها بوده یک بار دیگر در گل‌های پرسپولیس تاثیرگذار بود و بازیکنان پرسپولیس پس از گل، او را در آغوش کشیدند.

دیگر خبرها

  • ۲۵ هزار نیروی جدید در وزارت بهداشت جذب می‌شوند
  • آبراهه‌های چند صدساله خراسان‌شمالی تشنه برف و باران
  • دستگيری عاملان نزاع دسته جمعی در کوهدشت
  • شادی دسته‌جمعی برای گل انفرادی ارونوف (عکس)
  • شناسایی و دستگیری عاملین نزاع و درگیری در ارومیه
  • دستگیری عاملین نزاع و درگیری در ارومیه
  • دستگیری عوامل نزاع و درگیری در ارومیه
  • دستگیری ۶ نفر از عوامل نزاع و درگیری در ارومیه
  • ۶ نفر از عوامل نزاع و درگیری پل قویون ارومیه دستگیر شدند
  • دستگیری عوامل نزاع و درگیری در پل قویون ارومیه