Web Analytics Made Easy - Statcounter

اظهارات متناقض مدیران فدراسیون فوتبال و عدم شفافیت در مدیریت ماجرای حذف استقلال و پرسپولیس از آسیا ابهامات بسیار زیادی را به بار آورده است.

خبرگزاری میزان - در شرایطی که هفته گذشته مسئولان فدراسیون فوتبال با قاطعیت از حضور دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا خبر دادند به یکباره همه چیز تغییر پیدا کرد تا مدیران فدراسیون در اوج ناباوری از احتمال حذف این دو باشگاه از حضور در لیگ قهرمانان آسیا خبر دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اظهارات متناقض مدیران فدراسیون فوتبال و عدم شفافیت در مدیریت این ماجرا ابهامات بسیار زیادی را به بار آورده است، تا این حقیقت آشکار شود که مدیران فدراسیون برای کمرنگ کردن نقش خود در روند بررسی مدارک این دو باشگاه، دقت لازم را به خرج نداده‌اند و به نوعی در حذف این دو مجموعه از رقابت‌های آسیایی سهیم هستند.

با این حال دبیرکل فدراسیون فوتبال جمعه شب در یکی برنامه تلویزیونی تلویحاً حذف استقلال و پرسپولیس را تائید کرد و مدعی شد مدیران دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در شکل گیری این اتفاق بیشترین نقش را دارند و آن‌ها را به عنوان مقصر شماره یک این پرونده قلمداد کرد.

اما صبح روز شنبه داریوش مصطفوی در یکی از برنامه صبحگاهی سیما مدعی شد مقصر این ماجرا دولت‌های قبلی و مدیران قبلی باشگاه‌ها هستند و آن‌ها باید پاسخگوی این تراژدی باشند، البته وی به این موضوع نیز اشاره کرد که ابتدا به ساکن کنفدراسیون فوتبال آسیا به دلیل عدم پرداخت مطالبات گابریل کالدرون و خواکین اقدام به نامه نگاری کرده که در ادامه به مدارک ارسالی سایر باشگاه‌های لیگ برتری نیز ورود پیدا کرده است.

در کنار این اظهارات، گفته‌های سعید عباسی در یک برنامه تلویزیونی دیگر نیز سریال ضد و نقیض گویی‌ها در این ارتباط را تشدید کرد تا این سوال برای افکارعمومی به وجود آید که چرا مسئولان فدراسیون فوتبال یک رویه واحد ندارند و هر کسی به نوعی تلاش دارد شانه از زیر بار مسئولیت خالی کند.

سکوت شهاب الدین عزیزی خادم هم نشان می‌دهد که ماجرا گرفتار معادلات پیچیده‌ای است؛ در غیر اینصورت او خیلی زودتر از این‌ها با رسانه‌ها مصاحبه می‌کرد تا به نوعی این اتفاق را به نام خود سند بزند، اما سکوت وی در این ماجرا نشان می‌داد یک بخش این ماجرا با اشکالات اساسی و ریشه‌ای مواجه است و در صورت پرداختن به آن می‌تواند بحران فراگیر‌تر شود.

حالا کارشناسان و صاحب نظران خواستار شفافیت کامل در این ماجرا هستند، سوالات فراوانی در خصوص چرایی وقوع این اتفاق در جامعه فوتبال وجود دارد که تنها با ارائه اطلاعات دقیق و شفافیت در پرونده مذکور قابل ردیابی است در غیر اینصورت هرگونه قضاوتی در این ماجرا غیر واقعی خواهد بود.

در وهله نخست باید این حقیقت روشن شود که چگونه مدیران فدراسیون فوتبال با وجود مسدود بودن پنجره نقل و انتقالاتی باشگاه پرسپولیس به واسطه حکم فیفا و عدم پرداخت طلب خواکین و کالدرون مدارک این باشگاه را تائید کردند تا این باشگاه بتواند اقدام به بارگذاری سایر مدارک کند.

از طرفی برخی اخبار غیر رسمی حکایت از این دارد که فدراسیون فوتبال برخی فرم‌های اولیه اطلاعات فنی تیم‌ها را در اختیار باشگاه‌های مذکور قرار نداده و همین مساله باعث شده کنفدراسیون فوتبال آسیا به این موارد ایراد بگیرد، حالا باید روشن شود چرا و به چه علت این فرم‌ها در اختیار باشگاه‌ها قرار نگرفته است؟

مساله بحث برانگیز دیگر اینکه مسئولان فدراسیون فوتبال که یقین داشتند برخی جریان‌های داخلی بلافاصله اطلاعات و اخبار این دو باشگاه را به واسطه مسائل سیاسی در اختیار نهاد‌های بین‌المللی قرار می‌دهند، موضوع عدم صلاحیت لازم این دو تیم برای دریافت مجوز حرفه‌ای را مطرح کردند و با تائید این موضوع به نوعی راه را جبران به کلی مسدود کردند. باید دید آیا در پشت پرده این کار، رفتار‌های سیاسی و تسویه حساب با مدیران کنونی وجود داشت؟

از طرفی موضع‌گیری‌های ضد و نقیض و اظهارات غیرمسئولانه مدیران کمیته بدوی و استیناف در خصوص مشکلات مدیریتی و مالکیتی این دو باشگاه، با مجوز کدام یک از مسئولان ارشد فدراسیون فوتبال در رسانه‌ها منتشر شد تا خط به خط آن‌ها حالا به عنوان سند و مدرک در اختیار کنفدراسیون فوتبال آسیا قرار گیرد و علیه این دو باشگاه و فوتبال باشگاهی ایران استفاده شود؟

و در نهایت سوال بزرگ این است که نامه موافقت کنفدراسیون فوتبال آسیا مبنی بر مجوز موقت توسط کدام فرد مسئول در AFC تائید شد و چرا این نامه هرگز رسانه‌ای نشده؟ در حالی که برخی کارشنانسان مدعی شدند اصلاً چنین مجوزی از ابتدا برای فوتبال باشگاهی ایران صادر نشده است و فدراسیون فوتبال برای آرام نگه داشتن فضای جامعه فوتبال چنین ادعایی را مطرح کرده تا بتواند در این مدت فضا را آماده چنین اتفاقاتی کند.

به نظر می‌آید باید در اسرع وقت مدیران فدراسیون فوتبال با شفافیت کامل کلیه اتفاقات مربوط به فرایند صدور مجوز حرفه‌ای این دو باشگاه را به صورت دقیق در اختیار رسانه‌های گروهی قرار دهند تا افکارعمومی متوجه شوند پشت پرده این ماجرا چه اتفاقاتی رخ داده که امروز باید شاهد یک تراژدی بزرگ در حوزه فوتبال ایران باشیم و به راحتی هر چه تمام خبر حذف استقلال و پرسپولیس را اعلام کنیم، دریغ از اینکه ذره‌ای درباره علل وقع این اتفاق به مردم و هواداران توضیح دهیم.

بیشتر بخوانید: آخرین اخبار از حذف استقلال و پرسپولیس از آسیا/ بدهی سرخابی‌ها چقدر است؟

انتهای پیام/

برچسب ها: استقلال پرسپولیس لیگ قهرمانان آسیا فدراسیون فوتبال خوبان عالم

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: استقلال پرسپولیس لیگ قهرمانان آسیا استقلال پرسپولیس لیگ قهرمانان آسیا فدراسیون فوتبال خوبان عالم کنفدراسیون فوتبال آسیا مدیران فدراسیون فوتبال حذف استقلال و پرسپولیس دو باشگاه باشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۸۳۸۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداختی بیمه ها به داروخانه ها شفاف سازی شود

به گزارش خبرگزاری مهر، شهرام کلانتری خاندانی، در این نامه از مدیران عامل سازمان‌های تأمین اجتماعی، بیمه سلامت و سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح، خواستار ثبت اسناد ارسالی داروخانه‌ها در سایت سازمان‌های بیمه گر شده است.

وی با تاکید بر پیگیری رعایت مفاد بند ل تبصره بودجه و لزوم ایجاد داشبورد شفاف برای اطلاع رسانی در پرداخت‌ها، تصریح کرد: میزان تسویه هر صندوق بیمه‌ای به صورت شفاف قابل مشاهده باشد.

کد خبر 6090996 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • پرداختی بیمه ها به داروخانه ها شفاف سازی شود
  • استقلال و یاسین سلمانی، بیرانوند و سپاهان!
  • فوتبال کلمبیا دنیا را شگفت زده کرد
  • اظهارات تکان‌دهنده؛ بزرگان ما برای درمان سریع به اروپا می‌روند | چرا دنبال پزشک حزب‌الهی نیستید؟ | فیلم
  • ماجرا‌های کنسرت «سیروان خسروی» در اهواز تکرار نمی‌شود
  • مانع‌تراشی برای فعالیت تولیدکنندگان پذیرفتنی نیست
  • جلسه فوتسال و فوتبال ساحلی AFC با ریاست مهدی تاج
  • جیب پرپول سرخابی‌ها و صنعتی‌ها در نقل و انتقالات / جزئیات شرایط تخفیف قرارداد واگذاری سرخابی‌ها
  • با واگذاری سرخابی‌ها راه آسیا باز شد/ به عنوان هوادار در خدمت تیم هستم
  • استقلال ملاثانی به دنبال شگفتی‌سازی دیگری در جام حذفی