Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

کیوسک بین الملل تابناک: پیام ترسناک داعش برای جهان در آستانه سال ۲۰۲۲، رسوایی رابطه غیراخلاقی یوسی کوهن با یک مهماندار هواپیما، جدی شدن خطر 20 سال حبس برای ترامپ، استقبال روسیه از سخنان رئیس سازمان انرژی اتمی در آستانه مذاکرات وین و تحرکات انگلیس برای رصد کشتی‌ها و زیردریایی‌های روسیه از مهم ترین خبرها و رویدادهای بین المللی در 24 ساعت گذشته بوده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیام ترسناک داعش برای جهان در آستانه سال ۲۰۲۲

با وجود چند روز مانده به سال نوی میلادی، هنوز برای گروه تروریستی داعش دیر نشده که شادی جشن‌های سال ۲۰۲۲ را با انتشار تصاویری رعب‌آور برای مردم جهان از بین ببرد.

 روزنامه انگلیسی "سان" پوستر ترسناک "بابا نوئلِ سر بریده شده" را که گروه تروریستی داعش از آن برای تهدید خریداران لوازم جشن کریسمس طراحی کرده، منتشر کرد.

اعضای این گروه تروریستی پوستری را به اشتراک گذاشتند که در آن یک داعشی با صورت پوشیده در حالی که در یک دستش چاقوی خونی و در دست دیگرش سر بابا نوئل است، دیده می‌شود.

روزنامه انگلیسی سان در ادامه نوشت، افول ستاره داعش و از بین رفتن توانایی آن برای آغاز عملیات‌های بزرگ پس از فروپاشی حاکمیتش در سوریه و عراق در سال ۲۰۱۷ فراخوان‌های این گروه تروریستی میان گروهک‌هایش برای کشتار جمعی را کاهش نداده است.

روی این پوستر نیز نوشته شده: "به برادران یکتاپرست‌مان در اروپا، آمریکا، استرالیا، کانادا، روسیه و دیگر کشورهای کفر پیام می‌دهیم و به شما می‌گوییم: ای برادران یکتاپرست، انتقام برادران و خواهران خود را که به دست این افراد پست کشته و اسیر شدند، بگیرید، با چاقوهای خود به مردم کشورهای ائتلاف صلیبی حمله کنید و در خیابان‌ها آنها را زیر بگیرید و در میان آنها بمب منفجر کنید و آنها را گلوله باران کنید."

ماسر جیفورد، شهروند انگلیسی که در کنار نیروهای کرد با داعش مبارزه کرده، در گفت‌وگو با سایت انگلیسی اکسپرس گفت: داعش در حال تبدیل شدن به یک هیولای جدید برای ضربه زدن به غرب است.

او هشدار داد: با وجود اینکه داعش خلافت خودخوانده خود و تقریبا تمامی مناطق تحت کنترل خود را از دست داده؛ اما امروز هنوز خطر بزرگی ایجاد می‌کند و در مورد عضوگیری تروریست‌ها نیز به همین شکل است.

جیفورد افزود: فکر می‌کنم داعش می‌خواهد به جهان ثابت کند که می‌تواند به بقای خود ادامه دهد و هنوز هم خطری برای غرب بوده و قدرتی است که نمی‌توان آن را دست کم گرفت.

گروه تروریستی داعش تلاش کرد در سراسر جهان قدرت یابد، گروه‌های جدا شده‌ای که وفاداری خود را به داعش اعلام کردند نیز در تلاش هستند در برخی کشورها از جمله هند، کنگو و موزامبیک نفوذ کنند.

رسوایی رابطه غیراخلاقی یوسی کوهن با یک مهماندار هواپیما

افشای رسوایی رابطه عاشقانه یوسی کوهن رئیس سابق دستگاه اطلاعات اسرائیل (موساد) با یکی از مهمانداران هواپیمای شرکت هواپیمایی اسرائیل (العال) و اتهام او به پرحرفی و فاش کردن برخی عملیات جاسوسی موساد، نشان از درگیری‌ها و کشمکش‌های درون سازمانی موساد دارد.

به گزارش الجزیره، در بخش‌هایی از برنامه تحقیقی «هاماکور» که از شبکه تلویزیونی ۱۳ رژیم صهیونیستی پخش شد، براساس گفته‌های افراد مرتبط با کوهن، او پس از برقراری رابطه با مهماندار هواپیما با «گای شکیر» همسر معشوقه‌اش که یک بازرگان سرشناس است، نیز دیدار می‌کند.

در این برنامه تحقیقی «هاماکور»، جزئیات مربوط به نفوذ کوهن در موساد و حذف شش مقام عالی رتبه موساد تنها ۱۰ روز پس از تصدی ریاست دستگاه اطلاعات اسرائیل به بهانه «عدم وفاداری به موساد» فاش شده است. در این برنامه تلویزیونی همچنین فاش شده که کوهن شیوه اداره موساد را برای مهماندار هواپیما و همسرش تعریف می‌کند.

«گای شکیر» همسر خانم مهماندار، یوسی کوهن را یک آدم «حراف و پرچانه» توصیف می‌کند و می‌گوید: «او چیزهای بسیاری را برای ما تعریف می‌کرد. از جمله مسائلی درباره شیوه مدیریت موساد».

شکیر همچنین گفت: «کوهن بلافاصله شروع به تعریف کردن چیزهای مختلف از جمله درباره تحت تعقیب قرار دادن پزشک یکی از رهبران مشهور عرب کرد. او برای من تعریف کرد که چگونه در همان ۱۰ روز اول کارش شش نفر را به وفادار نبودن به سیستم اخراج کرده است».

یوسی کوهن در آستانه پایان مسؤولیتش در موساد، با اتهامات متعددی روبرو شد. او در زمانی که هنوز رئیس موساد بود علاوه بر دریافت هدیه ۲۰۰۰۰ دلاری از جیمز پکر تاجر استرالیایی، به دخترش برای کار در یک شرکتی که یک مسؤول بلندپایه اماراتی با آن در ارتباط بود، کمک کرد.

نفوذ کوهن و درگیری پنهان در موساد، با ورود دیوید بارنیا معاون سابق رئیس موساد و رئیس کنونی این دستگاه جاسوسی اسرائیل برملا شد. بارنیا سه مقام ارشد اطلاعاتی را در چارچوب بخشی از تغییرات ساختاری و به سبک سلف خود کوهن که با اتهاماتی مانند وفاداری به بنیامین نتانیاهو نخست وزیر سابق روبرو شد، برکنار کرد.

«ایتامار آیچنر» خبرنگار سیاسی روزنامه یدیوت آحارونوت می‌گوید: «بارنیا رئیس موساد تصمیم گرفت تغییرات استراتژیک در موساد ایجاد کند و بر حوزه عملیاتی و فناوری تمرکز کند تا اطمینان حاصل شود که موساد به عنوان بهترین سازمان جهان باقی می‌ماند».

آیچنر افزود: «اگر این تغییرات که منجر به بازنشستگی و برکناری سه تن از روسای موساد شد، نبود، موساد جایگاه خود را در خط مقدم سرویس‌های اطلاعاتی در سراسر جهان از دست می‌داد. بدون این تغییرات دو سال دیگر، موساد می‌ایستاد و از خود می‌پرسید: چه کاری را به شکل درست انجام نداده‌ایم؟».

پیشتر «یوسی ملمن» تحلیلگر مسایل امنیتی و اطلاعاتی روزنامه هاآرتص پیش بینی کرده بود که جزئیات رابطه عاشقانه کوهن فاش می‌شود.

وی گفت که خروج او از موساد ناشی از یک شکست عملیاتی یا اطلاعاتی نیست، بلکه به این دلیل است که موساد با ۷۰۰۰ پرسنل خود از رفتار و رویکرد کوهن خسته شده است.

وی توضیح داد که کوهن همیشه از دستگاه اطلاعاتی برای بزرگ کردن شخصیت خود، نزدیک شدن به رسانه‌ها، تحکیم روابط خود با غول‌های سرمایه‌های اسرائیلی و خارجی و خوش خدمتی به نتانیاهو استفاده می‌کرد؛ تا جایی که برخی برآورد می‌کردند اقدامات کوهن در موساد برای تحقق اهداف سیاسی‌اش بود و اینکه او وارث نتانیاهو برای ریاست حزب لیکود و نامزد نخست وزیری دولت آینده شود.

جدی شدن خطر 20 سال حبس برای ترامپ

در صورتی که کمیته تحقیق کنگره درباره حمله سال پیش به ساختمان گنگره به این نتیجه برسد که ترامپ مانع از انجام تحقیقات کنگره درباره این حمله شده باشد، از نظر تئوری می‌تواند با 20 سال زندان روبرو شود.

به گزارش هیل، دو جمهوری‌خواه و هفت دموکرات عضو کمیته تحقیق درباره حملات روز 6 ژانویه سال گذشته طرفداران ترامپ به کنگره هستند.

این پایگاه خبری وابسته به کنگره آمریکا گزارش داد در صورتی که این اتهام ثابت شود، ممکن است وی با حداکثر مجازات که دو دهه زندان است، مواجه شود.

پس از ناکامی دونالد ترامپ در محرمانه نگه داشتن اسناد مربوط به حمله مرگبار ششم ژانویه به کنگره، «مارک میدوز» رئیس سابق کارکنان کاخ سفید مجبور شد پاورپوینتی را که طرح کودتای ترامپ در آن ذکر شده، به کمیته منتخب مجلس نمایندگان آمریکا که در مورد این حادثه تحقیق می‌کند، ارائه کند.

پیش‌تر، یک دادگاه فدرال شامگاه درخواست ترامپ برای جلوگیری از انتشار اسناد کاخ سفید درباره حمله به ساختمان کنگره در روز ششم ژانویه سال جاری میلادی را رد کرد.

کمیته تحقیقات معتقد است دستکم میزانی هماهنگی بین کاخ سفید ترامپ و سازمان‌دهندگان حمله مرگبار شش ژانویه به کنگره وجود داشته است.

 

ششم ژانویه (۱۷ دی سال گذشته) کنگره آمریکا در حال شمارش آرای مجمع گزینندگان (الکترال کالج) برای تایید نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری سوم نوامبر بود که بعد از اعتراض چند قانونگذار آمریکایی به نتیجه رأی‌گیری در ایالت آریزونا، ترامپ از هوادارانش خواست تظاهرات به اصطلاح مسالمت‌آمیز برگزار کنند.

حامیان ترامپ اما در جمعیت بسیار گسترده به کنگره حمله کرده و بعد از درگیر شدن با نیروهای امنیتی، راه خود را به درون ساختمان و اتاق‌های مختلف آن باز کردند. در جریان این حمله، پنج نفر از جمله یک نیروی پلیس کشته شدند.

حمله هواداران ترامپ به ساختمان کنگره آمریکا استیضاح دوم او در کنگره را رقم زد. با این حال محاکمه ترامپ در مجلس سنای آمریکا با مخالفت جمهوری‌خواهان مواجه شد و شکست خورد.

استقبال روسیه از سخنان رئیس سازمان انرژی اتمی در آستانه مذاکرات وین

مذاکره کننده ارشد روسیه از سخنان رئیس سازمان انرژی اتمی مبنی بر اینکه ایران قصد ندارد غنی‌سازی بالاتر از ۶۰ درصد خلوص انجام دهد استقبال کرد و آن را پیام مثبت در آستانه دور جدید مذاکرات وین دانست.

 میخائیل اولیانوف روز یکشنبه در توئیتی نوشت: محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران اعلام کرد که تهران از ۶۰ درصد غنی‌سازی اورانیوم فراتر نخواهد رفت. پیامی مثبت در آستانه هشتمین دور گفتگوهای وین که از فردا آغاز می شود.

اسلامی پیشتر در مصاحبه با "اسپوتنیک" روسیه اعلام کرد که تمام فعالیت‌های هسته‌ای ایران بر اساس توافقات، اساسنامه و مقررات آژانس بین المللی انرژی اتمی انجام می‌شود. رییس سازمان انرژی اتمی همچنین تاکید کرد که هدف برنامه هسته‌ای تهران حمایت از نیازهای تولید صنعتی کشور و همچنین تامین نیاز مصرف کنندگان ایرانی به کالاهای خاص است.

دور هشتم مذاکرات وین با محور رفع تحریم‌های ظالمانه فردا (دوشنبه ۶ دی) با حضور نمایندگان گروه ۱+۴، اتحادیه اروپا و ایران از سرگرفته خواهد شد. قریب به اتفاق اعضا بر لزوم سرعت دست یابی به توافق نهایی برای احیای توافقات سال ۹۴ تاکید دارند.

تحرکات انگلیس برای رصد کشتی‌ها و زیردریایی‌های روسیه

در شرایطی که تنش‌های روسیه و غرب بر سر اوکراین ادامه دارد، رصد تحرکات مسکو در دریای شمال توسط لندن خبرساز شد.

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک، یک روزنامه انگلیسی از استقرار ناوچه تیپ ۲۳ نیروی دریایی این کشور در دریای شمال برای رصد تحرکات روسیه در دریای شمال خبر داد.

روزنامه «تلگراف» در گزارش روز شنبه (دیروز) خود نوشت، ناوچه «اچ‌ام‌اس وستمینیستر» هم اکنون در دریای شمال مستقر است تا تحرکات کشتی‌ها و زیدریایی‌های روسیه در این دریا را تحت نظر داشته باشد.

به گزارش این رسانه، ناوچه اچ‌ام‌اس وستمینیستر در سال ۲۰۱۴ ارتقا یافته و به سیستم موشک سطح به هوای «سی سپتور» (Sea Ceptor) مجهز شده است و در «جزایر شتلند» در یک وضعیت آماده‌باش قرار دارد.

رسانه‌ای شدن تدارک انگلیس برای رصد تحرکات دریایی روسیه در بحبوحه تنش‌های غربی‌ها با مسکو بر سر موضوعاتی از قبیل اوکراین و هشدارهای روسیه درباره عضویت احتمالی این کشور در ناتو انجام شده است.

مقام‌های مسکو در سال‌های اخیر به واشنگتن، لندن و دیگر اعضای ناتو درباره افزایش حضور نظامی در نزدیکی مرزهای روسیه هشدار داده‌ و بارها طی هفته‌های اخیر عضویت اوکراین در این ائتلاف نظامی غربی را خط قرمز خوانده‌اند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: ایام فاطمیه اومیکرون حسن ایرلو افزایش سن بازنشستگی آمریکا روسیه چین اروپا اروپا خاورمیانه ایام فاطمیه اومیکرون حسن ایرلو افزایش سن بازنشستگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۹۷۰۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افشاگری دی‌ولت از سند محرمانه‌ای که می‌توانست به جنگ اوکراین پایان دهد

نشریه آلمانی دی ولت شرح مفصلی از پیش‌نویس یک پیمان صلح برای پایان دادن به جنگ بین اوکراین و روسیه بر اساس توافق‌نامه استانبول منتشر کرده که هرگز در بهار ۲۰۲۲ امضا نشد. این نشریه می‌نویسد: حتی با اینکه دو سال گذشته، این معامله همچنان سودآور به نظر می‌رسد.

به گزارش ایسنا، در مقاله دی‌ولت از این سند آمده است: هر دو طرف متخاصم تا ۱۵ آوریل ۲۰۲۲ تقریباً روی همه نکات توافق داشتند، بجز چند مورد که باید شخصاً توسط ولادیمیر پوتین و ولودیمیر زلنسکی، رئیسان جمهور روسیه و اوکراین در نشست سران مورد بحث قرار می‌گرفت، اما این اتفاق هرگز نیفتاد.

براساس این گزارش، طبق ماده یک پیش نویس معاهده، اوکراین متعهد به «بی‌طرفی دائمی» می‌شد. بنابراین، کی‌یف از هرگونه عضویت در ائتلاف‌های نظامی از جمله ناتو، خودداری می‌کرد؛ همچنین هرگز به دنبال «دریافت، تولید یا دستیابی» سلاح‌هسته‌ای نمی‌رفت، به نیروهای خارجی اجازه ورود به کشورش را نمی‌داد و زیرساخت‌های نظامی خود از جمله فرودگاه‌ها و بنادر دریایی را در اختیار کشور دیگری قرار نمی‌داد. علاوه بر این، کی‌یف از برگزاری مانورهای نظامی با مشارکت خارجی و از شرکت در هرگونه درگیری نظامی خودداری می‌کرد. طبق ماده سه این سند، هیچ چیز مستقیماً مانع از عضویت کی‌یف در اتحادیه اروپا نمی‌شد و در مقابل، روسیه قول می‌داد که دیگر به اوکراین حمله نکند.

در این توافقنامه تاکید شده بود: برای اینکه کی‌یف بتواند از این موضوع مطمئن شود، مسکو موافقت می‌کرد که پنج عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد - ایالات متحده، بریتانیا، فرانسه، چین و خود روسیه - تضمین‌های امنیتی جامعی را به اوکراین ارائه دهند. در ماده پنج پیش نویس معاهده، کی‌یف و مسکو بر روی مکانیزمی به توافق می‌رسیدند که یادآور مقررات کمک ناتو است. در صورت «حمله مسلحانه به اوکراین»، کشورهای ضامن متعهد می‌شوند که از کی‌یف در حق دفاع از خود، که در منشور سازمان ملل آمده است، حداکثر به مدت سه روز حمایت کنند. این کمک می‌توانست با «اقدام مشترک» تمام یا یکی از قدرت‌های ضامن انجام شود.

براساس این گزارش، طبق ماده ۱۵، این معاهده باید توسط هر یک از کشورهای امضا کننده به تصویب می‌رسید تا از قدرت الزام آور تحت قوانین بین‌المللی اطمینان حاصل شود. با این حال، ضمانت‌های امنیتی روی میز در بهار ۲۰۲۲ نیاز به تایید ایالات متحده، چین، بریتانیا و فرانسه داشت.

در بخش دیگری از این توافقنامه، ماده ۸ می‌گوید که کریمه و بندر سواستوپل از ضمانت‌های امنیتی مستثنی هستند. بنابراین، کی‌یف در واقع کنترل شبه جزیره را به روسیه می‌داد. در این سند مشخص نیست که کدام بخش از شرق اوکراین باید از وعده‌های کشورهای ضامن در مورد حفاظت حذف شود و بر این اساس تحت کنترل روسیه باقی بماند. اما بیانیه استانبول نشان می‌دهد که کی‌یف موافقت کرده است که بخش‌هایی از مناطق دونتسک و لوهانسک را که روسیه پیش از شروع جنگ کنترل می‌کرد، تحت اختیار داشته باشد. در حالی که روسیه خواستار تعیین مرزهای دقیق در نشست پوتین و زلنسکی بود، کی‌یف با تاکید بر این که این مرزها بر اساس تفسیر اوکراینی باشد، امتناع کرد.

دی ولت نوشته است: در جریان مذاکرات، روسیه به صراحت اعلام کرد که آماده خروج از اوکراین است، اما نه از کریمه و آن بخش از دونباس که باید از ضمانت‌های امنیتی مستثنی شود. یعنی روسیه باید در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ نیروها را اساساً از اوکراین خارج می‌کرد. سران کشورها باید جزئیات خروج نیروها را مستقیماً بررسی می‌کردند. مسکو درخواست اوکراین مبنی بر اینکه کشورهای ضامن می‌توانند در صورت حمله، منطقه پرواز ممنوع بر فراز اوکراین ایجاد کنند، رد کرد.

به نوشته این روزنامه، اندازه آینده ارتش اوکراین نیز حل نشده باقی ماند. کی‌یف تا حدی به درخواست‌های روسیه برای غیرنظامی‌سازی پاسخ می‌داد. بر اساس ضمیمه یک، مسکو از کی‌یف می‌خواست ارتش خود را به ۸۵ هزار سرباز کاهش دهد و اوکراین یک گروه ۲۵۰۰۰۰ سرباز را پیشنهاد کرد. در مورد میزان تجهیزات نظامی نیز نظرات متفاوت بود. روسیه خواستار کاهش تعداد تانک‌ها به ۳۴۲ تانک شد، در حالی که کی‌یف می‌خواست آن را به ۸۰۰ دستگاه برساند. اوکراین فقط می‌خواست تعداد خودروهای زرهی را به ۲۴۰۰ دستگاه کاهش دهد. در حالی که روسیه خواستار باقی ماندن تنها ۱۰۲۹ دستگاه بود. تفاوت در مورد توپخانه نیز بسیار زیاد بود. مسکو ۵۱۹ توپ را برنامه‌ریزی کرده بود، کی‌یف - ۱۹۰۰. کی‌یف می‌خواست ۶۰۰ سامانه موشک پرتاب چندگانه با برد تا ۲۸۰ کیلومتر را حفظ کند. طبق برنامه روسیه، باید ۹۶ عدد از آنها با حداکثر برد ۴۰ کیلومتر وجود داشته باشد. به درخواست روسیه، تعداد خمپاره‌ها باید به ۱۴۷ و موشک‌های ضد تانک - به ۳۳۳، به درخواست کی‌یف - به ترتیب به ۱۰۸۰ و ۲۰۰۰ کاهش یابد. علاوه بر این، قرار بود نیروی هوایی اوکراین کاهش یابد. مسکو خواستار ترک ۱۰۲ جنگنده و ۳۵ هلیکوپتر بود، کی‌یف بر ۱۶۰ هواپیما و ۱۴۴ هلیکوپتر اصرار داشت. بر اساس پیشنهاد روسیه، نیروی دریایی اوکراین باید دو ناو جنگی می‌داشت، طرف اوکراینی - هشت فروند می‌خواست.

در این گزارش آمده است: اوکراین با بخشی از خواسته‌های فدراسیون روسیه موافقت نکرد - تبدیل زبان روسی به عنوان دومین زبان رسمی در اوکراین، لغو تحریم‌های متقابل و انصراف از دعاوی در دادگاه‌های بین‌المللی. اما حتی با در نظر گرفتن این واقعیت که برخی از نکات بحث برانگیز باقی مانده بود، پیش نویس توافق نشان می‌دهد که طرفین چقدر به توافق صلح احتمالی در آوریل ۲۰۲۲ نزدیک بودند. قرار بود پوتین و زلنسکی در یک گفتگوی شخصی اختلافات باقی مانده را حل کنند.

به نوشته دی‌ولت، حتی پس از گذشت بیش از دو سال از جنگ، این توافق همچنان یک معامله خوب به نظر می‌رسد. یکی از اعضای هیئت مذاکره کننده اوکراینی به دی ولت گفت: «این بهترین معامله‌ای بود که می‌توانستیم انجام دهیم. اوکراین چندین ماه است که در حالت تدافعی قرار گرفته و متحمل خسارات سنگینی شده است. با نگاهی به گذشته، اوکراین در آن زمان در موقعیت مذاکره قوی‌تری نسبت به اکنون قرار داشت.

این نشریه می‌نویسد: مذاکره کنندگان در آن زمان تصور می‌کردند که زلنسکی و پوتین این سند را در آوریل ۲۰۲۲ امضا می‌کنند. دیوید آراخامیا، مذاکره کننده اوکراینی در نوامبر ۲۰۲۳ در یک مصاحبه تلویزیونی گفت که چرا پوتین و زلنسکی هرگز در نشست نهایی صلح مورد انتظار ملاقات نکردند. او گفت بوریس جانسون، نخست وزیر وقت انگلیس در ۹ آوریل به کی‌یف آمد و گفت لندن هیچ چیزی با پوتین امضا نخواهد کرد و اوکراین باید به جنگ ادامه دهد. جانسون بعداً این ادعا را رد کرد. با این حال، دلایلی برای شک وجود دارد که پیشنهاد ارائه تضمین‌های امنیتی به اوکراین در توافق با روسیه در این مرحله شکست خورد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • گسترش همکاری‌های سازمان ثبت و سازمان انرژی هسته‌ای
  • پولیتیکو : مرد شماره دو روسیه از ولادیمیر پوتین هم ترسناک تر است/ نیکلای پاتروشف استفاده از سلاح هسته ای را تبلیغ می کند
  • یک هواپیمای اسرائیلی در ریاض فرود آمد
  • افشای جزئیات توافق شکست خورده میان روسیه و اوکراین
  • پیام زلنسکی در سالگرد فاجعه اتمی چرنوبیل
  • استقبال ‌روس‌ها از کالاهای ایرانی
  • افشاگری دی‌ولت از سند محرمانه‌ای که می‌توانست به جنگ اوکراین پایان دهد
  • بلومبرگ: تیم اقتصادی ترامپ به دنبال مقابله با کشورهایی است که دلارزدایی می‌کنند
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • دیدار وزرای دفاع کشورهای عضو شانگهای در آستانه