Web Analytics Made Easy - Statcounter

جعفر مردانی روز دوشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان افزود: برای اجرایی دقیق و شناسایی هر چه سریعتر بی‌سوادان در گروه سنی هدف در استان به خصوص در مناطقی که بیشترین آمار و نرخ بی‌سوادی را دارند، همه دستگاهها از جمله ثبت احوال، مرکز بهداشت، سازمان برنامه و بودجه، شهرداری، دهیاری ،بخشداری و  فرمانداری‌های همکاری داشته باشند تا شناسایی و آموزش بی‌سوادان جامعه هدف انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: بحث علم و سوادآموزی به عنوان مهمترین و اصلح ترین برنامه دین اسلام و مورد تاکید ائمه اطهار (ع)است و سازمان نهضت سوادآموزی نیز به فرمان امام راحل فعال شد تا با یک رویکرد دینی و فرهنگی بتوان سطح سواد و سلامت جامعه را افزایش دهیم.

به گفته وی، سواد به عنوان مهمترین اصل بقاء و کیفیت زندگی و یک عنصر برای رسیدن به توسعه پایدار در جامعه است و باید شرایط برای ارائه آموزش به بی‌سوادان و ریشه‌کنی بی‌سوادی در جامعه با همکاری همه افراد فراهم شود.

مردانی با تاکید بر اینکه این استان از نظر درصد باسوادی در رده سنی ۶ تا ۴۹ سال در جایگاه بالا قرار دارد و درصد بی‌سوادی در استان انگشت شمار است، گفت: توسعه مراکز یادگیری محلی در مناطقی که بیشترین آمار بی‌سوادی را دارند یک ظرفیت است.

وی به همکاری شهرداری شهرکرد برای واگذاری زمین برای احداث مدرسه خیرساز در مرکز استان اشاره کرد و گفت: با توجه به شرایط اقتصادی کشور و همچنین وضعیت مدارس و کمبود فضای آموزشی در استان باید از ظرفیت خیران استفاده کرد و همه امکانات و زیرساخت‌ها را برای حضور و فعالیت خیران مدرسه ساز در استان فراهم کرد و موانع را برای خیران مدرسه ساز را برطرف کرد.

 معاون سیاسی امنیتی استاندار چهارمحال وبختیاری در ادامه به برگزاری یادواره‌های شهدا و همچنین برنامه‌ها و جشنوارهای مختلف فرهنگی،  ورزشی، هنری و آموزشی در مدارس به عنوان یک ظرفیت برای توانمندسازی و تقویت ارتباط دانش‌آموزان با سایر همسالان خود و تقویت روحیه ایثار و شهادت  اشاره کرد و گفت: برگزاری جشنواره‌های مختلف در مدارس یک فرصت برای شناسایی و کشف  استعدادهای برتر دانش‌آموزی است.

به گفته وی، برگزاری یادواره شهدای فرهنگی یک فرصت برای زنده نگهداشتن یاد و خاطر شهدا و ارج نهادن به مقام شهدا، ترویح فرهنگ ایثار وشهادت، ترویج گفتمان امام راحل در جامعه و به خصوص دربین دانش‌آموزان است.

پالایش اسمی ۹ هزار و ۴۰۶ نفر بی‌سواد در چهارمحال وبختیاری 

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری نیز با اشاره به اینکه امسال پالایش و شناسایی ۹ هزار و ۴۰۶ بی‌سواد از سوی سازمان نهضت سوادآموزی به استان ابلاغ شده است،گفت: از ابتدای ابلاغ این آمار تا کنون یکهزار و ۵۲۰ بی‌سواد توسط آموزش دهندگان شناسایی و ۲ هزار و ۶۹ نفر نیز توسط ثبت احوال شناسایی شده است.

بهمن خدادادی در این نشست افزود: اجرای این طرح و شناسایی و آموزش افراد بی‌سواد در استان نیاز به همکاری و همراهی سایر دستگاه‌ها دارد .

وی افزود: براساس سرشماری سال ۹۵ در استان ۶۱۲هزار و ۹۵۶ نفر از جمعیت  استان در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال قرار داشتند که از این تعداد ۵۷۶هزار و ۴۷ نفر باسواد بودند و نرخ باسوادی گروه هدف در استان ۹۴ درصدبوده است.

خدادادی گفت: براساس آمار این سرشماری ۸۸.۷ درصد جمعیت روستایی و ۹۶.۸ درصد جمعیت شهری استان باسواد بودند.

به گفته وی، نرخ باسوادی زنان در این سرشماری ۹۱.۷درصد و مردان ۹۶۰۲ درصد بوده است .

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش وپرورش چهارمحال و بختیاری گفت: از سال ۹۵ تاکنون ۳۳هزار و ۹۵۲ نفر بی‌سواد در استان شناسایی و زیرپوشش آموزش نهضت سوادآموزی قرار گرفتند که از این تعداد ۱۰ هزار ۲۲۴ نفر پس از گذراندن دوره موفق به کسب نمره قبولی شدند که هفت هزار نفر از این تعداد را زنان تشکیل می‌دهند.

به گفته وی؛ هم اکنون نرخ باسوادی در استان به ۹۶.۷ رسیده است.

وی به فعال شدن ۲۷ مرکز یادگیری محلی در استان اشاره کرد و گفت: در این مراکز علاوه بر آموزش سواد پایه ،آموزش مهارت‌های اساسی، حقوق شهروندی، مهارتهای اجتماعی و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در رشته‌های رایانه، خیاطی، سرمه دزی، گلیم بافی، قالی بافی و کرم ابریشم ارائه می‌شود.

خدادادی افزود: برگزاری دوره‌های آموزشی مقابله با استرس و اضطراب، مهارت زندگی، تربیت فرزندان، طرح پیوند سواد و زندگی و نماز نیز در این مراکز به سوادآموزان ارائه می‌شود.

وی به اجرای طرح توانمندسازی زنان و دختران عشایر و طرح شتاب بخشی آموزشی در شهرستانها اردل، لردگان وکوهرنگ خبر داد و گفت: هم اکنون میانگین باسوادی در این شهرستانها نسبت به سایرشهر ستانها و میانگین استانی پایین‌تر است.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال وبختیاری گفت: هم اکنون یک مرکز یادگیری محلی دولتی نیزدر زندان استان فعال شده است.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری نیز با اشاره به اینکه ارسال آثار دانش‌آموزان برای شرکت در برنامه پرسش مهر رییس جمهور تا ۱۰ دی‌ماه سالجاری ادامه دارد، گفت: تا کنون این استان در سطح کشور رتبه سوم را در زمینه ارسال آثار و میزان مشارکت دانش‌آموزان کسب کرده است.

رهدار براتی افزود: فراخون پرسش مهر امسال با عنوان ایران قوی و نقش دانش‌آموزان در شکل‌گیری ایران قوی است.

به گفته وی، این فراخوان با هدف افزایش روحیه پرسشگری و تقویت و ایجاد روحیه اعتماد به نفس و خودباوری دانش‌آموزان برگزار می‌شود و سال گذشته ۹ دانش‌آموزی  و ۲۱  فرهنگی رتبه‌های  برتر را در سطح کشور کسب کردند.

وی اظهار داشت: برگزاری مسابقات و جشنواره‌های فرهنگی، هنری در مدارس از سال ۶۰ آغاز شده است و هم اکنون این جشنواره‌ها  در ۸۴ رشته هنرهای دستی، تجسمی، نماشی، آوای،ادبی و فضای مجازی در حال اجراست.

به گفته وی، سال گذشته دانش‌آموزان استان در جشنواره‌های فرهنگی و هنری ۵۰ رتبه برتر کشوری را کسب کردند.

نخستین یادواره شهدای فرهنگی و تربیت بدنی آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری  برگزار می‌شود

رییس اداره تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال وبختیاری از  برگزاری نخستین یادواره شهدای فرهنگی و تربیت بدنی اداره کل آموزش و پرورش استان در ۱۵ دی‌ماه سالجاری خبر داد.

فخرالدین اسدی افزود: در این آیین از چهار خانواده شهید تربیت‌بدنی آموزش و پرورش استان تجلیل می شود.

 به گفته وی، همزمان با دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی مسابقات  فرهنگی، هنری و کتابخوانی با معرفی شهدای شاخص تربیت‌بدنی و مسابقات ورزشی برگزار می‌شود.

عملیات ساخت ۳۷ مدرسه خیرساز در چهارمحال و بختیاری آغاز شد

مدیرکل نوسازی ، توسعه و تجهبز مدارس چهارمحال و بختیاری گفت: در یکسال اخیر عملیات ساخت ۳۷طذح خیرساز در استان آغاز شده است.

کامران رهی با بیان اینکه برای ساخت یک‌مدرسه در شهرکرد یک خیر اعلام آمادگی کرده است،افزود:برای ساخت این مدرسه نیاز به واگذاری زمین از سوی شهرداری است.

به گفته وی، رایزنی برای دریافت زمین با شهردار گذشته مرکز استان انجام شده بود اما شهرداری و شورای شهر واگذاری ۶هزار متر زمین را مشروط به عقب‌نشینی سایر مدارس کرده است.

به گزارش ایرنا ، یکم تا هفتم دیماه به عنوان هفته سوادآموزی نامگذاری شده است.

برچسب‌ها مدارس چهارمحال وبختیاری سازمان نهضت سواد آموزی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدارس چهارمحال وبختیاری سازمان نهضت سواد آموزی مدارس چهارمحال وبختیاری سازمان نهضت سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال پرورش چهارمحال و بختیاری چهارمحال وبختیاری دانش آموزان تربیت بدنی جشنواره ها نهضت سواد بی سوادان بی سوادی هم اکنون بی سواد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۰۴۷۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پدر شهید محمد ملکپور آسمانی شد

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران چهارمحال و بختیاری گفت: حاج عبدالعلی ملکپور پدر شهید محمد ملکپور به لقا الله پیوست.

وی افزود: مراسم تشیع و خاکسپاری وی امروز شنبه ۸ اردیبهشت در آرامستان شهر نقنه برگزار شد.

بیشتر بخوانید

تشییع و خاکسپاری ۸ شهید گمنام در چهارمحال و بختیاری

گفتنی است: محمد ملکپور یکــم بهمن،۱۳۳۷ در شهرستان بروجن به دنیا آمد. تا پایان دوره راهنمایی درس خواند و سال ۱۳۵۹ ازدواج و صاحب یک دختر شد. به عنوان پاســدار در جبهه حضور یافت و نهم شهریور،۱۳۶۰ با سمت مســئول آموزش در بستان بر اثر اصابت گلوله به ســر، شهید شد. مزار او در گلستان شهدای شهر نقنه زادگاهش قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی بارش باران در چهارمحال و بختیاری
  • وضعیت ایده آل ذخیره خون در چهارمحال و بختیاری
  • آسمان چهارمحال و بختیاری کمی تا قسمتی ابری
  • استخدام ۴۵۶ نفر در دانشگاه فرهنگیان
  • اهدای عضو به ۳ بیمار نیازمند در چهارمحال و بختیاری
  • استخدام بیش از هزار و ۵۰۰ معلم در چهارمحال و بختیاری
  • پدر شهید محمد ملکپور آسمانی شد
  • آموزش سواد مالی به کودکان
  • ظرفیت گروه‌های جهادی در نوسازی مدارس استفاده شود
  • بلداجی خنک‌ترین نقطه چهارمحال و بختیاری