Web Analytics Made Easy - Statcounter

اتحادیه عرب طرح اسرائیل برای توسعه شهرک سازی در جولان سوریه، با هدف دو برابر کردن جمعیت یهودی این منطقه را محکوم کرد.

به گزارش مشرق به نقل از شبکه عراقی «السومریه»، «أحمد أبو الغیط» دبیر کل اتحادیه عرب امروز (دوشنبه)، اعلامیه رژیم اسرائیل مبنی بر توسعه شهرک‌سازی در منطقه جولان اشغالی سوریه با هدف دو برابر کردن جمعیت یهودی آن در سال‌های آینده را محکوم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

دبیر کل اتحادیه عرب تاکید کرد که  قوانین بین المللی، جولان را که در سال ۱۹۶۷ [توسط رژیم اسرائیل] اشغال شده است، سرزمین سوریه می‌داند، از همین رو طرح‌های رژیم اسرائیل نقض آشکار قوانین بین المللی است.  

وی بدون اشاره به دولت های بحرین، امارات و برخی دیگر از کشورهای عرب منطقه که اقدام به عادی سازی روابط با تل آویو کرده اند، ‌ افزود: به رسمیت شناختن این اشغالگری توسط این یا آن کشور واقعیت را تغییر نمی‌دهد و این اشغالگری توسط جامعه بین المللی و قوانین بین المللی رد شده است.  

ابوالغیط با بیان اینکه یکپارچگی منطقه‌ای و تمامیت ارضی سوریه در حقوق بین‌الملل تثبیت شده است، افزود: صرف نظر از وضعیت کنونی سوریه و یا وضعیت آن در اتحادیه عرب، [جولان سوریه] قابل معامله و سوال نیست.  

کابینه رژیم صهیونیستی به ریاست «نفتالی بنت» شب گذشته در تقابل دوباره با جامعه جهانی، گسترش شهرک‌سازی در منطقه جولان اشغالی سوریه را تصویب کرد که کارشناسان چنین اقدامی را ریشه در شخصیت بنت و مقاصد سیاسی او می‌دانند.  

در این طرح ادعا شده است که اسرائیل به دنبال توسعه زیرساخت‌ها مناسب برای افزایش دو برابری شمار شهرک نشینان در به اصطلاح «شورای منطقه‌ای جولان» و «شورای محلی قصرین» در پنج سال آینده خواهد بود.  

رسانه‌های صهیونیستی نیز گزارش‌دادند که براساس این طرح، ۵۷۶ میلیون شیکل برای برنامه ریزی و اسکان در جولان شامل ساخت هفت هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی در شهرک‌های جدید در پنج سال آینده هزینه خواهد شد.  

این طرح همچنین شامل ساخت دو شهرک جدید صهیونیستی در منطقه جولان اشغالی سوریه به نام‌های «اسیف» و «باران» و توسعه شهرک‌های جدید خواهد بود.  

اشغالگری رژیم صهیونیستی در منطقه جولان و تصمیم‌های این رژیم برای افزایش شهرک‌سازی در این منطقه به طور کامل مغایر با قطعنامه‌های سازمان ملل متحد و قوانین و موازین بین المللی است و برهمین اساس، جامعه جهانی بارها از این رژیم خواسته است تا به اشغالگری این منطقه پایان داده و از هرگونه دخل و تصرف در آن خودداری کند.  

سازمان ملل متحد از جمله در ۱۹ آذر ماه ۱۴۰۰ به اقدامات غیرقانونی رژیم صهیونیستی در جولان اشغالی سوریه واکنش نشان داد و با تصویب قطعنامه‌ای اعلام کرد: اقداماتی که رژیم اشغالگر اسرائیل با هدف تغییر ماهیت و وضعیت حقوقی جولان سوریه انجام می‌دهد یا انجام خواهد داد، باطل و بی‌اثر بوده و نقض آشکار قانون حقوق بین الملل است.  

۱۴۹ کشور به این قطعنامه علیه رژیم صهیونیستی با عنوان «جولان اشغالی سوریه» رای مثبت دادند و در مقابل خود این رژیم و آمریکا به آن رای منفی دادند و رأی ۲۳ کشور نیز به این قطعنامه ممتنع بود.  

این قطعنامه از رژیم صهیونیستی به عنوان یک نیروی اشغالگر خواسته است تا تصمیمات مربوط به جولان اشغالی سوریه، بویژه قطعنامه شماره ۴۹۷ شورای امنیت سال ۱۹۸۱ را که در آن تأکید شده است تصمیم این رژیم برای تحمیل قوانین و صلاحیت خود بر جولان اشغالی سوریه باطل و فاقد اثر حقوقی بین المللی است، اجرا کند.  

این دومین قطعنامه سازمان ملل متحد درخصوص محکومیت رژیم صهیونیستی در جولان اشغالی سوریه بود زیرا ۱۰ روز پیش نیز سازمان ملل متحد قطعنامه‌ای را تصویب کرد و از رژیم اشغالگر صهیونیستی خواست به طور کامل از جولان اشغالی سوریه تا خط ۴ ژوئن ۱۹۶۷ عقب نشینی کند.

به این قطعنامه نیز۹۴ کشور رأی مثبت و شش عضو به همراه خود رژیم صهیونیستی رأی منفی دادند و رای ۶۹ کشور به آن نیز ممتنع بود.  

رژیم صهیونیستی منطقه جولان سوریه را در جریان جنگ شش روزه اعراب و این رژیم در ژوئن سال ۱۹۶۷ میلادی به اشغال خود در آورد.

منبع: ایرنا

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو بورس قیمت سوریه دبیرکل اتحادیه عرب اسرائیل رژیم اسرائیل سازمان ملل متحد رژیم اشغالگر صهیونیستی رژیم اشغالگر اسرائیل اتحادیه عرب خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت جولان اشغالی سوریه سازمان ملل متحد رژیم صهیونیستی منطقه جولان شهرک سازی اتحادیه عرب جولان سوریه بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۰۵۰۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله‌ ترکیبی حزب‌الله به مقر فرماندهی نظامی صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی

حزب‌الله لبنان از حمله‌ پهپادی و راکتی به مقر فرماندهی نظامی صهیونیستی در شهرک المناره خبر داد.

به گزارش ایسنا، مقاومت اسلامی لبنان شامگاه شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد مقر فرماندهی نظامی ارتش رژیم صهیونیستی در شهرک «المناره» را با پهپاد و راکت‌های هدایت‌شونده هدف قرار داده است.

المناره علاوه بر مقر فرماندهی ارتش رژیم صهیونیستی، محل تجمع نیروهای گردان ۵۱ وابسته به تیپ گولانی نیز است.

حزب الله همچنین اعلام کرد پایگاه «السماقه» در کفرشوبا اشغالی لبنان را با سلاح موشکی هدف قرار داد و دقیقا هدف مورد اصابت قرار گرفته است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حمله حزب‌الله لبنان به مقر فرماندهی ارتش صهیونیستی در شمال سرزمین‌های اشغالی
  • حمله موشکی حزب الله به شهرک المناره در فلسطین اشغالی
  • حمله‌ ترکیبی حزب‌الله به مقر فرماندهی نظامی صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی
  • اندونزی: هیچ عادی سازی روابطی با اسرائیل وجود ندارد
  • گردان‌های «المجاهدین» سدیروت اشغالی را راکت‌باران کرد
  • حمله موشکی مقاومت به پایگاه نظامیان صهیونیست در جنوب لبنان
  • قطعنامه جانبدارانه و ضد ایرانی پارلمان اروپا | واکنش به حمله اسرائیل؛ فقط تاسف!
  • استانداردهای دوگانه پارلمان اروپا در قبال تحولات منطقه
  • درخواست اتحادیه عرب برای اجرای قطعنامه آتش‌بس غزه
  • کرانه باختری، میدان وحدت در جبهه مقاومت