Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@22:16:07 GMT

چتر سینمای ایران در برلین برپا می شود؟

تاریخ انتشار: ۷ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۰۸۶۷۶

چتر سینمای ایران در برلین برپا می شود؟

معاون بین‌الملل بنیاد سینمایی فارابی در خصوص جزئیات حضور این بنیاد در جشنواره فیلم برلین اعلام کرد: چتر سینمای ایران در هفتاد و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم برلین برپا خواهد شد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، «رائد فریدزاده» با اشاره به آخرین وضعیت حضور سینمای ایران در بازار فیلم جشنواره برلین اظهار داشت: امسال تصور بر این بود که بعد از گذر از شرایط پاندمی کرونا، بتوانیم چتر سینمای ایران در جشنواره فیلم برلین را بعد از این دو سال متأثر از کرونا به صورت فیزیکی پیش‌رو داشته باشیم، اما با گسترش سویه اُمیکرون پاندمی کرونا در اروپا و سختگیری‌های دولت آلمان در این زمینه، این احتمال به میان آمد که بازار فیلم برلین یا کلاً به تعویق بیفتد و یا به شیوه دو سال اخیر به شکل بازار مجازی برپا شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته هنوز چیزی قطعی نشده و با توجه به شیوع گسترده این سویه در اروپا باید منتظر اعلام رسمی برگزارکنندگان جشنواره و مقامات کشور آلمان در این خصوص باشیم.

او با اعلام آمادگی بخش بین‌الملل بنیاد سینمایی فارابی برای حضور در بازار مجازی هفتاد و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم برلین گفت: از دو سال پیش، امکان حضور سینمای ایران در بازار مجازی جشنواره‌های اروپایی فراهم شده است و بر این اساس، تمام بخش‌های فعال سینمای ما زیر «چتر سینمای ایران» به صورت مجازی امکان فعالیت خواهند داشت.

به گفته «رائد فریدزاده» امسال ۹ نهاد، شرکت و موسسه زیر چتر سینمای ایران حضور خواهند داشت که همچون سال‌های گذشته، آثار و محصولات خود را عرضه خواهند کرد.

 رویداد هفتاد و دومین دوره جشنواره برلین قرار است از ۱۰ تا ۲۰ فوریه ۲۰۲۲ در پایتخت آلمان برگزار شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جشنواره فیلم برلین چتر سینمای ایران سینمای ایران فیلم برلین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۰۸۶۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلمبردار سینمای ایران درگذشت


به گزارش تابناک، رضا شیخی مدیر فیلمبرداری سینمای ایران شب گذشته پس از مدت‌ها ابتلا به بیماری دار فانی را وداع گفت.

تصویربردار و نورپرداز فیلم‌های سینمایی «جا به جا»، «مرهم» و «کنعان»  و مدیر فیلمبرداری سریال‌های «بچه مهندس»، «تنهایی لیلا» و «جراحت» را برعهده داشت.

‎او کار حرفه‌ای خود را به عنوان مدیر فیلمبرداری در سال ۱۳۸۷ از تلویزیون و با سریال «گل‌های گرمسیری» به کارگردانی محمدمهدی عسگرپور آغاز کرد.

دیگر خبرها

  • بررسی آراء و اندیشه های علامه مصباح یزدی در حوزه تعلیم و تربیت
  • پرمخاطب‌ترین فیلم هنر و تجربه معرفی شد
  • استقرار هزاران نیروی پلیس در برلین
  • «ایساتیس» پرمخاطب‌ترین فیلم هنر و تجربه شد
  • شکایت نیکاراگوئه از آلمان برای ارسال سلاح به اسرائیل در لاهه رد شد
  • فیلمبردار سینمای ایران درگذشت
  • خراسان رضوی بیشترین تعداد دفاتر انجمن سینمای جوانان کشور را دارد
  • (ویدئو) ماجرای خدمتی که عباس کیارستمی در دهه ۷۰ به سینمای ایران کرد چه بود؟
  • (تصاویر) این ۲ خودروی جدید امسال وارد بازار ایران می‌شوند
  • هم زمان با حضور شرکت جک در نمایشگاه خودرو پکن: 2 خودرو جدید کرمان موتور که امسال وارد بازار ایران می شوند مشخص شدند (+عکس ،اسامی و مشخصات)