Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، بسته تربیت و یادگیری شامل سه جلد کتاب به نام های مُهَنّا ۱، ۲ و ۳ توسط کانون مهنا و با تایید دفتر پژوهش و برنامه ریزی کتب درسی آموزش و پرورش منتشر شد.

سه کتاب مهنا ۱(در دو بخش و ۳فصل و ۲۸۵ صفحه)، مُهَنّا ۲ (در ۵فصل و ۲۸۶ صفحه) وآوای مُهَنّا (در ۱۲۵ صفحه) برای عرضه آماده شد.

کانون مُهَنّا از سال ۱۳۹۴برای تربیت نسل توحیدی شروع به فعالیت کرد و صرفا بر روی آموزش کودکان زیر هفت سال تمرکز دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کانون در تابستان ۱۴۰۰ توانست یکی از بسته های تالیفی خود را که برای مقطع پیش دبستانی طراحی شده بود به آموزش و پرورش ارائه دهد و از دفتر پژوهش و برنامه ریزی کتب درسی آموزش و پرورش مجوز بگیرند.

دو جلد کتاب مُهَنّا مختص مربیان و والدین دغدغه مند برای گروه سنی ۴ تا ۶ سال است که برای هشت ماه به صورت شناور طراحی شده و مصور و دارای جدول و فرم های ارزشیابی برای سنجش میزان پیشرفت کودک است .در این دوجلد فعالیت های موضوعی برای بعد سوم آموزش یعنی خانواده قرار داده است . همچنین در هر فصل کیو آر کد هایی برای آموزش تصویری و فیلمها و انیمیشن های متناسب با سن کودکان تعبیه شده است.

کتاب آوای مُهَنّا نیز که کتاب کار زبان آموزی برای مربیان و والدین مقطع پیش دبستانی است دارای سناریوها و کارگاه هایی در چهار گام با همراهی دو شخصیت داستانی علی و عطیه برای آشنایی کودکان با صدای حروف طراحی شده است .

تمامی آموزش های کتاب بر مبنای سند راهنمای آموزش و پرورش تدوین شده که با هدف تربیت نسل توحیدی و با رویکرد رشد همه جانبه در سایه فطرت گرایی توحیدی در هشت هدف و محور و با روش های متناسب این سن یعنی بازی ، داستان ،کادرستی، شعر و ...طراحی شده است که مربیان و والدین را از جست و جو کردن برای یافتن محتواهای آموزشی بی نیاز می کند. هم اکنون نیز موسسه مُهَنّا برای دسترسی و فهم بیشتر کتب با برگزاری دوره های تربیت مربی واعزام آن به مراکز به مربیان و والدبن در تحقق اهداف خود کمک میکند.

مراسم رونمایی از این سه جلد کتاب موسسه مُهَنّا در هفته اخر آذرماه و با حضور رئیس دفتر تالیف و پژوهش آموزش و پرورش مقطع پیش دبستانی مسعود تهرانی فرجاد و نائب رئیس حوزه های علمیه خواهران معصومه سادات صادقی و مدیرعامل موسسه مُهَنّا مائده کاملی برگزار شد.

کد خبر 5386828 مصطفی وثوق کیا

منبع: مهر

کلیدواژه: وزارت آموزش و پرورش تربیت کودکان پیش دبستانی مربیان پیش دبستانی معرفی کتاب قاسم سلیمانی تازه های نشر انتشارات سوره مهر ادبیات داستانی رونمایی کتاب موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران انتشارات راه یار تجدید چاپ نهاد کتابخانه های عمومی کشور محمد مهدی اسماعیلی عملیات کربلای ۴ برنامه چراغ مطالعه کتابستان معرفت آموزش و پرورش طراحی شده کتاب م

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۱۷۳۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت مدارس دولتی با اولویت مدارس دولتی مناطق حاشیه‌ای

سلمان محمدی، مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در دیدار اعضای ستاد بزرگداشت مقام معلم در استان با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، از تلاش برای اجرای مطلوب سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به عنوان یکی از دغدغه‌های اصلی دستگاه تعلیم و تربیت در استان نام برد و گفت : پس از گلایه مقام معظم رهبری از اجرایی‌نشدن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در مدارس، نقشه راه این سند تهیه شده و الگوی مدرسه در تراز سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مشخص شده است.

 وی افزود: از مهر امسال ۵۰ درصد مدارس دولتی و ۵۰ درصد مدارس غیردولتی استان بر مبنای الگوی مدرسه در تراز سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، کار تعلیم و تربیت دانش‌آموزان استان را آغاز خواهند کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه کیفیت بخشی به مدارس دولتی یکی از مهمترین اولویت‌های مجموعه آموزش و پرورش در استان خواهد بود، گفت: در تلاشیم تا با کیفیت بخشی به مدارس برای تعلیم و تربیت بهتر دانش‌آموزان تلاش کرده و در عین توجه به جنبه‌های تربیتی، در راستای بالا بردن معدل دانش‌آموزان هم برنامه‌ریزی داشته باشیم.

وی سپس با اشاره به تشکیل قرارگاه عدالت آموزشی با هدف توزیع متوازن امکانات در همه مدارس، گفت: در تلاشیم تا مدارس دولتی مناطق حاشیه‌ای را تقویت کرده و از این طریق در جهت عدالت آموزشی گام برداریم.

محمدی با بیان اینکه باید دانش‌آموزانی تربیت کنیم که در عین داشتن امید و نشاط مجهز به خردورزی باشند، افزود: امسال اهتمام بیشتری برای تعلیم و تربیت دانش‌آموزان در تراز انقلاب اسلامی داریم.

وی اشاره‌ای هم به استخدامی‌های آموزش و پرورش در استان کرمانشاه داشت و گفت: سال گذشته قریب ۱۵۰۰ نفر پ یرفته شدند و امسال ۱۶۰۰ معلم از طریق آزمون استخدامی پذیرش خواهند شد که البته بگونه‌ای برنامه‌ریزی کرده‌ایم که در فرآیند گزینش افرادی جذب شوند که شانیت معلمی را داشته باشند.

وی با بیان اینکه استان کرمانشاه ۳۷۰ هزار دانش‌آموز دارد، گفت: ۲۶ هزار فرهنگی متولی امر تعلیم و تربیت دانش‌آموزان استان هستند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • معلم انقلابی باید در کشور تربیت شود
  • تقویت مدارس دولتی با اولویت مدارس دولتی مناطق حاشیه‌ای
  • تداوم طرح«بازی یادگیری»در استان تهران/‏تأمین مسکن معلمان بررسی شد
  • جذب بیش از ۱۰۰۰ دانشجو معلم در گیلان
  • شناسایی ۹۳ هزار معلم نمونه با ارزیابی‌های چندگانه
  • آزمون‌های نهایی مبتنی بر ارزشیابی از یادگیری است
  • ‌ کتاب «طراحی مدارهای منطقی» در جهاددانشگاهی قزوین منتشر شد
  • سؤالات امتحانات نهایی با هدف ارزشیابی یادگیری طراحی می‌شود
  • کیفیت بخشی مدارس مهم‌تر از توسعه کمی آن‌ است
  • لزوم ایجاد فضا‌های آموزشی و تربیتی در آموزش و پرورش