Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا به نقل از رادیو آسیای آزاد، براساس اعلام گروه موسوم به "اتحادیه زنان برمه" (WLB) از زمان کودتای اول فوریه سال گذشته میلادی تاکنون ۹۴ زن در میانمار کشته شده اند و همچنین زنان زندانی سابق هم ادعا کرده‌اند که سوء استفاده جنسی از زندانیان امر متداولی بوده است.

بنا بر آمار یک گروه حامی زندانیان سیاسی مستقر در بانکوک تایلند، در ماههای پس از کودتا ، ارتش میانمار به طور عمده  در جریان تظاهرات ضد دولت نظامیان دستکم یک هزار و ۳۸۰ غیرنظامی را کشته و نزدیک به ۸هزار و ۳۰۰ تن دیگر را بازداشت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ارتش میانمار همچنین تهاجم های نظامی علیه چند گروه مسلح قومی و شبه‌نظامیان طرفدار دموکراسی در مناطق مرزی دوردست کشور انجام داده است. به گفته اتحادیه زنان برمه، برخی از این ۹۴ زن در جریان سرکوب خشونت‌آمیز معترضان ضد کودتا کشته شده اند.

از سوی دیگر "زاو مین تون" معاون وزارت اطلاع‌رسانی دولت نظامی میانمار روز سه‌شنبه این آمار گروه موسوم به اتحادیه زنان برمه را نادرست خواند و تاکید کرد: ما در بسیاری از موارد صرفنظر از اینکه فرد کشته شده در جریان اجرای اعمال خشونت‌آمیز زن یا مرد بوده است ، بیانیه‌هایی صادر کرده ایم. این آمار بی پایه و اساس است و آنها هیچ مدرکی ندارند.

گروه مستقر در بانکوک همچنین ادعا کرده که ارتش بیش از ۲ هزار زن را از زمان کودتا بازداشت کرده و برخی از ۹۴ زن کشته شده نیز در جریان دوران بازداشت جان خود را از دست داده اند. رادیو آسیای آزاد به نقل از برخی از زنان آزاد شده نیز ادعا کرد که ماموران ارتش و پلیس در زمان بازجویی تحت تاثیر الکل بوده و زندانیان زن را آزار جنسی داده اند. 
ارتش میانمار در ماه فوریه (بهمن ماه) قدرت را با ادعای تقلبِ وسیع در انتخابات ۲۰۲۰ که منجر به پیروزی حزبِ «اتحاد ملی برای دموکراسی» به رهبری آنگ سان سوچی شده بود به دست گرفت.  سوچی که از یک فوریه (۱۳ بهمن)  با اتهاماتی از جمله سرپیچی کردن از محدودیت‌های کرونا و واردات غیرقانونی بیسیم در بازداشت به سر می‌برد ، ممکن است به تحمل بیش از یک دهه حبس متهم شود. در بحبوحه ناآرامی‌های سراسری، ارتش میانمار حملات خود را در مناطق دور افتاده این کشور افزایش داده و نبردهای شدیدی را با شبه نظامیان نیروی دفاع محلی و ده‌ها گروه شبه نظامی دیگر که کنترل مناطق وسیعی از میانمار را در دست دارند، آغاز کرده است. 

برچسب‌ها میانمار غیرنظامیان بازتاب در رسانه‌های خارجی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: میانمار غیرنظامیان بازتاب در رسانه های خارجی میانمار غیرنظامیان بازتاب در رسانه های خارجی ارتش میانمار کشته شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۱۹۸۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمت‌رسانی گروه‌های جهادگر بسیج در پی آبگرفتگی مناطق شیراز

جانشین فرماندهی سپاه فجر در قرارگاه حضرت احمد بن موسی (ع) از خدمت‌رسانی گروه‌های جهادگر بسیجی در پی آبگرفتگی برخی مناطق شیراز خبر داد و گفت: ۷۰ منزل مسکونی از کمک‌های نیرو‌های جهادی بهره‌مند شدند. - اخبار استانها -

سرهنگ پاسدار مجید علی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم، اظهار داشت: به دنبال بارندگی تگرگ و بارندگی شدید روز گذشته پنجم اردیبهشت‌ماه جهادگران بسیجی سپاه شیراز با هدف امدادرسانی به برخی مناطق کلانشهر شیزاز اعزام شدند.

وی با اشاره به آمادگی 5 ناحیه بسیج در سطح کلانشهر شیراز، افزود: به کمک این گروه‌های جهادی اقداماتی همچون تخلیه آب منازل و پاکسازی آن منطقه ناشی از  گل و لای ناشی از آبگرفتگی صورت گرفت.

جانشین فرماندهی سپاه فجر در قرارگاه حضرت احمد بن موسی (ع) از فعالیت و کمک‌رسانی خودرو‌های پشتیبانی منطقه 2 ارتش خبر داد و افزود: با توجه به نیاز مبرم در مناطق شهرک سعدی، شهرک بهار، کرونی و غیره بلافاصله جهادگران بسیجی و ارتش فارس در منطقه حضور و خدمت‌رسانی کردند که فعالیت ارتش قابل تقدیر است.

علی‌پور با اشاره به ایجاد سیل‌بند، حوضچه آرامش و شیب شکن محله سعدی توسط شهرداری شیراز، ادامه داد: این شیب شکن تابستان سال قبل توسط شهرداری شیراز در بالاست احداث شد که در کنترل سیلاب امروز به خوبی تاثیرگذار بود.

انتهای پیام/424

دیگر خبرها

  • هلاکت ۷۰ عضو گروه تروریستی «الشباب» در سومالی
  • نیروهای ارتش ترکیه مورد حمله عناصر «پ.ک.ک» قرار گرفتند
  • کنترل و مدیریت آسیب‌های اجتماعی زنان سرپرست خانوار
  • برگزاری مراسم «آگاه زمان» برای سالگرد شهادت شهیدمطهری
  • چالش‌های موجود در ارائه خدمات به زنان سرپرست خانوار
  • زمان انتشار کلید اولیه نوبت اول کنکور۱۴۰۳ اعلام شد
  • زمان انتشار کلید اولیه نوبت اول کنکور اعلام شد
  • نیویورک تایمز: ارتش اسرائیل به عمد امدادگران را هدف قرار می‌دهد
  • ۴ هزار موشک از لبنان به شمال فلسطین اشغالی شلیک شد
  • خدمت‌رسانی گروه‌های جهادگر بسیج در پی آبگرفتگی مناطق شیراز