Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، طی حکمی از سوی رضا داوری اردکانی رئیس فرهنگستان علوم، رضا فرجی دانا به سمت دبیر فرهنگستان علوم منصوب شد.

در بخشی از حکم صادر شده از سوی رئیس فرهنگستان آمده است: نظر به شایستگی‌های محرز علمی و اخلاقی و سابقه لیاقت و درایت جنابعالی در مدیریت دانشگاه و علم کشور و با توجه به شأن و اهمیتی که دبیر به عنوان رکن فرهنگستان دارد به این سمت منصوب می‌شوید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس فرهنگستان همچنین از زحمات و خدمات چندین ساله حسین نمازی در سمت دبیر فرهنگستان تشکر و سپاسگزاری کرد.

رضا فرجی دانا متولد ۱۳۳۹ در قم، دارای مدرک دکتری تخصصی مهندسی برق و کامپیوتر از دانشگاه واترلو کانادا و در حال حاضر استاد تمام پردیس دانشکده‌های فنی دانشگاه تهران است.

وی از سال ۱۳۸۷ عضو وابسته فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران است و چندین دوره ریاست شاخه مهندسی برق و کامپیوتر گروه علوم مهندسی فرهنگستان علوم را به عهده داشته است.

از جمله سوابق اجرایی فرجی دانا می‌توان به ریاست مرکز انفورماتیک، ریاست گروه مهندسی برق و کامپیوتر، و ریاست پردیس دانشکده‌های فنی دانشگاه تهران اشاره کرد.

رضا فرجی دانا در فاصله سال‌های ۱۳۸۱ تا ۱۳۸۴، رئیس دانشگاه تهران بوده است. ایشان در دولت یازدهم و به مدت یک سال وزیر علوم تحقیقات و فناوری بوده و در سال‌های ۱۳۹۳ تا ۱۴۰۰ مشاور رئیس جمهور در امور علمی و آموزشی بوده است. فرجی دانا همچنین مشاور عالی رئیس دانشگاه تهران، رئیس توسعه مهندسان برق و الکترونیک شاخه ایران و رئیس انجمن آموزش مهندسی ایران بوده است.

کد خبر 5387187

منبع: مهر

کلیدواژه: رضا داوری اردکانی فرجی دانا فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران معرفی کتاب تازه های نشر قاسم سلیمانی رونمایی کتاب عملیات کربلای ۴ ادبیات داستانی انتشارات سوره مهر تجدید چاپ ترجمه مرکز فرهنگی شهر کتاب انتشارات راه یار نهاد کتابخانه های عمومی کشور نقد کتاب ادبیات جهان فرهنگستان علوم دانشگاه تهران رضا فرجی دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۲۱۰۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قاضی‌القضات جدید قزوین منصوب شد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، با حکم حجت الاسلام محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضائیه، حجت الاسلام علی مصطفوی‌نیا به عنوان رئیس جدید دادگستری کل استان قزوین منصوب شد.

پیش از این علی شعبانی رئیس کل دادگستری استان قزوین بود.

‌رئیس کل جدید دادگستری قزوین در سابقه کاری خود رئیس کلی دادگستری سیستان و بلوچستان و دادستانی رشت را نیز در کارنامه دارد.

 

مراسم تکریم و معارفه فردا یکشنبه 9 اردیبهشت برگزار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • سرپرست دانشگاه علوم پزشکی هوشمند منصوب شد
  • رویکرد حکمت بنیان کلید حکمرانی در سلامت
  • چالش‌های سلامت دهان و دندان در ایران
  • چالش‌های سلامت دهان و دندان در ایران/ مشکل افزایش دندانپزشک نیست
  • رشته دندانپزشکی کودکان در قم راه‌اندازی می‌شود
  • رایزن علمی و سرپرست دانشجویان ایرانی در کشور عراق منصوب شد
  • قاضی‌القضات جدید قزوین منصوب شد
  • برگزاری اردوی آموزشی تابستانه اندیشه جامع تمدن نوین اسلامی
  • برنامه بهبود سلامت شهری در ایران/ تعامل مدیریت شهری با نظام سلامت
  • مخبردزفولی: استقرار اقتصاد دانش پایه شرط مهم تحقق مرجعیت علمی است