Web Analytics Made Easy - Statcounter

ّبه گزارش ایرنا، محبوب حیدری  روز پنجشنبه در جلسه ستاد راهبردی و مدیریت مقاومتی و تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان پارس‌آباد افزود: جاده پارس‌آباد - سربند - مشگین‌شهر یکی از پرترددترین جاده‌های استان اردبیل است و تکمیل این جاده ارتباطی از اولویت‌های اداره کل راه و شهرسازی است.

وی با بیان اینکه عملیات زیرسازی و آسفالت ۱۱ کیلومتر از این مسیر به اتمام رسیده است، اظهار کرد: تلاش می‌شود در آینده نزدیک با انجام خط کشی و نصب گاردریل و علائم راهنمایی و رانندگی این مسیر زیر ترافیک برود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به مطالبه ۳۸ میلیارد تومانی پیمانکاران محور پارس‌آباد - سربند بیان کرد: برای تکمیل و بهره برداری این مسیر در مجموع ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.

وی با بیان اینکه وجود تأسیسات معارض (برق و گاز) باعث کن شدن عملیات اجرایی این پروژه شده است، اضافه کرد: انتظار داریم دستگاه های اجرایی مرتبط برای رفع این مشکل همکاری لازم را داشته باشند.

وی در خصوص عملیات اجرایی ۴۰ کیلومتر از محور سه‌راهی سربند - سه‌راهی مشگین شهر ادامه داد: پیمانکار پروژه با توان بالا و با به‌ کارگیری ۱۳۵ دستگاه ماشین‌آلات سنگین و نیمه‌سنگین به‌رغم مطالبه ۷۰ میلیارد تومانی عملیات اجرایی را متوقف نکرده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل با بیان اینکه برای تکمیل این ۴۰ کیلومتر بیش از ۷۵۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است، گفت: برای تکمیل و بهره برداری پروژه های در دست اجرای این مسیر در مجموع هزار میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.

حیدری از تلاش برای تامین اعتبار مورد نیاز پروژهای راهسازی استان خبر داد و افزود: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته قرار است  هر سال در استان اردبیل۶۰ کیلومتر و تا پنج سال آینده در مجموع ۳۰۰ کیلومتر بزرگراه با هدف ایمن سازی راه‌های اصلی احداث می‌شود.

به گزارش ایرنا، از مجموع ۶ هزار و ۳۷۴ کیلومتر راه ارتباطی استان اردبیل ۲۰۸ کیلومتر بزرگراه، ۷۱۶ کیلومتر راه اصلی، ۷۰۲ کیلومتر راه فرعی و چهار هزار و ۷۳۸ کیلومتر راه روستایی است ، از چهار هزار و ۷۳۸ کیلومتر راه روستایی استان اردبیل ۲ هزار و ۷۰۰ کیلومتر آسفالت و مابقی شنی و خاکی است.

اردبیل به لحاظ موقعیت جغرافیایی و طبیعی خود و قرار گرفتن در سرزمینی فلاتی شکل با شیب‌های بسیار تندی به زمین‌های کم‌ارتفاع اطراف خود شامل کرانه‌های دریای خزر ، جلگه پست مغان و نیز دشت‌های کم‌ارتفاع استان‌های آذربایجان‌شرقی و زنجان منتهی می‌شود و به همین لحاظ جاده‌های این استان اغلب دارای پیچ‌ها و شیب‌های بسیار تند هستند.

هشت گردنه سخت‌گذر و برف‌گیر به نام‌های حیران ، صایین ، کجل، نقدوز ، الماس ، لنگان ، قره‌آغاج و اسالم در راه‌های ارتباطی این استان قرار دارند.

برچسب‌ها بهسازی راه ها وزارت راه و شهرسازی استان اردبیل کاهش تصادفات

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بهسازی راه ها وزارت راه و شهرسازی استان اردبیل بهسازی راه ها وزارت راه و شهرسازی استان اردبیل کاهش تصادفات میلیارد تومان اعتبار اعتبار مورد نیاز استان اردبیل کیلومتر راه برای تکمیل پارس آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۲۸۹۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نصب ۲۵ کیلومتر نیوجرسی با اعتبار ۷۵۰ میلیارد ریال در محور‌های بزرگراهی استان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،ایرج دست نشان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی با اشاره به اینکه ۴۲۴ کیلومتر طول بزرگراه و ۳۵ کیلومتر طول آزاد راه‌های استان آذربایجان غربی است؛ اظهار کرد: در یک سال گذشته ۷ نقطه پر تصادف وحادثه خیز آزاد راهی و ۳ نقطه بزرگ راهی و ۲ نقطه نیز در راه‌های اصلی استان رفع خطر یا آشکار سازی شده است.    وی خاطر نشان کرد: برای رفع یا آشکار سازی ۱۲ نقطه حادثه خیز و پرتصادف استان طی سال گذشته در مجموع ۲۵۰ میلیارد ریال هزینه شده است.    این مقام مسئول با اشاره به اینکه نصب نیوجرسی در سطح راه‌های استان با هدف ارتقای ایمنی و کاهش حوادث جاده‌ای به صورت مستمر انجام می‌شود، خاطر نشان کرد: طی یک سال گذشته در ۱۲ نقطه از محور‌های مواصلاتی استان عملیات نصب سیستم روشنایی جدید انجام شد.    مدیر کل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای آذربایجان غربی با اشاره به اینکه اجرای سیستم‌های روشنایی در محور‌های برون شهری در راستای ارتقای ایمنی تردد ضروری است، افزود: برای اجرای این ۱۲ عملیات که ۱۰ عملیات در مسیر بزرگراهی و ۲ عملیات در مسیر راه اصلی بوده اعتباری به ارزش ۶۰ میلیارد ریال هزینه شده است.    وی اظهار کرد: در این مدت در مجموع ۳۷۹۴ کیلومتر خط کشی در محور‌های مواصلاتی استان با اعتبار ۲۸۰ میلیارد ریال انجام شده که ۵۷ کیلومتر محور آزاد راهی،۱۵۳۶ کیلومتر محور بزرگراهی، ۷۸۱ کیلومتر راه اصلی و فرعی و ۱۴۲۰ کیلومتر نیز راه روستایی آسفالته است.   دست نشان یاد آور شد: همچنین در این مدت تعداد ۹۵۸۸ عدد تابلو علایم ایمنی و ترافیکی با اعتبار ۹۵ میلیارد ریال، تعمیر و نصب شد.   وی ادامه داد: نصب یا تعمیر ۳۷۷ مترمربع تابلوی اطلاعاتی طی سال ۱۴۰۲ در محور‌های مواصلاتی استان با اعتبار ۳۸ میلیارد ریال از دیگر اقدامات شاخص اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان آذربایجان غربی در زمینه ارتقاء ایمنی راه‌ها طی سال گذشته بوده است.

دیگر خبرها

  • تکمیل طرح‌های آبی مشگین‌شهر نیازمند ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار است
  • تخصیص ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای طرح تغذیه مصنوعی بندان
  • ۴ کشته در پی تصادف نیسان و پژو ۴۰۵ در جاده پارس‌آباد
  • احداث تقاطع سه سطحی در میدان فتح/ تکمیل شاخه غربی بزرگراه یادگار امام (ره) ترافیک غرب تهران را کاهش می‌دهد
  • تصادف شدید نیسان با پژو در پارس آباد / 4 نفر جان باختند
  • نصب ۲۵ کیلومتر نیوجرسی با اعتبار ۷۵۰ میلیارد ریال در محور‌های بزرگراهی استان
  • ۴ کشته و یک مصدوم در سانحه رانندگی پارس آباد
  • زکات مستحبی گره های اقتصادی جامعه را می گشاید
  • افزایش یک و نیم برابری کشت دانه روغنی در پارس آباد
  • ضبط مناظره دو نامزد حوزه انتخابیه پارس آباد، بیله سوار و اصلاندوز