Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@07:32:32 GMT

شهید سلیمانی بهترین الگو برای مسئولان است

تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۴۵۳۶۷

شهید سلیمانی بهترین الگو برای مسئولان است

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: کسانی که‌ مسئولیت دارند، باید از این سردار بزرگ تبعیت کنند، و در‌ زمانه‌ ما بهترین بروز آن تبعیت از مقام ولایت است. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم به نقل از مرکز خبر شورایعالی انقلاب فرهنگی، سعیدرضا عاملی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در گفت‌وگویی با اشاره به حماسه نهم دی ماه و همچنین سالروز شهادت شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، اظهار داشت: در زمانه‌ای هستیم که از آن به عنوان دوران بحران و مردد شدن‌ هویت‌ها و فراگیری ‌توطئه‌های ‌دشمن‌ در قالب جنگ نرم یاد می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنچه که موجب نجات جامعه در چنین بحرانی می‌شود، پیروی از ولایت است. ‌الگوی بزرگ و عظیمی که در‌ 43 سال گذشته شاهد بودیم این بوده که هر کجا امت در‌ کنار امام بوده، صلابت، عزت ‌‌و هویت را نصیب کشور کرده و هر‌ کجا کوچک‌ترین فاصله‌ای گرفته، دشمن توانسته شریان ایجاد تفرقه و اختلاف‌افکنی را دست بگیرد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: 9 دی، یک‌ دستاورد بزرگ در شرایطی بود که دشمن تمام تلاش و کوشش خود را برای ضربه زدن به انقلاب، جمهوری اسلامی و ملت ایران و همه سرمایه‌های اجتماعی به کار‌ گرفته بود، اما حماسه نهم دی‌ماه همه توطئه‌ها را برملا کرد و احیای جدیدی در فضای انقلاب به وجود آورد. بنابراین لازم است که از این میراث بزرگ پاسداری کنیم و با هم‌افزایی و امیدواری و مسیر پیش رو را با خلاقیت و تدبیر ادامه دهیم.

 عاملی‌ با تبیین توصیه‌های شهید حاج قاسم سلیمانی در‌ خصوص توجه به ولایت فقیه، افزود: حاج قاسم خود را محو خدا کرده بود، وجودی خالص و پاک‌ داشت و هیچ‌گونه تظاهر و ریا و دوگانگی در رفتار او نبود. انسان وارسته‌ای که مصداق رها کردن خود و‌ پیوستن به خدا بود. این خلوص و صفا در مسیر راه الهی تجلیات مختلفی دارد. وقتی توحید در‌ انسان قوی شد، ولایت، عدالت، ‌تدبیر، حکمت و دوراندیشی هم در او‌ قوت می‌گیرد. این‌ها همه تجلی توحید حاج قاسم بود، آن‌قدر قدرتمند بود که لحظه‌ای در ‌او‌ احساس خستگی‌ به‌ وجود نیامد.

وی افزود: مقام معظم‌ رهبری فرمودند اگر شخصیتی مانند حاج قاسم سال‌ها عمر می‌کرد، باز هم او‌ را ‌رها نمی‌کردم. جوانی در انسان باشخصیت موج‌ می‌زند و این، نوعی انگیزه بزرگ الهی است که برخواسته از خلوص ارتباط با خداست. از همین‌ منظر‌ بود که موج ‌موج،‌ مردمی که او‌ را‌ دوست داشتند برای بدرقه او آمدند، به همین دلیل تشییع ایشان بسیار شبیه به تشییع امام(ره) بود. جمعیتی بزرگ‌تر از زمان استقبال از امام، در روز رحلت ایشان، حضرت امام‌‌ را بدرقه کرد. سردار سلیمانی غبطه و ‌حسرت بزرگی در جامعه ایرانی ایجاد کرد و آن نبود ایشان است. در‌ جبهه مقاومت سرداری بزرگ‌تر‌ از حاج قاسم سلیمانی سراغ نداریم.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: اگر‌ سردار شهید سلیمانی را در کنار یاران پیامبر(ص)، اصحاب امیرالمومنین(ع) و امام حسین(ع) قرار دهیم، می‌بینیم که ایشان تمثیلی از انسان‌های پاک و مقاوم در سطح اصحات پیامبر (ص) و یاران صدیق امیر المومنین و حضرت سیدالشهداء است و‌ انسان این‌چنین نخواهد بود مگر به دلیل تهذیب نفسی که دارد. اگر در‌ این مسیر مهذب نباشیم، تبدیل به موجود خطرناکی خواهیم شد که مشکلات زیادی را برای خود و جامعه به وجود می‌آوریم.

وی اضافه کرد: کسانی که‌ مسئولیت دارند، باید از این سردار بزرگ تبعیت کنند، و در‌ زمانه‌ ما بهترین بروز آن تبعیت از مقام ولایت است. مصداق بارز این تهذیب، اخلاق و توحید و ولایت مدار بودن سردار بزرگ اسلام حاج قاسم سلیمانی است.

به گفته عاملی ما ‌در‌ دوران مواجهه با بحران الگو به سر می‌بریم و با نسل جوانی روبرو هستیم که دچار تردیدهای‌ زیادی می‌شوند، از همین‌رو، از این زمانه به عنوان دوران تردید یاد می‌شود. اگر انسان‌هایی مانند سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، که به خود استراحت ندادند و اظهار خستگی نکردند و اهل دانش و مقاومتی بودند، در‌ مسیر جوانان قرار گیرند، جوانان الگوهای خوبی خواهند داشت. امیدواریم‌ بتوانیم مسیر ایشان را ادامه دهیم و ما نیز جزئی کوچکی از مکتب سردار سلیمانی باشیم.

انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سردار قاسم سلیمانی سید سعیدرضا عاملی سردار قاسم سلیمانی سید سعیدرضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی حاج قاسم سلیمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۴۵۳۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرمانده سپاه تهران با فرمانده کل ارتش دیدار کرد

فرمانده سپاه تهران بزرگ با حضور در ستاد ارتش با امیر سرلشکر موسوی دیدار و گفت‌وگو کرد. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری تسنیم، صبح امروز 9 اردیبهشت ماه، نشست هم اندیشی امیر سید عبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران و سردار حسن حسن زاده فرمانده سپاه حضرت محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ برگزار شد.

در این نشست که در ستاد فرماندهی ارتش برگزار شد، سردار حسن زاده ضمن تبریک روز ارتش جمهوری اسلامی ایران، گزارش اجمالی پیرامون گنگره ملی 24000 شهید پایتخت ارائه و در این خصوص بین فرماندهان سپاه تهران بزرگ و ارتش تبادل نظر بعمل آمد.

در ادامه، امیر موسوی زحمات و تلاش‌های سپاه تهران بزرگ را در راستای بزرگداشت مقام شامخ شهدای شهر تهران ارج نهاد.

در پایان، سردار حسن زاده تابلوی منقّش به تمثال فرماندهان شاخص و شهید ارتش جمهوری اسلامی را به امیر سید عبدالرحیم موسوی اهدا کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ماجرای علاقه زیاد سردار سلیمانی به نوه اش، عسل /زینب گفت ببین یه ذره بچه داره من رو تهدید می‌کنه!
  • ماجرای اظهار نظر سردار سلیمانی در سریال پایتخت ۵
  • چرا سردار سلیمانی با شهید شدن بابا پنجعلی در سریال پایتخت ۵ مخالفت کرد؟
  • فرمانده سپاه تهران با فرمانده کل ارتش دیدار کرد
  • کارآفرین و کارگر ۲ بال حرکت اقتصاد و تولید هستند
  • مردمی کردن بازسازی عتبات، ایده‌ شهید حاج قاسم سلیمانی بود
  • فولاد جلوی جنجال بزرگ در خوزستان را گرفت (عکس)
  • حمایت عشایر غیور خوزستانی از عملیات بزرگ وعده صادق +فیلم
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت مسیح
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت عیسی