Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، «محمد صدیقی‌فر» سرکنسول ایران در هرات امروز (دوشنبه) در مراسم دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی در مقر کنسولگری در هرات گفت: سپهبد سلیمانی شخصیت فرامرزی بوده و باید در عرصه‌های مختلف زندگی انسان‌ها الگو قرار بگیرد.

وی با اینکه شهید سلیمانی منحصر به ایران نیست، ادامه داد: شهید سلیمانی تلاش داشت با حضور در کشورهای مختلف و شرکت در کنفرانس مختلف کشورهای اسلامی، ملت‌های مسلمان را متحد و با ایجاد وحدت دسیسه و شینطت‌های غربی را خنثی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

صدیقی فر با بیان اینکه تجربه 43 ساله ایران نشان داده که آمریکا قابل اعتماد نیست و برای هیچ کشور اسلامی دلسوز نخواهد کرد، گفت: تجربه 20 سال حضور آمریکا در افغانستان با فجایع بسیاری همراه بوده و در نهایت این گفته سردار سلیمانی که نمی‌توان به غرب اعتماد داشت در تحولات این کشور به اثبات رسید.  

 

 

این دیپلمات ایرانی تصریح کرد: در همه کشورهای اسلامی نمونه‌های بسیاری همانند حاج قاسم حضور دارد که نیاز است تا با الگو پذیری از این افراد در جامعه رفاه و معنویت را برای جامعه به ارمغان بیاوریم. 

وی در پایان به تحولات افغانستان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر که آمریکا پس از 20 سال افغانستان را ترک کرده، باید مراقب باشیم که از فرصت پیش آمده برای افغانستانی آباد، سربلند و آزاد با مشارکت تمام اقوام و مذاهب اقدام کنیم. 

حجت الاسلام احمدی از علمای برجسته شیعه در هرات نیز در این مراسم با اشاره به گفته امام خمینی (ره) درباره اینکه آمریکا شیطان بزرگ و طاغوت اکبر است، گفت: در افغانستان متاسفانه با اینکه گروه‌های مختلف و شهروندان از دولت گذشته خواستند به آمریکا اعتماد نکند، متاسفانه حکومت پیشین به این کشور وابسته شد و در نهایت آمریکا با یک تصمیم همه آنها را فراموش کرد.

 

 

وی تاکید کرد: سردار سلیمانی تنها یک نظامی نبود، بلکه عارفی بود که با داشتن عشق عمیق به خدا در مقابل استکبار به پیروزی رسید و در همین راه نیز جان عزیز خود را فدای تمام مسلمانان جهان کرد.

 این عالم شیعه تصریح کرد: باید دانست که به زودی آمریکا همانگونه که از افغانستان با بی‌آبرویی اخراج شد از عراق ، سوریه و غرب اسیا اخراج خواهد شد و پرچم اسلام در جهان به اهتزاز در خواهد امد و شاهد شکست نظام سرمایه داری خواهیم بود.

«شراف‌الدین مخلص» شهردار هرات و از مسوولان ارشد اداره محلی این ولایت اخراج آمریکا از افغانستان را کار خدا دانست و بیان داشت: فراموش نشود که جان‌فشانی و قربانیان مجاهدین آمریکا را خار وذلیل کرد، اما باید تمام کشورهای اسلامی با هم متحد شوند تا بار دیگر غربی‌ها اقدام به ترور افراد برجسته در کشورهای اسلامی نکنند.

وی از کشورهای همسایه خواست تا طالبان را به رسمیت بشناسند به این دلیل که امنیت در افغانستان به نفع تمام کشورهای منطقه است.

انتهای پیام/ ر

منبع: فارس

کلیدواژه: سایت افغانستان طالبان سرکنسول ایران در هرات کشورهای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۵۱۹۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تردد بیش از ۲۷ هزار تبعه خارجی در افغانستان

اداره ملی احصائیه و معلومات طالبان اعلام کرد در جریان یک سال گذشته ورود و خروج ۲۷ هزار و ۹۱۴ شهروند خارجی را از طریق گذرگاه‌ها و میدان‌های هوایی کشور به ثبت رسانده است.

این اداره اعلام کرد در سال گذشته به‌شمول ۶۷۵تن از طبقه زنان، ۱۵ هزار و ۱۵۳ تن وارد کشور شده و ۱۲ هزار و ۷۶۱ تن دیگر از شهروندان خارجی که ۴۹۵ تن آن از طبقه زنان اند، از کشور خارج شده اند.

براساس ارقام ثبت‌شده این اداره، بیش‌ترین ورود و خروج اتباع خارجی از طریق گذرگاه ولایت نیمروز، گذرگاه‌ها و میدان هوایی هرات، گذرگاه تورخم، گذرگاه حیرتان و فرودگاه بین‌المللی کابل صورت گرفته است.

طبق این ارقام، هدف بیش‌ترین افراد واردشده به کشور سیاحت و کار بوده است.

بر اساس معلومات ثبت‌شده گردشگران خارجی بیش‌تر از ساحات باستانی ولایت‌های (بامیان، هرات، کندهار، ننگرهار، غور، بدخشان، کندز، پکتیا، خوست، نورستان، بلخ، سمنگان و کنر) دیدن نموده اند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • ایران قوی مدیون خون شهدا
  • تاکید بر شناسایی عاملان حمله به شیعیان افغانستان + فیلم
  • تردد بیش از ۲۷ هزار تبعه خارجی در افغانستان
  • رایزنی مقامات ایران و افغانستان بر افزایش روابط تجاری دو کشور
  • حمله تروریستی به مسجد شیعیان در هرات و دو نکته مهم
  • تروریسم یک تهدید مشترک برای کشورهای منطقه است
  • کریدور ریلی خواف هرات گرفتار تحریم‌ های داخلی است
  • آغاز ساخت بزرگ‌راه هرات - غور
  • حمله تروریستی به مسجدی در هرات/ ۶ نمازگزار کشته شدند
  • ایران حمله تروریستی هرات را محکوم کرد