Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-27@20:49:56 GMT

خرید کتاب دست دو هم الزام است و هم اجبار

تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۵۴۰۴۰

خرید کتاب دست دو هم الزام است و هم اجبار

راستش رو بخواید اون زمان تنها دغدغه‌ای که باعث می‌شد بریم سراغ خرید کتابای دست دو، فقط و فقط بحث مالی بود و اصلا به جنبه‌های دیگه ماجرا توجه نمی‌کردیم. دانشجو بودیم و با جیب خالی مجبور می‌شدیم توی یه شهر دیگه زندگی کنیم و با هزار بدبختی خرج درس و زندگی رو در بیاریم پس خرید کتاب دست دو ارزون قیمت، برامون یه حرکت حیاتی محسوب می‌شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

من هنوزم کتاب دست دو می‌خرم!

راستش رو بخواید من دیگه دانشجو نیستم! درآمد خوبی هم دارم. حالا سر خونه و زندگی خودمم و کم و بیش روزگار می‌گذرونم اما هنوز خرید کتاب دست دو رو ترک نکردم! می‌پرسید چرا؟ راستش دیگه مثل زمان دانشجوییم نیست که فشار زیادی برای خرج روزمره داشته باشم اما امروز دغدغه‌هایی دارم که منو برده سمت کتاب دست دو. می‌پرسید چه دغدغه ای؟

خرید کتاب دست دو، از فرهنگ تا محیط زیست

سال‌ها قبل من برای این که هزینه کمتری بپردازم، کتاب دست دو می‌خریدم اما الان دلیل چیز دیگه‌ایه! دلیلش یه دوست قدیمیه...

چند سال پیش دوست عزیزی داشتم که شدیدا صرفه‌جویی می‌کرد! حتی دلش نمیومد یه کتاب ساده برای خودش بخره. تصورش رو بکنید، ساعت‌ها تو ترافیک می‌موند تا خودش رو برسونه خیابون انقلاب و کلی بگرده و کتاب مورد نظرش رو دست دو بخره! وای بدتر از اون این بود که می‌خرید، می‌خوند و دوباره میفروخت!!

راستش رو بخواید تمام تصورم نسبت به این آدم عوض شده بود. فکر می‌کردم یه آدم خسیسه که دلش نمیاد ذره‌ای خرج کنه. یک روز دل رو به دریا زدم و بهش گفتم. گفتم انقلاب نرو من خودم کتاب رو برات می‌خرم! فکر می‌کنید چی جواب داد؟

کتاب بخری که آشیونه یه پرنده رو از ببین ببری؟! یک لحظه موندم! آشیونه؟ منظورش خونه‌ست؟ خونه پرنده! من چی کار به خونه پرنده‌ها دارم؟

خونه

پرنده

طبیعت

درخت

کاغذ

تازه فهمیده بودم ماجرا از چه قراره، تازه فهمیدم من فقط تا نوک دماغم رو نگاه کرده بودم، تازه فهمیده بودم من درگیر چه چیزهاییم و دوستم چه دغدغه‌های عمیقی داره...

سرتون رو درد نیارم! از اون روز به بعد منم شدم هم‌پای دوستم برای انقلاب گردی و بین کتابای دست دو گشتن. گاهی شانس باهامون یار بود و کتاب دست دو کامل و سالم بود و گاهی هم بخت و اقبالون اصلا هوامون رو نداشت و کتاب مورد نظر چند صفحه‌ای کم داشت.

تا این که....

امن ترین راه خرید کتاب دست دو

تا این که خدا خواست و ما از دغدغه خرید کتاب دست دو سالم رها شدیم! اما چطور؟ با چوبک! با چوبک عزیز دلم! چرا عزیز دلم؟J چون راحتمون کرد.

تضمین کیفیت

دیگه با خرید کتاب از سایت چوبک امکان نداشت وسط کتابخونیم بفهمم ای داد بیداد! چند صفحه‌ای کمه و من اصلا نفهمیدم چی به چیه!!!

تحویل درب منزل

دیگه نه مشکل ترافیک انقلاب رو دارم نه نیازه ساعت‌ها تو این خیابون بگردم بلکه کتاب مورد نظرم رو پیدا کنم! اونم دست دو...

ارسال رایگان

تصور کنید! نه تنها میارن درب منزل! بلکه پولم نمیگیرن! اینام انگار مثل اون دوست من شدید دغدغه‌مندن و کسب و کارشون رو بر مبنای یک هدف مهم راه انداختن

قیمت ارزونتر

به روزهای دانشجوییم برگردید! چیزی که تصویر کردم دانشجوییه که در تنگنای مالیه. اون زمان اگر نمیتونستم کتاب دست دو بخرم کارم ساخته بود. پس اگر دانشجو هستید یا به هر دلیلی اوضاع اقتصادی این روزها گریبان شما رو هم گرفته، بد نیست به چوبک سر بزنید.

دسته بندی کتب

یکی از مهمترین ویژگی‌های چوبک اینه که کتاباش دسته‌بندیه و به راحتی می‌تونید بین اون همه کتاب، دقیقا همونی که می‌خواید رو پیدا کنید.

ضمانت بازگشت

بله! ضمانت هم داره! مشکلی داشت سریع پسش میدی. همین مسئله دلت رو گرم میکنه که خرید بی ضرری خواهی داشت.

نهایتا

سرتون رو درد نمیارم! من از چیزی که تجربه کردم گفتم! از چیزی که یه روزی یه دوست یادم داد. دوست داشتم به شمام بگم، بگم این دنیا به اندازه کافی از دست من و شما لطمه خورده دیگه بیشتر از این اذیتش نکنیم.

اگر شمام با من موافقید یه قدم بردارید و از این به بعد برید سراغ خرید کتاب دست دو. اون وقته که هم فرهنگ کتابخونی رو زنده نگه داشتید، هم خودتون کلی چیز یاد گرفتید و هم هوای طبیعت اطرافتون رو داشتید.

به قول اون دوست عزیزم با این کار دیگه آشیونه هیچ پرنده ای خراب نمیشه! هیچ پرنده‌ای...

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس خبر فارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۵۴۰۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین پرواز مسافربری خودروی پرنده در جهان را ببینید

یک شرکت اسلواکیایی موفق شد اولین پرواز یک خودروی پرنده به همراه یک مسافر را به انجام برساند.

به گزارش ایسنا، یک شرکت هوانوردی متعلق به کشور اسلواکی موسوم به کلاین ویژن(Klein Vision) اولین پرواز مسافربری جهان را با خودروی پرنده خود انجام داد.

به نقل از آی‌ای، شرکت کلاین ویژن با خودروی پرنده خود به نام ایرکار(AirCar) در حالی که یک نوازنده فرانسوی به نام ژان میشل ژار را به عنوان مسافر در خودروی پرنده خود داشت، به این نقطه عطف دست یافت.

این آزمایش در یک باند فرودگاهی در کشور اسلواکی انجام شد.

در ویدیویی که این شرکت منتشر کرده است، یک خودروی پرنده اسپرت بال‌دار دیده می‌شود که در ابتدا روی باند فرودگاه روی چهار چرخ خود حرکت می‌کند و سپس با باز شدن بال‌های کنار و عقب و سرعت گرفتن، از زمین بلند می‌شود و در هوا معلق می‌ماند. چند دقیقه بعد نیز به سلامت فرود می‌آید.

گفتنی است که در ژوئن ۲۰۲۳ یک خودروی پرنده به نام «مدل ای»(Model A) که توسط شرکت الف ایروناتیکس(Alef Aeronautics) که مقر آن در کالیفرنیاست، توسعه یافته است، گواهینامه صلاحیت پروازی ویژه را از اداره هوانوردی فدرال ایالات متحده دریافت کرد. این اولین وسیله نقلیه در نوع خود است که مجوز رسمی پرواز را از دولت ایالات متحده دریافت می‌کند.

توسعه خودروهای پرنده

در سال ۲۰۲۱ خودروی پرنده AirCar اولین پرواز درون شهری خود را انجام داد که طی آن یک پرواز ۳۵ دقیقه‌ای بین فرودگاه‌های بین المللی نیترا و براتیسلاوا را در اسلواکی انجام داد.

این خودروی پرنده در ژانویه ۲۰۲۲ گواهی صلاحیت پروازی دریافت کرد و این شرکت ادعا می‌کند که نمونه اولیه آن ۱۳۰ ساعت پرواز و ۵۲۰ برخاست و فرود در فرودگاه‌های بین‌المللی مختلف را به ثبت رسانده است.

خودروی پرنده AirCar شامل چندین واحد کاربردی است که برای انجام همزمان سفرهای زمینی و هوایی طراحی شده‌اند. بدنه آیرودینامیکی آن نه تنها مسافران را به راحتی در خود جای می‌دهد، بلکه عملکرد بالابری را در طول پرواز نیز افزایش می‌دهد.

از جمله ویژگی‌های پیشرفته آن می‌توان به بال‌های جمع شونده، دُم تاشو و سیستم استقرار چتر نجات اشاره کرد. دم تاشوی آن نقش مهمی در بهبود پایداری طولی و قابلیت‌های برخاستن مانند هواپیماهای سنتی دارد. ضمن اینکه در حالت سفر زمینی، این دم جمع‌ شده و با اندازه جمع ‌و جورتر به تطبیق‌پذیری ایرکار در محیط‌های شهری کمک می‌کند.

این شرکت اعلام کرده است که قصد دارد در پیشرفت‌های آتی خود اقدام به تولید خودروهای پرنده دارای سه و چهار نفره، موتورهای دوگانه و یک نسخه آبی-خاکی کند.

نمونه اولیه AirCar به موتور ۱۶۰ اسب بخاری شرکت بی‌ام‌و مجهز شده است که دارای یک ملخ ثابت و یک چتر برای اقدامات ایمنی بیشتر است.

کلاین ویژن می‌گوید مدل دو نفره این خودروی پرنده وزنی در حدود ۱۱۰۰ کیلوگرم دارد و ظرفیت بلند کردن بار آن ۲۰۰ کیلوگرم است. همچنین قادر است تا ارتفاع ۲۵۰۰ متر اوج بگیرد و به حداکثر سرعت ۱۰۳ گره(۱۹۰ کیلومتر بر ساعت) دست یابد.

این شرکت برای ساخت نمونه‌های آینده ایرکار، آزمایش موتور هوانوردی پیشرفته ADEPT Airmotive را به پایان رسانده است که به طراحی قوی، سبک و کم‌مصرف مشهور است.

همچنین می‌توانید در اینجا ویدیوی یکی از آزمایش‌های پروازی ایرکار را در سال ۲۰۲۱ که بین دو فرودگاه به پرواز درآمده است، مشاهده کنید.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اولین پرواز مسافربری خودروی پرنده در جهان (فیلم)
  • سوت‌های کرکننده علیه تن‌هاخ: برو دیگه لعنتی!‏
  • اولین پرواز مسافربری خودروی پرنده در جهان
  • اولین پرواز مسافربری خودروی پرنده در جهان را ببینید
  • اوقات شرعی اهواز، ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • کشف و ضبط ۴۶۳ جوجه چکاوک قاچاق در همدان
  • خریداری پرندگان برای بازگردان آن‌ها به طبیعت + فیلم
  • رونمایی از پرواز رسمی تاکسی پرنده در اسلواکی + فیلم
  • بازگردان پرندگان به طبیعت به همت دوستدار محیط زیست
  • دنیای مد به روایت «حسنا و ملکه‌های رنگی»