Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-29@06:11:47 GMT

دهیاری‌ها تسهیلات کم‌بهره دریافت می‌کنند

تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۵۶۹۷۴

دهیاری‌ها تسهیلات کم‌بهره دریافت می‌کنند

معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور از انعقاد تفاهم‌نامه با پست بانک و بانک ملی برای دریافت تسهیلات کم‌بهره تا سه برابر بودجه دهیاری ها خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، علی قربانی در حاشیه بازدید از روستای دهبکری از توابع شهرستان بم، اظهار کرد: تسهیلات کم بهره پنج ساله با یک سال دوره تنفس در راستای توسعه گردشگری، اشتغالزایی و درآمدزایی دهیاری‌ها در کمیته ملی تسهیلات به دهیاری‌ها پرداخت می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ۳۱ شهرستان کمتر توسعه یافته کشور در اولویت کمک‌های وزارت کشور و دولت قرار گرفته‌اند و از تعدادی روستاهای هدف گردشگری که نیازمند مساعدت بودند نیز بازدید به عمل آوردیم.

معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور خاطرنشان کرد: اعتباراتی به دهیاری‌ها از ۲ محل بند "الف" ماده ۳۹ و بند "ب" ماده ۳۹ و ماده ۴۲ قانون مالیات بر ارزش افزوده پرداخت می‌شود.

قربانی ادامه داد: بند الف ماده ۳۹ در حال حاضر استانی است یعنی هر چه پول در استان کرمان به حساب اداره کل امور مالیاتی واریز می‌شود چهار درصد آن سهم دهیاری‌ها و شهرداری‌ها، چهار درصد سهم دولت و یک درصد نیز سهم سلامت است.

وی اضافه کرد: اعتبار بند "ب" ۳۹ و ماده ۴۲ از طریق وزارت کشور توزیع می‌شود که تحت عنوان مالیات مربوط به سوخت و شماره گذاری خودرو است که به شهرستان‌های کمتر توسعه یافته تعلق دارد.

معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور تصریح کرد: اعتباراتی که از تهران پرداخت می‌شود بر اساس سه شاخص تعداد جمعیت، تعداد دهیاری‌ها و معکوس بند "الف" ماده ۳۸ است یعنی دریافتی استان‌هایی که بیشتری بوده کمتر شده و به استان‌های محروم مبلغ بیشتری پرداخت خواهد شد.

قربانی تاکید کرد: اعتباری هم از ۲۰ درصد ماده ۵۸ است که در اختیار وزیر کشور قرار دارد که به هر نقطه‌ای در ایران که طرح نیمه تمام وجود دارد کمک می‌کند.

وی افزود: روستای دهبکری توسط دهیاری در زمینه گردشگری اقدامات بسیار خوبی انجام داده و مجموعه گردشگری، تفریحی تقریباً بی نظیری در این روستا در حال احداث است.

معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور درباره پروژه گردشگری دهبکری خاطرنشان کرد: اعتبار لازم برای تکمیل این طرح از تسهیلات کم بهره به دهیاری پرداخت خواهد شد تا این پروژه در اسرع وقت تکمیل شود همچنین از محل ماده ۵۸ نیز کمک‌های بلاعوض پرداخت می‌شود.

دهیاری‌ها باید توانمند شوند

قربانی اضافه کرد: زمانی دهیاری‌ها را توانمند کنیم و دهیارها نیز انگیزه لازم را داشته باشند می‌توانند منشأ خلق درآمد باشند همچنین دهیاری‌ها که به عنوان یک نهاد عمومی غیردولتی هستند باید به مفهوم واقعی کلمه درآمدزایی کنند و اقدامات زیادی انجام دهند.

وی همچنین درباره ماشین آلات خدماتی و عمرانی دهیاری‌ها گفت: تاکنون بیش از ۱۷ هزار ماشین آلات به دهیاری‌های کشور داده شده اما ماشین حمل زباله برای روستای دهبکری خریداری خواهد شد و در اختیار این دهیاری قرار می‌گیرد.

معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور درباره مجهز نبودن دهیاری دهبکری به ماشین آتش نشانی اشاره و اظهار کرد: سالانه به هر استان یک ماشین آتش نشانی داده می‌شود اما امسال با توجه به افزایش قیمت این ماشین هنوز خریداری نشده است که در صورت خریداری قطعاً روستای دهبکری با توجه به جمعیتی که دارد و اقدامات خوبی که در این روستا انجام شده در اولویت قرار می‌گیرد.

قربانی گفت: یک دهیاری در بم باید با دهیاری‌های دیگر سطح استان به نسبت جمعیت مانند رفسنجان، سیرجان، قلعه گنج، رودبار و غیره دریافتی یکسان داشته باشد در غیر این صورت می‌توان به سازمان دهیاری‌های کشور گزارش داده شود و ما نیز از اداره مالیاتی پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهیم.

کد خبر 546896

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهرهاي ايران شهرداری ها سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور سازمان شهرداری ها و دهیاری ها دهیاری ها تسهیلات شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور تسهیلات کم بهره پرداخت می شود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۵۶۹۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابلاغ برنامه‌های ارتقای بهره‌وری به دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی

ایسنا/خراسان جنوبی رئیس سازمان مدیریت و برنام ریزی خراسان جنوبی از ابلاغ برنامه‌های ارتقای بهره‌وری توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان جنوبی به دستگاه های اجرایی استان خبر داد.

حمید جهانشاهی، امروز ۸ اردیبهشت به رسانه‌ها گفت: طی سال های اخیر در اسناد بالادستی کشور موضوع بهره وری و رویکردهای ارتقای عوامل تولید در سیاست ها، راهبردها و برنامه های های عملیاتی کشور در حوزه های مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی مورد توجه ویژه قرار گرفته است که در این خصوص می توان به سیاست های کلی اصلاح نظام اداری، سند تحول دولت مردمی، سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی، برنامه جامع بهره وری کشور و قوانین پنج ساله برنامه توسعه اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی(برنامه چهارم، پنجم، ششم و هفتم) اشاره کرد.

وی افزود: نظام نامه چرخه مدیریت بهره وری در راستای افزایش مشارکت دستگاه های اجرایی کشور در حرکت ملی بهره وری و تحقق رشد اقتصادی هدف، در بند اول سیاست های کلی برنامه پنج ساله هفتم ابلاغی مقام معظم رهبری(مدظله العالی)تدوین و توسط معاون محترم رییس جمهور و رییس سازمان اداری و استخدامی کشور در شهریورماه 1402، ابلاغ شد.

جهانشاهی تصریح کرد: در همین راستا، با عنایت به اینکه توجه به حل مسائل کلیدی استان، در قالب شاخصه اصلی در اجرای نظام نامه مزبور مطرح می باشد، سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان جنوبی به عنوان یک سازمان تنظیم کننده و تسهیل گر در گام اول، با تمرکز بر حل مسائل نابهره ور استان به عنوان یک چرخه نظام مند، تکرار شونده و مستمر، استقرار چرخه مدیریت بهره وری را در اولویت کاری قرار داد .  

این مقام مسئول در ادامه افزود: در گام دوم این چرخه، بر اساس سند آمایش و اسناد توسعه ای استان، (1) افزایش بهره وری آب (2) ارتقای بهره‌وری محصولات منتخب بخش کشاورزی زعفران و زرشک در واحد سطح (3) اصلاح و بهینه‌سازی مصرف انرژی (4) افزایش کیفیت و ایمنی زیرساخت‌های حمل‌ونقل جاده‌ای (5) افزایش ظرفیت استخراج زغال سنگ کک شو به عنوان مهمترین اولویت‌های تحول بهره‌وری استان خراسان جنوبی تعیین و پس از ریشه یابی مسائل دارای اولویت، اقدامات پیشران بهره وری و پشتیبان برای حل مسائل نابهره ور استان ارائه شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی اظهار داشت: تشـکیل جلسـات شـورای راهبـری خراسان جنوبی بـا موضـوع بهره‌وری به منظور بررسی برنامه ها و اهداف ارتقای بهره وری، تشکیل کمیته های بهره وری دستگاه های اجرایی و استخراج عوامل موثر بر عدم بهره وری، ارسـال بـه‌موقـع گـزارش پیشـرفت اقدامـات مصـوب در قالـب اسـتقرار چرخـه بهره‌وری و حضور فعال در نشست ها و جلسات و حفـظ تعامـلات شایسـته بـا سـازمان ملی بهره وری کشور، از مهم ترین اقدامات سازمان در راستای تدوین برنامه های ارتقای بهره وری استان است.

به گفته ی جهانشاهی برنامه ارتقای بهره وری استان، در جلسه شورای راهبری توسعه مدیریت خراسان جنوبی که به ریاست آقای قناعت استاندار محترم برگزار شد تصویب و پس از بررسی و تایید توسط سازمان ملی بهره وری ایران به استان ابلاغ گردید. 
وی گفت: بر اساس این ابلاغیه کلیه دستگاه های اجرایی استان مکلف هستند مصوبات مربوط به نظام‌نامه چرخه مدیریت بهره‌وری را اجرا و گزارش پیشرفت اقدامات خود را به سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ارسال کنند.

این مقام مسئول افزود: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان و استانداری خراسان جنوبی نیز در تعامل مشترک؛ گزارش اقدامات صورت پذیرفته و پیشرفت اقدامات را در اختیار سازمان ملی بهره‌وری ایران قرار خواهند داد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • میزان بهره مندی از تسهیلات تبصره ۱۰۰ سه برابر شد
  • روستاهای زنجان به کارگاه عمرانی تبدیل شده‌اند
  • بهره‌برداری از بزرگراه آستارا – آستارا تا پایان تابستان
  • یک میلیون و۶۰۰ هزار متقاضی در صف انتظار برای دریافت وام ودیعه مسکن
  • بهترین وام خرد سال ۱۴۰۳: راهنمای کامل دریافت وام برای مردم عادی
  • تذکر کمیسیون اصل نود به ۴ دستگاه برای پیوستن به سامانه اعتبارسنجی
  • ابلاغ برنامه‌های ارتقای بهره‌وری به دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی
  • تسهیلات خاص برای خانواده‌های دارای فرزند چندقلو
  • پرداخت ۱۶۰ هزار میلیارد تومان وام ازدواج در کشور
  • افتتاح همزمان ۷ نیروگاه خورشیدی مدارس در ۶ استان