Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی عالی امروز در خطبه‌های نماز عبادی و سیاسی جمعه و در جمع باشکوه نمازگزاران مصلای اعظم امام خمینی (ره) تبریز که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد، با بیان اینکه از اول انقلاب تا به امروز با استعمار و استکبار به ویژه آمریکا در حال مبارزه هستیم، اظهار داشت: مسائل ما با آمریکا مسائل اقتصادی و سیاسی نیست بلکه مسائل هویتی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: آمریکا نمی خواهد اسلام ناب محمدی و انقلابی در صحنه باشد و از ابتدای انقلاب درصدد از بین بردن انقلاب اسلامی است و اگر می‌دانست با حمله نظامی می تواند انقلاب را از بین ببرد مطمئن باشید هیچگاه مضایقه نمی کرد، بنابراین به نفوذ روی آورده تا اهداف انقلاب را کم رنگ کند.

امام جمعه موقت تبریز تصریح کرد: در سایه فرامین حضرت امام خامنه‌ای توانسته ایم در برهه‌های مختلف توطئه‌های دشمنان را نقش بر آب کنیم و عموم مردم ایران انقلابی هستند و این در تشییع پیکر حاج قاسم نمایان بود که اقشار مختلف مردم به صورت میلیونی در این مراسم شرکت کردند.

وی بر ضرورت انقلابی بودن، انقلابی ماندن و انقلابی عمل کردن تاکید کرد و گفت: پمپاژ یاس و ناامیدی به جامعه بزرگ‌ترین گناه و خیانت است.

استعمار بدنبال منفعل کردن جامعه اسلامی است

عالی در بخش دیگری از سخنان خود در خطبه های نماز جمعه تبریز با بیان اینکه رضاخان در صدد اجرای توطئه استعماری کشف حجاب و یا به عبارت بهتر حذف حجاب بود، اظهار داشت: اساس تربیت جامعه بانوان هستند، اگر بانویی همسر و مادر خوبی باشند جامعه را به بهترین نحو ممکن هدایت خواهند کرد و در ۸ سال دفاع مقدس مادران شهدا حاضر بودند جان خود را در راه اسلام تقدیم کنند و این مادران بودند که باعث پیروزی ما در مقابل دشمن شدند.

وی تصریح کرد: جامعه استعماری غرب همیشه در صدد است مادران جامعه ما را از معنویات دور کنند و بهترین مدافع خانم‌ها، اسلام است؛ زمانی که دختران را در دوران جاهلیت زنده به گور می کردند اسلام جایگاهی برای زنان قائل شد.

 امام جمعه موقت تبریز با بیان اینکه استعمار می‌خواهد جامعه اسلامی مخصوصا خانم ها را از مسایل انقلابی و اسلامی منفعل کند، خاطرنشان کرد: گاهی شبهاتی وارد می کنند که در جوامع دیگر بانوان چون حجاب ندارند پیشرفت می کنند! و بعضی ها چنین فکر می کنند.

 عالی ادامه داد: خداوند در قرآن همه را همه را به پاکدامنی و عفت دعوت کرده است هم مردان را و هم زنان را؛ این نیست که فقط زنان عفت و حجاب را رعایت کنند.

حجاب، نه تنها مانع پیشرفت نیست که عامل پیشرفت است

وی گفت: قبل از انقلاب تنها ۶ درصدفارغ التحصیلات دانشگاهی دختر بودند که بعد از انقلاب ایان آمار به ۵۰ درصد رسیده و در کرسی استادی  از یک درصد قبل انقلاب به ۲۱ درصد رسیده است.

امام جمعه موقت تبریز با بیان اینکه امید به زندگی قبل در خانم ها در قبل انقلاب ۵۷ سال بود و بعد از انقلاب با ۲۰ سال افزایش به ۷۷ سال رسیده است،افزود: قبل انقلاب تنها ۱۰ نویسنده خانم داشتیم که بعد از انقلاب این آمار به ۴ هزار نویسنده خانم رسیده است.

عالی گفت: حجاب، نه تنها مانع پیشرفت نیست که عامل پیشرفت است.

کد خبر 648368 برچسب‌ها نماز جمعه ائمه جمعه - امام جمعه زنان - حجاب تبریز زنان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: نماز جمعه ائمه جمعه امام جمعه زنان حجاب تبریز زنان امام جمعه خانم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۶۷۵۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنبش دانشجویان در آمریکا نشانگر بیدار شدن مردم دنیاست

ایسنا/مرکزی خطیب جمعه اراک گفت: جنبش دانشجویی که در آمریکا شکل گرفته، شگفت انگیز است و نشانه بیداری مردم جهان است.

آیت‌الله قربانعلی دری نجف آبادی، ۱۴ اردیبهشت در خطبه‌های نماز جمعه اراک اظهار کرد: امام جعفر صادق(ع) صدها درس پیرامون موضوعات مختلف به ما داده‌اند و در بسیاری از موارد به بیان عوامل بقا، پایداری، عظمت و استقلال جامعه اسلامی می‌پردازند.

وی اضافه کرد: امام صادق(ع) می‌فرمایند، قدرت اقتصادی جامعه اسلامی باید در اختیار افرادی باشد که حلال و حرام را تشخیص می‌دهند و مرد عمل و اهل کار معروف باشند چراکه اگر اینگونه نباشد جامعه اسلامی ضربه خواهد دید. 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: انقلاب اسلامی بر پایه‌های کربلا و امامین باقر و صادق(ع) استوار است. امام صادق(ع) الگوی تمام عیار سعادت دنیا و آخرت است. اگر علم ایشان نبود حوزه‌های علمیه ما نیز به این میزان خیر و برکت نداشتند. 

وی در ادامه، با بیان اینکه جنبش دانشجویی که در آمریکا شکل گرفته، شگفت انگیز است گفت: حوادث اخیر در فلسطین تاثیر بسیار بزرگی بر جهان گذاشته و موجب بیداری مردم در آمریکا و اروپا شده است.  

امام جمعه اراک ادامه داد: هدف سیاست‌های شوم استکباری صهیونیست‌ها این است که خاورمیانه، جبهه مقاومت و انقلاب اسلامی را مهار کنند. همانطور که جوانان ما در زمان انقلاب در برابر طاغوت ایستادند، امیدواریم این بار نیز به همراهی مردان حزب الله، عراق، سوریه و یمن بتوانیم صهیونیست‌ها را شکست دهیم.

وی افزود: تاثیرگذاری‌های امام خمینی(ره)، مقام معظم رهبری و خون شهدا امروزه مردم جهان را بیدار کرده است. امیدواریم سازمان ملل نیز تغییر کند چراکه این سازمان ملل نیست بلکه سازمان آمریکا و انگلیس و صهیونیسم است. 

دری نجف آبادی همچنین با اشاره به هفته معلم و روز کارگر گفت: عرق کارگر مقدس است و بایستی تمام کارگران با تمام وجود برای تولید و پیشرفت و تقویت پایه‌های اقتصاد ملی تلاش کنند. 

وی با اشاره به هفته سیاسی و عقیدتی سپاه پاسداران نیز اظهار کرد: برادران سپاه، مایه امید و چشم و چراغ جامعه هستند و بایستی روز به روز تقویت شوند تا به عزت و سربلندی نظام کمک کنند. هر فردی در میدان جمهوری‌ اسلامی به سهم خودش هر اندازه که می‌تواند باید در جهت رشد تولید و تقویت اقتصاد ملی و قطع وابستگی‌ها تلاش کند. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • استقبال از طرح دوخت رایگان چادر در پرند چشم‌گیر است
  • حامیان دروغین زنان ایران دختران دانشجورا در خیابان لگدمال می کنند
  • حامیان آزادی زنان ایران دختران دانشجورا در خیابان لگد مال می کنند
  • برگزاری یادواره شهدای طلبه و فرهنگی در شهر خرو
  • چرا فاصله هواداران سپاهان با بانوان پرسپولیسی کم بود؟/ جدال لفظی مدیران پرسپولیس و سپاهان به جای عذرخواهی از جامعه فوتبال
  • تعالیم اندیشه عفاف و حجاب در مدارس در اولویت باشد
  • جنبش دانشجویان در آمریکا نشانگر بیدار شدن مردم دنیاست
  • شهید مطهری از معماران بنای فکری انقلاب اسلامی بود
  • شهید مطهری از معماران انقلاب اسلامی بود
  • رسالت معلمی دفاع از حق است