Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد گفت : ما همچنان بر انسجام، همگرایی و وحدت، حول محور اصولی که امامین انقلاب اسلامی بیان کرده‌اند تاکید می‌کنیم.

به   گزارش   خبرگزاری   برنا  از  لرستان  ؛ حجت الاسلام والمسلمین سید احمد رضا شاهرخی  در خطبه های این هفته  نماز جمعه خرم آباد با اشاره به آیه ۳۲ سوره نحل «الَّذِینَ تَتَوَفَّاهُمُ الْمَلَائِکَةُ طَیِّبِینَ ۙ یَقُولُونَ سَلَامٌ عَلَیْکُمُ ادْخُلُوا الْجَنَّةَ بِمَا کُنْتُمْ تَعْمَلُونَ» و با سفارش همگان به رعایت تقوای الهی، خویشتن داری، کسب زاد و توشه همراه با موفقیت دنیوی و رستگاری، پرهیز از محرمات و اطاعت از فرامین الهی اظهار کرد: در هفته گذشته پیرامون آیات سوره «رعد» درباره سخنان مومنین با اهل جهنم و دوزخ مطالبی را عرض کردم که بهشتی ها از جهنمی ها می پرسند که چرا سرانجام شما به جهنم منتهی شد و آنها به چهار گناه اعتراف می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه بین مومنین و صالحین بهشتی و انسان های مجرم و گناهکار دوزخی سخنانی در آخرت رد و بدل می شود، ملائکه با مومنین و اهل دوزخ سخن می گویند، افزود: مومنین با کفار و اشرار و مشرکین سخنان و گفتمان با هم دارند.

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به سخنان در سرای آخرت بین فرشتگان، مومنین و گناهکاران محبوس در جهنم ،تصریح کرد: در فضای عطر آگین بهشت که جایگاه صالحان و شایستگان است، اثری از خصلت های زشت، حسد، بخل، کینه، کدورت، بد زبانی و رذیلت ها نیست، از فتنه و آشوب آفرینی زبان که به فرموده رسول گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) خطرش را از ضربه شمشیر شدید تر می داند، نیست.

حجت الاسلام شاهرخی گفت: پیامبر اسلام (ص) می فرماید: فتنه و آشوب آفرینی زبان خطرش از ضربه شمشیر شدید تر است، جامعه امروز ما و فضای حقیقی و مجازی ما در درون خانواده ها، مجالس، ادارات و کانون های اجتماعی نیازمند زبان محبت آفرین و خیر آفرین است، جامعه امروز ما نیازمند زبان و قلم محبت آفرین و خیر آفرین است.

او با تاکید بر اینکه زبان محبت آفرین است که صفا، صمیمیت، صلح و آرامش را تحکیم می بخشد و جامعه انسانی ما امروز به این آرمان ها و ارزش ها نیازمند است، گفت: زبانی که با سلام آغاز می شود، سلام نام خداوند است، سلام زبان فرشتگان با متقین و تبریک خداوند بر انبیا و بهشتیان است، زبان کلمه ای مشترک در بین همه مسلمانان است، سلام شعار دنیا و آخرت است.

حجت الاسلام شاهرخی عنوان کرد: سلام، ورود و خروج هر نامه و کلامی است، نماز ما که با سلام بر انبیاء و بندگان صالح خدا به پایان می رسد به این معنا است که تمام قیود نژادی، سنی و جنسی را منتفی کردیم و سلام می فرستیم بر همه بندگان صالح خدا.

او با تاکید بر اینکه در محیط با صفا و روح افزای بهشت، گفتمان و سخنان، سخنانی با سلام، درود و دعا است، گفت: در آیه ۱۲۷ سوره «انعام» می فرماید: «لَهُمْ دَارُ السَّلَامِ عِنْدَ رَبِّهِمْ ۖ وَهُوَ وَلِیُّهُمْ بِمَا کَانُوا یَعْمَلُونَ»، هم سرایش سلام است، هم خداوندش سلام است و هم فرشتگان سلام می فرستند.

نماینده ولی فقیه در لرستان تاکیدکرد: متقین در سرای سلامت هستند و در این سرا هیچ عیب، نقص و شری وجود ندارد، هر چه هست سلامت و امنیت است، آن هم در نزد خداوند متعال، خداوندی که ولی و عهده دار اینچنین انسان های با تقوایی است.

حجت الاسلام شاهرخی ادامه داد: متقین آن کسانی هستند که وقتی ملائکه جان آنها را می گیرند، در حالی که پاک و پاکیزه هستند، هیچ آلودگی در دنیا همراه خودشان نیاورده اند، ملائکه به چنین انسان های طیب، پاکیزه و بدون آلودگی  می گویند: « سَلَامٌ عَلَیْکُمُ ادْخُلُوا الْجَنَّةَ بِمَا کُنْتُمْ تَعْمَلُونَ» یعنی سلام بر شما داخل بهشت شوید به سبب اعمالی که انجام داده اید.

او عنوان کرد: برخی از مومنان آنچنان پاک زیسته اند که هم خود و هم منسوبین و خانواده آنها وارد بهشت می شوند، خانواده شهدا، جانبازان و ... که در سختی ها و دشواری ها با همسرانشان سازگاری کردند از جمله اینها هستند.

نماینده ولی فقیه در لرستان خاطرنشان کرد: خداوند در آیات ۲۳ و ۲۴ سوره «رعد» می فرماید:«جَنَّاتُ عَدْنٍ یَدْخُلُونَهَا وَمَنْ صَلَحَ مِنْ آبَائِهِمْ وَأَزْوَاجِهِمْ وَذُرِّیَّاتِهِمْ ۖ وَالْمَلَائِکَةُ یَدْخُلُونَ عَلَیْهِمْ مِنْ کُلِّ بَابٍ؛ سَلَامٌ عَلَیْکُمْ بِمَا صَبَرْتُمْ ۚ فَنِعْمَ عُقْبَى الدَّارِ» متقین، پدرانشان، همسرانشان و فرزندانشان که شایسته باشند، وارد بهشت هایی می شوند که مخصوص و همیشگی است در حالی که فرشتگان از هر در بر آنها وارد می شوند و به آنها سلام می گویند، پیک امنیت و آرامش را برای آنها به ارمغان می آورند و به آنها می گویند به سرای خوبی وارد شده اید، سرانجام خوبی برای شما رقم خورد.

او گفت: آنچه از آیات الهی استنباط می کنیم این است که فرشتگان الهی در دنیا، عالم برزخ و قیامت با انسان ارتباط دارند، گاهی بر انسان درود می فرستند، گاهی برای انسان طلب آمرزش و استغفار می کنند، گاهی برای انسان دعا می کنند؛ «رَبَّنَا وَأَدْخِلْهُمْ جَنَّاتِ عَدْنٍ الَّتِی وَعَدْتَهُمْ وَمَنْ صَلَحَ مِنْ آبَائِهِمْ وَأَزْوَاجِهِمْ وَذُرِّیَّاتِهِمْ ۚ إِنَّکَ أَنْتَ الْعَزِیزُ الْحَکِیمُ» سوره غافر/۸، خدایا اینها را به بر بهشت مخصوص خودت وارد کن و گاهی در هنگام شروع عالم برزخ پیغام می دهند که نترس و محزون نباش « سلام علیکم» ای بنده شایسته و صالح خدا به خوب جایی می آیی آن هم در روزی که تمام نسبت ها، اسباب کنار می رود و آنچه برای انسان باقی می ماند و کلید موفقیت انسان است ایمان و عمل صالح است.

شاهرخی  با اشاره به اینکه همچنان ویروس کرونا همه کشورها از جمله کشور و استان ما را درگیر کرده است ،تاکید کرد: لازم است همچون گذشته به رعایت اصول بهداشتی، فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک توجه کنیم تا جامعه ما مجددا به آسیب‌های گذشته برنگردد.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان ادامه داد: اگر رعایت نشود هم اقتصاد و معیشت مردم دچار اختلال می‌شود و هم مسائل فرهنگی و دینی تحت شعاع قرار می‌گیرد، در این راستا همه این موارد را رعایت کنیم.

حجت الاسلام شاهرخی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ایام فاطمیه و دهه بصیرت گفت: در کشور و استان ما این دهه با شور، شعور و بصیرت فاطمی برگزار شد، حضور عموم مردم، خواهران و برادران و به خصوص جوانان و نوجوانان چشمگیر بود.

او تصریح کرد: اجتماع مؤمنین و مومنات با محوریت مساجد، حسینیه‌ها، برپایی خیمه‌های حضرت فاطمه زهرا (س) در محله‌ها، کوچه‌ها و خیابان‌ها نسبت به سال‌های گذشته چشمگیر تر بود، در این راستا از این حضور که تعظیم شعائر الهی است، تشکر می‌کنم.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت: البته اجر و پاداش این مشارکت با خداوندی است که حضرت فاطمه (س) را آفرید و او را مادر یازده امام و پیشوای معصوم (ع) قرار داد که همه می‌گویند الگوی ما مادرمان حضرت فاطمه زهرا (س) است.

حجت الاسلام شاهرخی  خاطرنشان کرد: در هر حال از همه کسانی که در دهه فاطمیه و بصیرت، در دومین سالگرد شهید سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی و ارتحال حضرت آیت الله مصباح یزدی به هر نحوی مشارکت کردند، شنونده بودند، سخنران بودند، تحت هر اسم و عنوانی و در هر منزل و محفلی بستری برای این مجالس با عظمت آفریدند و در کنار این امر، توزیع نذورات در بین عزاداران و بسته‌های معیشتی در بین جامعه هدف و برخی به نیت حاج قاسم انجام دادند، تشکر و قدردانی می‌کنم.

او  گفت: همه اینها حاکی از این است که مردم ما عموماً و بانوان و دختران ما خصوصاً با آموزه‌های فاطمی آشنا و علاقه مند هستند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان بیان کرد: در این راستا اصحاب فرهنگ و ادب، مؤسسات فرهنگی و تبلیغی، با محوریت مساجد، فعالیت‌ها و آموزه‌های نبوی، علوی و فاطمی را گسترش بدهند، از ظرفیت جوانان انقلابی و گروه های جهادی و صاحبان دانش، تجربه، فکر و اندیشه استفاده کنند تا این آموزه‌ها به سطوح مختلف جامعه سرایت کند و پایدار بماند.

او  با بیان اینکه حاصل این برنامه‌ها و اقدامات در ایام فاطمیه و دهه‌های مشابه در طول سال باید انسجام، همگرایی و وحدت اقشار مختلف باشد ، افزود: نباید با سخنان تفرقه انگیز و اقدامات سطحی همگرایی و انسجامی که دشمن شکن است را از بین برد.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تاکید بر اینکه مساجد در هر محله‌ای، محل اجتماع مؤمنین است، عنوان کرد: نماز جمعه در هر شهری قلب و قرارگاه فرهنگی، دینی، اخلاقی و سیاسی هر شهر است، هر جریانی اقداماتش متصل به این قلب فرهنگی باشد و در راستای اصول کلی و کلانی که در این اجتماع بزرگ سیاسی و دینی گفته و شنیده می‌شود، هیچ گاه در دام تفرقه نمی‌افتد.

حجت الاسلام شاهرخی گفت: نه سخنان تفرقه انگیر بر زبان جاری می‌کند و نه اقدامات تفرقه انگیز به عمل می‌آورد، سیاست کلی و کلان امامین انقلاب اسلامی روشن و واضح است.

خطیب نمازجمعه خرم آباد  یادآور شد: سیاست‌های کلان امامین انقلاب اسلامی در این دو سال بارها در این اجتماع با نمازگزاران در زمینه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، اداری و… گفته شده است ، گفت: هر شخص و جریانی خود می‌داند تا چه میزان فعالیت‌هایش بر محور این سیاست‌ها است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان بیان کرد: ما همچنان بر انسجام، همگرایی و وحدت، حول محور اصولی که امامین انقلاب اسلامی بیان کرده‌اند تاکید می‌کنیم، بدیهی است فصل الخطاب در فهم اصول و سیاست‌های کلان امامین انقلاب اسلامی، قلب و مرکز فرهنگی شهر در استان است تا بدین وسیله از تشتت، اختلاف و اقدامات سطحی جلوگیری شود.

حجت الاسلام شاهرخی با اشاره به اینکه ممکن است هر کسی از اصول سیاست‌های فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی، اخلاقی و اداری امامین انقلاب اسلامی برداشت‌های متفاوتی داشته باشد و بخواهد در این راستا اقداماتی انجام بدهند، افزود: اگر به تعداد جریان‌ها و دیدگاه‌ها، برداشت‌های متفاوت باشد و اقدامات متفاوت صورت بگیرد، آسیب زننده است.

او گفت: یکی از فلسفه‌های وجودی نماز جمعه و این قرارگاه فرهنگی در هر استانی، ایجاد همگرایی، انسجام و تبیین این اصول است تا به سخنان تفرقه انگیر و اقدامات سطحی منتهی نشود، در دیدارهایی که با همه جریانات داشته‌ام بر این امر تاکید کرده‌ام.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تاکید بر اینکه حوزه علمیه، مدارس علمیه، مساجد، روحانیت، اساتید حوزه علمیه در هر استانی مرکز و کانون‌هایی هستند که سرچشمه معارف اسلامی است ، ادامه داد: در بعد امنیت نیز، مرجع، نیروهای مسلح شامل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ارتش جمهوری اسلامی و نیروی انتظامی هستند، اگر دسته‌ای بگوید من می‌خواهم خودم امنیت برقرار کنم اما بدون هماهنگی با نیروهای مسلح باشد، راه به جایی نمی‌برد.

حجت الاسلام شاهرخی خاطرنشان کرد: کسی بگوید من می‌خواهم در سلامت جامعه مشارکت کنم ولی ارتباطی با دانشگاه علوم پزشکی و وزارت بهداشت ندارم، نه منطقی، نه شرعی و نه قانونی است،

 او تاکید کرد: حوزه علمیه، مدارس علمیه، مساجد، روحانیت، جامعه روحانیت، اساتید حوزه علمیه در هر استانی مرکز و کانون‌هایی هستند که سرچشمه معارف اسلامی هستند، کسی بدون ارتباط و تعامل با اینها بخواهد آموزه‌ها و معارف اسلامی را تبلیغ و منتشر کند، آسیب زننده است.

شاهرخی عنوان کرد: هر کسی و هر جریان دینی و مذهبی به دور از این کانون‌ها و بدون تعامل با این مراکز دینی اگر بخواهد برای خودش جایگاهی را تعریف کند، باید در راه و روش خودش تجدید نظر کند، حتماً باید با این مراکز مرتبط شود، تجربه تاریخ، تاکید و سخنان امام راحل و مقام معظم رهبری به جریان‌های دینی و مذهبی که سرکرده‌های آنها با مراکز دینی و کانون‌های فرهنگی و دینی مرتبط نبوده‌اند، ارتباط با این مراکز است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت: در هر استانی این مرکزیت، حوزه علمیه، مدارس علمیه، روحانیت، جامعه روحانیت و اساتید برجسته حوزه علمیه هستند، در طول تاریخ هر گاه این تعامل از سوی جریانات دینی و مذهبی و سرکرده‌های آنها با مراکز و کانون‌هایی که نام بردم، به عمل نیامده است، گرفتار آسیب شده‌اند که ما برخی از آنها در طول ۴۰ سال پیروزی انقلاب اسلامی مشاهده کرده‌ایم.

حجت الاسلام شاهرخی، خاطرنشان کرد: این توصیه‌ای است که این خدمت گذار همه شما، برادرانه و مشوقانه از روی خیرخواهی و برای گرفتار نشدن در آسیب‌های عقیدتی، بیان کردم.

انتهای پیام

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: نماز جمعه ولی فقیه فتنه حضرت محمد جامعه خانواده مسلمانان سلامت جانبازان امنیت و آرامش ویروس ماسک اقتصاد ایام فاطمیه جوانان و نوجوانان حضرت فاطمه زهرا حضرت فاطمه آیت الله مصباح یزدی قلب انقلاب اسلامی انقلاب حوزه علمیه نیروهای مسلح سپاه پاسداران جمهوری اسلامی نیروی انتظامی دانشگاه علوم پزشکی وزارت بهداشت امام راحل و مقام معظم رهبری پیروزی انقلاب اسلامی نماز جمعه خرم آباد شاهرخی نماینده ولی فقیه در لرستان امامین انقلاب اسلامی حجت الاسلام شاهرخی حوزه علمیه آموزه ها سیاست ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۶۸۷۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شورا‌های استان البرز به گسترش تعاونی‌ها کمک می‌کنند

 

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز؛ نماینده استان البرز در شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه در استان البرز ۸۰۵ نفر عضو شورا‌های اسلامی روستا و ۹۷ نفر عضو شورا‌های اسلامی شهری داریم افزود: فرآیند انتخاب شورا‌های برتر از سال گذشته در دستور کار قرار گرفته است، که عملکرد شورا‌ها به دقت بررسی و در نهایت شورا‌هایی که بیشترین اهتمام را در ارائه خدمات بهتر و مطلوب‌تر به شهروندان داشته انتخاب و معرفی می شوند.

 علیرضا قره حسنلو گفت:  با اقدامات انجام شده در سال‌های گذشته برای ارتقاء سطح معلومات شورایی و آشنایی اعضای شورا‌های اسلامی استان با قوانینريال شاهد رشد کمی و کیفی عملکرد شورا‌ها بودیم؛ که همین موضوع قدری انتخاب شورا‌های برتر را برای این کمیته سخت‌تر کرده است.

دیگر خبرها

  • نشست هم اندیشی استادان و نخبگان دانشگاهی دانشگاه پیام نور خوزستان
  • مساجد بدون کانون‌ها و پایگاه‌های بسیج رونقی ندارد
  • شوراها، از مهمترین مظاهر مردمی سازی حکمرانی در نظام مردم سالاری دینی
  • ۱۰۰ نفر در استان داوطلب تسهیل گری در محرومیت زدایی
  • شورا‌های استان البرز به گسترش تعاونی‌ها کمک می‌کنند
  • ترویج فرهنگ غذای سالم متناسب با آموزه‌های طب ایرانی
  • بساط ویژه‌خواری برچیده شود/ جایگاه شغلی کارگران ارتقا یابد
  • امام جمعه خرم آباد:فروپاشی دژ سست استعمار در منطقه
  • تاکید امام جمعه پیرانشهر بر رعایت اخلاق اسلامی
  • مردم در انتخاب فرد اصلح نگاه قبیله‌ای را کنار بگذارند