Web Analytics Made Easy - Statcounter

پس از آنکه ائتلاف سعودی نیروهای صنعاء را به «کشتی‌ربایی» متهم و سعی کرد محموله کشتی اماراتی «روابی» را «غیرنظامی و پزشکی» جلوه دهد، ارتش یمن امروز تصاویری را از محموله تسلیحاتی این کشتی منتشر کرد.

به گزارش مشرق، ارتش یمن، عصر امروز (شنبه) تصاویری از محموله تسلیحاتی کشتی اماراتی «روابی» منتشر کرد.

روز دوشنبه سوم ماه ژانویه سال جاری بود که مرکز عملیات تجارت دریایی انگلیس (UKMTO) اعلام کرد که گزارش‌هایی از حمله به یک کشتی در نزدیکی بندر «رأس عیسی» در دریای سرخ یمن دریافت کرده است و به تفنگداران دریایی توصیه کرده که در محل حادثه نهایت احتیاط را پیشه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از این اعلام، وبگاه «دریاد گلوبال» خبر داد که کشتی مورد حمله در حدود ۲۳ مایل دریایی غرب پایانه نفتی رأس عیسی در دریای سرخ بوده است؛ اما هویت مالکان کشتی فوق مشخص نیست و تحقیقات درباره این حادثه در جریان است.

سپس شبکه سعودی «العربیه» مدعی شد که جنبش انصارالله یمن یک کشتی باری با پرچم امارات عربی متحده را در امتداد شهر «الحدیده»   توقیف کرده است. سعودی‌ها ادعا کردند که کشتی فوق حامل تجهیزات پزشکی برای یک بیمارستان سعودی در جزیره «سقطری» بوده است.

اما سپس سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن رسما اعلام کرد که نیروهای یمن، یک کشتی باری نظامی اماراتی حامل تجهیزات نظامی که در حال انجام اقداماتی خصمانه‌ای بود، توقیف کردند.

صنعاء امروز تصاویری از سفرهای پیشین کشتی باری نظامی اماراتی «روابی» که در حال حمل خودروهای نظامی زرهی و انواع تسلیحات است، منتشر کرد.

ارتش یمن اعلام کرده ائتلاف سعودی در تاریخ چهارم نوامبر ۲۰۲۱ با این کشتی خودروهای زرهی نظامی حمل کرده است.

این کشتی در ۲۱ نوامبر ۲۰۲۱ هم با عبور از آب‌های منطقه‌ای یمن به جنوب این کشور تسلیحات و قایق‌های جنگی منتقل کرده بود.

طبق اعلام ارتش یمن، کشتی روابی که با پرچم امارات در حال حرکت بوده، محموله نظامی خود را در مجمع الجزایر «سقطری» یمن تخلیه کرده است.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو بورس قیمت یمن انصارالله یمن ائتلاف سعودی دریای سرخ ارتش یمن شهر الحدیده خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت ارتش یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۷۵۹۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گفتگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و پرتغال درباره کشتی توقیف‌شده اسراییلی

پائولو رانگل وزیر امور خارجه جدید پرتغال در گفتگوی تلفنی با امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در خصوص مناسبات دو جانبه و اوضاع منطقه به خصوص تحولات فلسطین به گفتگو و تبادل نظر پرداخت.

وزیر امور خارجه کشورمان در ابتدای این گفتگوی تلفنی، تشکیل دولت جدید پرتغال و انتصاب آقای پائلو رانگل به عنوان وزیر امور خارجه جدید این کشور را تبریک گفت و به سابقه روابط خوب و دیرینه فی‌مابین دو کشور اشاره کرد.

امیرعبداللهیان بار دیگر بر ضرورت پایان جنگ و نسل‌کُشی رژیم صهیونیستی در غزه و احترام به حقوق مردم مظلوم فلسطین تاکید کرد و رژیم صهیونیستی را به عنوان عامل ریشه‌ای تمامی این تنش‌ها و وخامت اوضاع در منطقه دانست.

 پائلو رانگل وزیر امور خارجه پرتغال نیز در این گفتگوی تلفنی بر ضرورت برقراری آتش بس فوری در غزه  تاکید کرد و افزود: دولت پرتغال از تشکیل دولت مستقل فلسطینی حمایت می‌کند و خواستار تلاش تمامی کشور‌های منطقه  برای کاهش تنش‌ها در منطقه است.

طرفین آخرین دیدگاه‌های خود را در مورد کشتی توقیف شده اسراییلی حامل پرچم پرتغال تبادل کردند.

 امیرعبداللهیان در این ارتباط اظهار داشت: موضوع انسانی رهایی خدمه کشتی، مورد توجه جدی ماست و به سفرای‌شان در تهران دسترسی کنسولی، آزادی و تحویل‌شان را اعلام کرده ایم.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • توقیف محموله مرغ زنده در تالش
  • توقیف ۳۲ محموله قاچاق در هندیجان
  • محموله ۱۵ تنی خوراک ماهی قاچاق در الیگودرز توقیف شد
  • تفرقه در وزارت خارجه آمریکا/ اختلاف بر سر حمایت تسلیحاتی از اسرائیل است
  • زاخارووا: در دام ناتو برای محدودکردن توان رزمی روسیه نمی‌افتیم
  • واکنش هند به انتقاد باکو از فروش تسلیحات به ارمنستان
  • گفت‌وگوی تلفنی وزیر خارجه پرتغال با امیرعبداللهیان درباره کشتی اسرائیلی توقیف شده
  • گفتگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و پرتغال درباره کشتی توقیف‌شده اسراییلی
  • بسته تسلیحاتی 6 میلیارد دلاری آمریکا در مسیر اوکراین
  • پالیتیکو: آمریکا آماده امضای قرارداد ۶ میلیارد دلاری تسلیحاتی برای اوکراین است