Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@13:17:59 GMT

سه امتیاز طلایی استقلال با پنالتی‌های مسی

تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۷۶۲۳۳

سه امتیاز طلایی استقلال با پنالتی‌های مسی

به گزارش خبرنگار مهر، دیدار تیم‌های فوتبال استقلال تهران و مس رفسنجان از ساعت ۱۷ امروز در هفته چهاردهم لیگ برتر در ورزشگاه آزادی برگزار شد که با پیروزی ۳ بر ۲ میزبان تهرانی همراه بود.

کوین یامگا (۷ - پنالتی و ۵۹- پنالتی) و امین قاسمی نژاد (۸۶) برای استقلال تهران و گادوین منشا (۳۴ - پنالتی) و محمدرضا سلیمانی (۳+۹۰) برای مس رفسنجان گلزنی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاگردان فرهاد مجیدی در تیم استقلال بازی مستقیم و رو به جلویی را از سوت آغاز بازی در دستور کار قرار دادند تا امیرحسین حسین زاده نخستین موقعیت گل را در همان دقیقه یک به دست آورد اما آفساید میلیمتری این بازیکن مانع از ثبت گل اول استقلال شد. در ادامه استقلال با فرار کوین یامگا در دقیقه ۴ توانست موقعیت خطرناکی را روی دروازه مس ایجاد کند اما پاس عرضی او از مقابل پای حسین زاده عبور کرد تا دروازه داود نوشی صوفیانی باز هم بسته بماند.

تلاش بازیکنان استقلال بالاخره در دقیقه ۶ با سانتر قُطری جعفر سلمانی همراه بود تا فرار یامگا باعث خطای مهدی ترکمان روی او شود و داور نقطه پنالتی را نشان دهد. یامگا نیز توانست بر خلاف جهت حرکت نوشی صوفیانی توپ را به تور دروازه مس بچسباند.

در ادامه شاگردان محمد ربیعی بازی رو به جلو را برای جبران گل خورده در دستور کار قرار دادند. شوت از راه دور گادوین منشأ در دقیقه ۱۰ با اختلاف اندک از بالای دروازه سید حسین حسینی به بیرون رفت تا اینگونه برای آبی‌ها خط و نشان بکشد.

حملات مس ادامه داشت تا اینکه محمدحسین مرادمند روی پاس عمقی مسی‌ها چاره‌ای جز خطا روی مجید علیاری پیدا نکرد. به این ترتیب محمدحسین ترابیان داور بازی بار دیگر در سوت خود به نشانه پنالتی و این بار به سود مس دمید. گادوین منشأ برای ضربه پنالتی پشت توپ ایستاد و توانست در دقیقه ۳۴ آن را تبدیل به گل کند.

میزبان آبی پوش پایتخت در ۱۰ دقیقه پایانی نیمه اول تمام قد حمله کرد که مهم‌ترین آنها قیچی برگردان رودی ژستد در دقیقه ۴۱ و سپس شوت از راه دور امیرحسین حسین زاده در دقیقه ۴۳ بود که هیچ یک به گل تبدیل نشد تا دو تیم به تساوی یک - یک برسند.

همانطور که انتظار می‌رفت استقلال تهران بازی رو به جلو را در آغاز نیمه دوم در دستور کار قرار داد تا بتواند خیلی زود دروازه مس رفسنجان را باز کند.

تلاش آبی‌ها ادامه داشت تا اینکه فرهاد مجیدی برای تقویت جناح راست خود تصمیم به ورود وریا غفوری به زمین مسابقه بگیرد تا کاپیتان استقلال از دقیقه ۵۵ پس از چند هفته در میدان حاضر شود و جای سبحان خاقانی را بگیرد.

اصرار آبی‌پوشان به ایجاد موقعیت از همین جناح با فرار از سمت راست کوین یامگا همراه شد تا پاس عمقی او به رودی ژستد برسد. ضربه ژستد روی خط دروازه بیرون برود اما خطای مدافع مس باعث شد تا ترابیان بار دیگر نقطه پنالتی را نشان دهد. تصمیمی که با اعتراض بازیکنان و مربیان مس همراه شد اما تغییری در نظر داور مسابقه ایجاد نکرد تا کوین یامگا دومین گل خود و تیمش را در دقیقه ۵۹ به ثمر برساند.

شاگردان محمد ربیعی بار دیگر برای جبران گل خورده حملات زیادی را طراحی کردند که در یکی از مهم‌ترین آنها شوت سرکش مجید علیاری در دقیقه ۶۵ با اختلاف اندک از بالای دروازه حسینی به بیرون رفت.

حملات همه جانبه مسی‌ها در دقیقه ۶۷ با پاس مهدی ترکمان به محسن آذرپاد و شوت منشأ همراه شود اما واکنش کم نظیر دروازه‌بان استقلال مانع از فرو ریختن دوباره دروازه این تیم شد.

پس از این گل فرهاد مجیدی سعی داشت بازی را کنترل کند. از این رو سه تعویض همزمان در دقیقه ۸۴ انجام داد تا امین قاسمی نژاد، ابوالفضل جلالی و آرش رضاوند جای رودی ژستد، جعفر سلمانی و زبیر نیک نفس وارد زمین شوند.

همزمان با آبی‌ها، محمد ربیعی نیز به همین تعداد تعویض انجام داد تا بتواند فشار حداکثری برای زن گل تساوی روی دروازه استقلال ایجاد کند اما اشتباه عقیل کعبی در دقیقه ۸۶ کافی بود تا قاسمی نژاد گل سوم استقلال را زده و تعویض طلایی فرهاد مجیدی لقب بگیرد.

استقلال با این پیروزی، ۳۲ امتیازی شد تا همچنان به صدر جدول تکیه بزند. مس نیز با ۲۲ امتیاز در رده پنجم جدول جا خوش کرد.

کد خبر 5395071 مهدی مرتضویان

منبع: مهر

کلیدواژه: تیم فوتبال استقلال تهران تیم فوتبال مس رفسنجان لیگ برتر فوتبال ایران تیم فوتبال استقلال تهران تیم فوتبال پرسپولیس لیگ برتر فوتبال ایران فوتبال حذف استقلال و پرسپولیس تکواندو لیگ قهرمانان فوتبال آسیا تیم ملی فوتبال ایران سردار آزمون مهدی طارمی کشتی آزاد لیگ برتر بسکتبال جهان پهلوان تختی تیم فوتبال تراکتور فرهاد مجیدی کوین یامگا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۷۶۲۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران فینالیست جام ملت‌های فوتسال آسیا شد/ رستگاری در ضربات پنالتی

تیم ملی فوتسال ایران توانست با عبور از ازبکستان به فینال جام ملت‌های آسیا صعود کند.

به گزارش ایسنا، تیم ملی فوتسال ایران از ساعت ۱۷:۳۰ در دومین دیدار نیمه‌نهایی جام ملت‌های فوتسال آسیا ۲۰۲۴ به مصاف ازبکستان رفت و توانست با برتری در ضربات پنالتی به فینال جام ملت‌های آسیا صعود کند و حریف تایلند در فینال این رقابت‌ها شود. این بازی در وقت‌های عادی و اضافه با تساوی ۳ بر ۳ پایان یافت و در ضربات پنالتی، ایران ۶ بر ۵ پیروز شد و به فینال صعود کرد.

در این دیدار عادلوف (گل به خودی)، ابرور اخمتزیانوف (گل به خودی) و بهروز عظیمی برای ایران گلزنی کردند و جورائف و ابرور اخمتزیانوف (۲ گل) برای ازبکستان موفق به گلزنی شدند.

تیم ملی فوتسال ایران با ترکیب ابتدایی باقر محمدی، محمد حسین درخشانی، مهدی کریمی، سالار آقاپور، بهروز عظیمی به مصاف ازبکستان رفت.

نیمه اول

بازی با مالکیت ایران آغاز شد اما در همان ابتدای کار ازبکستان می‌توانست روی یک ضدحمله به گل اول بازی برسد که بی‌دقتی مهاجم حریف مانع این اتفاق شد. چند واکنش محمدی مانع از باز شدن دروازه ایران در همان دقایق ابتدایی شد. در دقیقه ۴ بازی و روی حرکت زیبای سالار آقاپور، با اشتباه و گل به خودی عادلوف، گل نخست شاگردان وحید شمسایی در این دیدار به ثمر رسید. در دقیقه ۸، ازبکستان صاحب یک ضربه ایستگاهی شد که شوت نوک پا جورائف دروازه ایران را باز کرد و بازی کرد و بازی را به تساوی کشاند. بعد از گل تساوی ازبکستان، بازی متعادل‌تر دنبال شد و این بازیکنان ایران بودند که مالک توپ و زمین بودند. بر خلاف جریان بازی و روی یک ضدحمله، ابرور اخمتزیانوف توانست گل دوم ازبکستان را به ثمر برساند و این تیم را در پایان نیمه اول پیروز به رختکن بفرستد.

نیمه دوم

ایران برای جبران شکست بازی را هجومی‌تر آغاز کرد و همین سبب شد تا ازبکستان روی ضدحمله‌ها چند موقعیت را ایجاد کند که درخشش محمدی مانع بیشتر شدن اختلاف شد. در دقیقه ۴ نیمه دوم و باز هم روی اشتباه مدافعین ازبکستان، این بار ابرور اخمتزیانوف دروازه خودی را باز کرد و کار برای ایران به تساوی کشیده شد. بعد از این گل، فشار ازبکستان بیشتر شد اما درخشش باقرمحمدی مانع از باز شدن دروازه ایران شد. در دقیقه ۷ نیمه دوم، عادلوف با دریافت کارت زرد دوم از زمین مسابقه اخراج شد. در هنگام ۴ نفره شدن ازبکستان، مهدی کریمی دو بار تیر دروازه حریف را لرزاند اما نتوانست از فرصت یک یار کم بودن ازبکستان در دو دقیقه استفاده کند و گل برتری را به ثمر برساند. البته ثانیه‌هایی بعد بهروز عظیمی توانست روی پاس زیبای احمد حسن‌زاده ایران را به گل سوم برساند.

در فاصله ۵ دقیقه تا پایان نیمه دوم و باز هم روی ضدحمله، اخمتزیانوف توانست گل دوم خود و گل سوم تیمش را به ثمر برساند و بازی را به تساوی بکشاند. این دیدار در پایان قت‌های عادی با تساوی ۳ بر ۳ پایان یافت تا کار به وقت‌های اضافه کشیده شود. در نیمه نخست وقت‌های اضافی هیچ تیمی موفق به باز شدن دروازه حریفش نکرد. ایران این فرصت را داشت تا در فاصله ۵ ثانیه تا پایان بازی دروازه حریف را باز کند اما ضربه احمدعباسی با بدشانسی به تیر دروازه برخورد کرد.

در ضربات پنالتی تیم ملی فوتسال ایران موفق شد با درخشش باقرمحمدی، ۵ بر ۶ پیروز شود و به فینال صعود کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کابوس اونانا دست از سر یونایتد برنمی‌دارد! (عکس)
  • (ویدئو) تراکتور در ضربات پنالتی ذوب آهن را حذف کرد
  • آلومینیوم گربه سیاه پرسپولیس / حذف سرخپوشان در بازی نفس گیر در ضربات پنالتی +فیلم
  • انتقام تراکتور از ذوب آهن و صعود در جام حذفی با ضربات پنالتی
  • پنجه آلومینیوم بر صورت قرمزها / پرسپولیس دو بار بازی برده را از دست داد
  • پرسپولیس از جام حذفی کنار رفت
  • حذف تکراری پرسپولیس مقابل گربه سیاه در اراک/ پرسپولیس دو بار بازی برده را از دست داد
  • ایران فینالیست جام ملت‌های فوتسال آسیا شد/ رستگاری در ضربات پنالتی
  • تیم ملی فوتسال ایران راهی فینال شد/ پیروزی سخت در ضربات پنالتی
  • برایتون 0-4 سیتی: تلافی رئال را سر دی‌زربی خالی کردند