Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، صدر امروز (شنبه) در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: امروز جایی برای فرقه گرایی و قومی گرایی نیست بلکه یک حکومت اکثریت ملی است که در آن شیعیان از حقوق اقلیت ها، سنی‌ها و کرد‌ها دفاع می‌کنند.

وی افزود: کرد‌ها از حقوق اقلیت‌ها و سنی‌ها و شیعیان دفاع خواهند کرد و سنی‌ها از حقوق اقلیت ها، شیعیان و کرد‌ها دفاع خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رهبر جریان صدر ادامه داد: امروز جایی برای فساد نیست، زیرا همه فرقه‌ها از اصلاحات حمایت خواهند کرد.

وی تاکید کرد: امروز جایی برای شبه نظامیان نیست، پس همه از ارتش، پلیس و نیرو‌های امنیتی حمایت خواهند کرد و قانون با قوه قضاییه بی‌طرف عراق حاکم خواهد شد.

صدر در پایان توئیت خود نوشت: امروز ما و مردم بدون وابستگی خواهیم گفت تصمیم ما عراقی، شیعه، سنی، کرد، ترکمن، مسیحی، فیلی، شبکی، ایزدی و صابئین است. پس موزائیک ملی عراق (شکل ساختار عراق)، نه شرقی و نه غربی است.

وی جمعه شب نیز در رشته توئیتی نوشت: اراده ملت آزاد مافوق تمام فشار‌های کشور‌های غربی و شرقی است و اراده ملت تشکیل دولت اکثریت ملی است.

وی بار دیگر تأکید کرد: هیچ فشار خارجی موجب تشکیل نشدن دولت اکثریت ملی نخواهد شد بلکه این تهدیدات عزم، پیشرفت و اراده ما را به سوی یک دموکراسی اصیل، آزاد و عادلانه عراقی تقویت خواهد کرد.

مقتدا صدر پیشتر نیز گفته بود که «دولت اکثریت ملی» در عراق تشکیل خواهد داد، اما در مقابل کمیته هماهنگی نیرو‌های سیاسی شیعه این کشور معتقد به تشکیل «دولت توافقی» است.

کمیته هماهنگی شیعه یا «بیت شیعه» عراق از همه نیرو‌ها و جریان‌های سیاسی شیعی این کشور از جمله دولت قانون، فتح و جریان حکمت ملی تشکیل شده است.

بر اساس نتایج انتخابات پارلمانی که ۱۸ مهر گذشته برگزار شد، جریان صدر بیشترین کرسی (۷۳ کرسی) را به دست آورد.

احزاب و گروه‌های سیاسی شیعه عراق عضو کمیته هماهنگی با وجود انتقاد شدید به عملکرد دادگاه فدرال عراق در تائید انتخابات پر حرف و حدیت این کشور، به رای این نهاد قضایی تمکین کردند.

طی روز‌های اخیر رایزنی‌ها برای تشکیل فراکسیون‌های پارلمانی و دولت آینده، شدت گرفته است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: قیام 19دی مذاکرات وین سقوط هواپیمای اوکراینی اخراج استقلال و پرسپولیس بحران در قزاقستان تشکیل دولت مقتدا صدر دولت اکثریت ملی انتخابات پارلمانی قیام 19دی مذاکرات وین سقوط هواپیمای اوکراینی اخراج استقلال و پرسپولیس بحران در قزاقستان اکثریت ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۷۷۶۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توضیح دبیرکل اتاق بازرگانی ایران و عراق درباره بازار دلار

به گزارش «تابناک»، سید حمید حسینی، دبیرکل اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق در گفت وگو با مهر گفت: زمانی که شوک یا تنش سیاسی در کشور رخ می‌دهد مردم نه از روی نیاز بلکه به علت نگرانی از افزایش قیمت دلار در آینده اقدام به خرید ارز می‌کنند، درگیری‌های سیاسی ایران و منطقه خاورمیانه باعث افزایش موقتی نرخ دلار شد؛ البته این موضوع به ایران محدود نمی‌شود بلکه درگیری سیاسی در هر کشوری باعث ایجاد التهاب در بازارهای مالی آن کشور می‌شود.

وی افزود: رشد قیمت دلار در بازار غیررسمی به عملکرد بانک مرکزی ارتباط چندانی ندارد؛ چون این بانک بیشتر بر رفع نیازهای قانونی از طریق مرکز مبادله ارز و طلای ایران تمرکز دارد.

دبیر اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق با اشاره به این موضوع که افزایش نرخ دلار صرفاً سیاسی است و به عملکرد اقتصادی دولت و بانک مرکزی مرتبط نیست، اظهار داشت: از گذشته تاکنون بازارسازی و فضاسازی وجود داشته به طوری که عده‌ای با سواستفاده از شرایط ایجاد شده اقدام به نرخ سازی می‌کنند و با دامن زدن به التهابات منافع بسیاری به دست می‌آورند.

حسینی در پاسخ به این پرسش که برای آینده دلار چه چشم‌اندازی را تصور می‌کنید، بیان کرد: در کنار مسائل سیاسی ایجاد شده، درآمدهای ارزی نیز نقش مهمی در کنترل نرخ ارز دارند؛ چون در سال گذشته نیز وضعیت درآمدهای ارزی دولت خوب بود؛ درواقع بازار ارز سال ۱۴۰۲ را نسبتاً با ثبات طی کرده و اگر دولت امسال نیز بتواند درآمدهای ارزی پایدار نسبتاً خوبی داشته باشد احتمال دارد نوسانات نرخ ارز به حداقل برسد.

دبیر اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق در پایان تاکید کرد: بانک مرکزی نیاز واردکنندگان را با نرخ نیما پاسخ می‌دهد؛ بنابراین به طور طبیعی نباید افزایش نرخ در بازار غیررسمی اثری بر قیمت‌ها داشته باشد و از بُعد دیگر دولت کالابرگ الکترونیک را راه اندازی کرده تا یارانه به مصرف کننده نهایی برسد و نوسانات نرخ دلار روی قیمت کالاهای اساسی اثری نگذارد.

دیگر خبرها

  • تاکید عراق برلزوم افزایش همکاری‌ها برای متوقف کردن جنایات تل‌آویو
  • اینفلوئنسر عراقی و ستاره «تیک تاک» کشته شد
  • باهنر: مجلس باید حداقل دو فراکسیون اقلیت و اکثریت داشته باشد /ضرورت ندارد تمام تصمیمات مجلس جناحی باشد
  • قیمت دینار عراق امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت دینار عراق امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • توضیح دبیرکل اتاق بازرگانی ایران و عراق درباره بازار دلار
  • مقام ارشد حماس: اگر کشور فلسطین تشکیل شود سلاح‌ها را زمین می‌گذاریم
  • مقام ارشد حماس : اگر کشور فلسطین تشکیل شود سلاح‌ها را زمین می‌گذاریم و به یک حزب سیاسی تبدیل خواهیم شد
  • حماس: اگر کشور فلسطین تشکیل شود سلاح‌ها را زمین می‌گذاریم
  • حمله به رفح به یک درگیری سیاسی در اسرائیل تبدیل شده است