Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی همدان، دکتر «فاطمه ترکمان اسدی» روز یکشنبه با اشاره به اینکه سویه جدید اُمیکرون به استان همدان نیز وارد شده است، اظهار داشت: تنها راه جلوگیری از افزایش شمار مبتلایان به این سویه‌ کرونا رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

وی تصریح کرد: تست کیت تشخیصی سویه اُمیکرون از هفته گذشته به استان همدان وارد شده و افراد مشکوک مبتلا به اُمیکرون نیز مورد بررسی و تست قرار می گیرند که در این راستا باید تمامی خانواده‌ها دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان با بیان اینکه رسانه‌ها خود را درگیر آمار و ارقام ابتلا به اُمیکرون نکنند، تصریح کرد: تزریق به موقع واکسن کرونا به خصوص دُز سوم(یادآور) و رعایت پروتکل های بهداشتی نقش بسیار موثری در جلوگیری از تشدید افزایش آمار و ارقام ابتلا به اُمیکرون دارند.

دکتر ترکمان اسدی بر رعایت اصل فاصله‌گذاری اجتماعی تاکید کرد و گفت: شهروندان باید فاصله فیزیکی را رعایت کنند و از برگزاری هر گونه دورهمی خودداری کنند چراکه بی توجهی به این اصول مهم منجر به افزایش آمار و تغییر رنگ بندی‌های کرونایی و در نهایت افزایش آمار بستری در بیمارستان‌ها می شود.

استاندار همدان نیز روز گذشته(شنبه) در ستاد مقابله با کرونا استان همدان، گفت: با توجه به اینکه موارد جدیدی از سویه اُمیکرون در استان مشاهده شده است، رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی باید بیش از گذشته جدی گرفته شود.

«علیرضا قاسمی فرزاد» افزود: همه صنوف و افراد نسبت به رعایت موازین بهداشتی اقدام کنند و از حضور پُرشمار و تجمع در اماکن و مراکز عمومی نظیر فروشگاه های بزرگ، اماکن ورزشی و رستوران ها پرهیز کنند.

استاندار همدان با بیان اینکه همه شهرستان های استان در وضعیت آبی کرونایی هستند اظهار داشت: این رنگ بندی با توجه به آمارها متزلزل و ناپایدار بوده و احتمال زرد شدن برخی از شهرستان ها به علت بی توجهی به پروتکل های بهداشتی زیاد است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان نیز در جلسه این ستاد گفت که با توجه به کاهش رعایت پروتکل های بهداشتی در استان احتمال تغییر رنگ بندی و زرد شدن برخی از شهرستان ها تا هفته آینده زیاد است.

دکتر «محمدمهدی مجذوبی» افزود: هفته گذشته ۹ شهرستان تابعه استان همدان دارای وضعیت آبی کرونایی و کبودراهنگ زرد بود که از دوشنبه هفته گذشته کبودراهنگ نیز به رنگ آبی تغییر یافت.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان با بیان اینکه موضوع کرونا با وجود آبی شدن وضعیت استان در اولویت است، اظهار داشت: داده های آماری نشان می دهد که سیر کاهش موارد مثبت کرونا ادامه دارد و شمار متوفیان کرونایی در یک هفته گذشته بین صفر و یک متغیر بوده است.

به گزارش ایرنا و براساس آخرین اعلام وزارت بهداشت، مجموع ۱۰ شهرستان استان همدان در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند.

برچسب‌ها دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی همدان ویروس کرونا استانداری همدان واکسن کرونا بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی همدان ویروس کرونا استانداری همدان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی همدان ویروس کرونا استانداری همدان واکسن کرونا بهداشت و سلامت دانشگاه علوم پزشکی پروتکل های بهداشتی استان همدان ا میکرون هفته گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۷۹۰۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، شهنام عرشی گفت: واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.

وی افزود: واکسن روتاویروس در سنین ۲، ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود.

عرشی گفت: واکسیناسیون روتاویروس سالانه حداقل از ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت افزود: اواخر سال گذشته هم واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد.

وی گفت: این واکسن نیز در سنین ۲، ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

کد خبر 6090502 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان
  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • کشف و جمع آوری ۱۸ قلم دارو و واکسن تاریخ گذشته در شهرستان بیرجند