Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی گفت: سیستان و بلوچستان با توجه به پراکندگی جمعیت زیاد و ضعف زیرساخت‌های موجود در حوزه آموزشی از نظر نرخ باسوادی در شرایط مطلوب قرار ندارد. - اخبار استانها -

حبیب‌الله دهمرده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زاهدان اظهار داشت: استان سیستان و بلوچستان با توجه به پراکندگی جمعیت زیاد و ضعف جدی در زمینه زیرساخت‌های موجود در حوزه آموزشی از نظر نرخ باسوادی در شرایط مطلوب قرار ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی افزود: معضل شیوع بیماری کرونا در سال‌های اخیر و سوق پیدا کردن آموزش به سمت فضای مجازی و از طرفی وضعیت نامناسب معیشتی بخش قابل توجهی از مردم استان به ویژه در مناطق روستایی و عدم دسترسی آنها به اینترنت و تبلت و کامپیوتر نیز همه مزید بر علت شده تا بر میزان بازماندگان از تحصیل استان افزوده شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: حل معضل بازماندگان از تحصیل و رشد در شاخص باسوادی نیازمند نگاه ویژه دولت به استان محروم سیستان و بلوچستان و تخصیص اعتبارات ویژه جهت ساخت مدارس و مراکز آموزشی و تجهیز آنها است.

دعوت دانشجومعلمان از وزیر آموزش و پرورش برای حضور در دانشگاه فرهنگیانرسیدگی به گزارش کمیته آموزش و پرورش مجلس درباره استخدام معلمان و نیروهای وزارتخانهآموزش و پرورش: سؤالات امتحانات نهایی قبل از برگزاری آزمون لو نمی‌رود

وی ادامه داد: اگرچه در سال‌های اخیر وزارت آموزش و پروش و خیران مدرسه‌ساز نگاه ویژه‌ای به بحث مدرسه‌سازی در این خطه محروم از کشور داشته‌اند و تعداد زیادی کلاس درس به فضای آموزشی استان اضافه شده و در حال اضافه شدن است، اما با توجه به آمار بسیار بالای رشد جمعیت دانش‌آموزی در استان، اقدامات انجام شده به هیچ عنوان پاسخگوی نیاز استان نیست.

دهمرده با اشاره به اینکه سیستان و بلوچستان در زمینه بهره‌مندی از زیرساخت از یک عقب‌ماندگی تاریخی رنج می‌برد، گفت: قبل از انقلاب کمترین توجه به این خطه از کشور معطوف بوده، بنابراین حل معضلات زیرساختی استان نیازمند یک نگاه ویژه و به نوعی تبعیض مثبت به نفع مردم محروم است.

انتهای پیام/392/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان سیستان و بلوچستان سیستان و بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۸۲۱۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور سه هزار و ۳۵۴ پروانه گلخانه خانگی درسیستان وبلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به مشارکت مردم استان در اجرای برنامه‌های توسعه‌ای بخش کشاورزی و باهدف ارتقای تولید، ساخت و توسعه گلخانه‌های خانگی در دستور کار سازمان جهادکشاورزی قرار گرفته است.
سعید نارویی ایجاد اشتغال برای روستائیان را از مهمترین اهداف راه اندازی گلخانه‌های خانگی در سیستان وبلوچستان عنوان کرد .
وی ادامه داد: از سال گذشته تاکنون پنج هزار و ۳۲۹ پرونده گلخانه خانگی یا کوچک مقیاس از طریق سامانه سماک در سیستان و بلوچستان بررسی شد که منجر به صدور سه هزار و ۳۵۴ مورد پروانه تاسیس شد.
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: از این تعداد حدود دو هزار گلخانه خانگی در سطح ۵۷ هکتار موفق به کسب پروانه بهره برداری شده و به چرخه تولید پیوسته‌اند.
وی بیان کرد: کشت در محیط‌های بسته یا گلخانه بدلیل مصرف آب کم و تولید بالا در واحد سطح امروزه مورد توجه بوده و نقش بسزایی در اشتغال روستائیان دارد.
نارویی خاطر نشان کرد: گلخانه‌های خانگی یا کوچک مقیاس در سطح ۹۰ تا ۲۹۹ مترمربع ساخته می‌شوند.

دیگر خبرها

  • حمایت بسیج سازندگی از مهارت آموختگان آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان
  • سعیدی: اگر معادل اختلاس چای دبش صرف زیرساخت‌های استان سیستان و بلوچستان می‌شد، دیگر چیزی نمی‌خواستیم
  • اظهارات جدید وزیر کشور درباره دیوار کشی در استان سیستان و بلوچستان
  • سه هزار و ۳۵۴ پروانه راه‌اندازی گلخانه خانگی در سیستان و بلوچستان صادر شد
  • آموزش و پرورش احیا کننده نسل جدید ما است
  • صدور سه هزار و ۳۵۴ پروانه گلخانه خانگی درسیستان وبلوچستان
  • کیفیت بخشی مدارس مهم‌تر از توسعه کمی آن‌ است
  • نصب ۲۰ دوربین پلاک‌خوان برای اولین‌بار در شهرستان زابل
  • کماکان سیستان و بلوچستان نیازمند توجه ویژه خیرین است
  • رونمایی از سند ۵ ساله توسعه شاخص‌های آموزشی، فضاها و نیروی انسانی سیستان و بلوچستان