Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

 

 

روش‌های زیادی برای مهاجرت قانونی به مجارستان وجود دارد، برای مثال می‌توان به مهاجرت از طریق تحصیل، مهاجرت از طریق سرمایه گذاری و مهاجرت از طریق ازدواج اشاره کرد. موسسه مهاجرتی میرداماد، در اینجاقصد دارد که انواع راه‌های مهاجرت به این کشور را بررسی کند، تا شما بتوانید با در نظر گرفتن شرایط موجو،  بهترین روش مهاجرت به مجارستان  را برای خود انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیایید قبل از بررسی راه‌های مهاجرت به مجارستان، اطلاعات کلی در مورد این کشور را بخوانیم و پس از آن به بررسی  بهترین روش های مهاجرت به مجارستان  بپردازیم.

مجارستان، کشوری در قلب اروپا است این کشور از دور تا دور محصور در خشکی است. پایتخت این کشور شهر بوداپست است که توسط رودخانه دانوب به دوقسمت تقسیم شده است. مجارستان سرشار از مکان‌های دیدنی و معماری‌های بی‌نظیری همانند قلعه‌های قرون وسطا و پل زنجیره باقی مانده از قرن 19 است.

بهترین روش‌های مهاجرت قانونی به مجارستان

کشور مجاسرتان از قدیم مورد توجه بسیاری از مهاجران ایرانی و همچنین مهاجران بین المللی بوده است. از مهم‌ترین دلایلی که مجارستان را به یک مقصد محبوب برای مهاجران تبدیل می‌کند، می‌توان به ثبات سیاسی و اجتمائی این کشور، رفاه و بالا بودن سطح کیفیت زندگی اشاره کرد. مهاجرت از طریق تحصیل، مهاجرت از طریق کار، مهاجرت از طریق ازدواج  و مهاجرت از طریق سرمایه گذاری بهترین روش‌های مهاجرت قانونی به مجارستان می‌باشند که در ادامه به توضیح هر یک خواهیم پرداخت.

مهاجرت به مجارستان از طریق سرمایه گذاری

همان طور که در بالا ذکر شد، کسور مجارستان دارای اقتصادی فعال و پویا است. همچنین این کشوراز نظر ثبات اقتصادی و امنیت اقتصادی یکی از برترین کشورهای اروپایی برای سرمایه گذاری می‌باشد. مجارستان هم مانند تمامی کشورهای اروپایی برنامه‌های مختلفی برای سرمایه گذاری در این کشور و اخذ اقامت مجارستان برای سرمایه گذاران فراهم کرده است. شما میتوانید با توجه به شرایط خود سرمایه گذاری در مجارستان را شروع کنید. به طور کلی چهار روش خرید ملک، ثبت شرکت تجاری، کارآفرینی ویا سرمایه گذاری از طریق برنامه خودحمایتی می‌توانید به مجارستان مهاجرت کنید.

سریع‌ترین روش برای مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری، روش خودحمایتی است که شما می‌توانید با یک سرمایه گذاری به ارزش 300.000 یورو در ظرف دو الی سه هفته ویزای سرمایه گذاری مجارستان را دریافت کنید.

مهاجرت به مجارستان از طریق کار

یکی از بهترین روش‌های قانونی مهاجرت به مجارستان، مهاجرت از طریق کار است. این کشور از لحاظ تولید ناخالص ملی دارای اقتصادی قدرتمند است. پایین بودن نرخ جرم و جنایت، ثبات سیاسی و اجتماعی، امنیت اجتماعی و مردم صلح دوست، بالا بودن استانداردهای زندگی و پایین بودن هزینه های زندگی در این کشور باعث شده است تا هر ساله مهاجران فراوانی از طریق کار و اشتغالبرای اخذ اقامت این کشور درخواست دهند.

 

مهاجرت به مجارستان از طریق تحصیل

اگر شما هم یکی از علاقه‌مندان مهاجرت به مجارستان از طریق تحصیل هستید، در نظر داشته باشید که برای اخذ پذیرش دانشگاه‌های مجارستان، در بسیاری از رشته‌ها باید ابتدا در آزمون ورودی دانشگاه مذکور قبول شوید. هزینه تحطیل در دانشگاه‌های مجارستان بسیار پایین‌تر از دیگر کشورهای اروپایی است که موجب شده سالانه بسیاری از دانشجویان برای اخذ مدارک معتبر، به مجارستان مهاجرت کنند. مدارکی که از دانشگاه‌های مجارستان کسب می‌کنید بین‌المللی است و در سراسر دنیا معتبر است؛ همچنین بهتر است بدانید که در دانشگاه‌های مجارستان، اشخاص می‌توانند در مقاطع لیسانس، فوق لیسانس و دکترا تحصیل کنند.

شرایط تحصیل پزشکی در مجارستان

شرایط اخذ مدرک پزشکی مجارستان نسبت به سایر کشورهای اروپایی راحت‌تر است. چنانچه قصد دارید برای دوره دانشگاه پزشکی خود را در مجارستان بگذرانید، توجه داشته باشید که ابتدا باید یک دوره کالج یکساله را در مجارستان بگذرانید. این دوره یکساله شامل درس‌های زیست، شیمی، زبان و باقی درس‌های سال آخر دبیرستان یا پیش دانشگاهی است که جهت آماده‌سازی دانشجویان برای آزمون ورودی پزشکی در مجارستان تعریف شده است. پس از گذراندن دوره کالج و قبولی در آزمون ورودی پزشکی، می‌توانید در دانشگاه‌های مجارستان شروع به تحصیل کنید. موسسه مهاجرتی میرداماد در حوضه مهاجرت به مجارستان از طریق تحصیل پزشکی نسبت به سایر موسسات مهاجرتی نظیر استهباناتی و go2tr از تجربه و موفقیت‌های بیشتری برخوردار است.

مهاجرت به مجارستان از طریق ازدواج

در کشور مجارستان تنها ازدواج‌های حقوقی، قانونی هستند و سن قانونی برای ازدواج در مجارستان، 18 سال بیان شده است. البته اشخاص می‌توانند در سن 14 تا 18 سالگی با کسب اجازه از والدین نیز ازدواج کنند و از این راه تابعیت کشور مجارستان را اخذ کنند. در صورتی که شخصی با یک فرد مجارستانی ازدواج کند، کشور مجارستان ابتدا به او یک اقامت موقت می‌دهد و در صورتی که تایید شود ازدواج وی صوری نیست، پس از گذشت 3 سال زندگی در خاک مجارستان به شخص متقاضی تابعیت داده می‌شود. توجه داشته باشید که اگر کشور مجارستان متوجه صوری بودن ازدواج شود، هر دو شخص(شخص متقاضی و شخص ساکن مجارستان) را محکوم به حبس می‌کند.

مهاجرت به مجارستان از طریق پناهندگی

در حوضه پناهندگی کنوانسیون کشورهای اروپایی، دو کلمه کلیدی پناهجو و پناهنده مطرح می‌باشد؛ در واقع پناهجو برای افرادی است که ترس از دست دادن جان خود در کشور قبلی که سکونت داشتند، را دارند، اما پناهنده به کسانی گفته می‌شود که در کشور قبلی خود به دلایل رنگ پوست، نژاد، دین، قوم و... مورد آزار و اذیت قرار گرفته باشند. اگر فردی به عنوان پناهنده به مجارستان مهاجرت کند دیگر حق بازگشت به کشور قبلی خود را ندارد. البته موسسه مهاجرتی میرداماد به هیچ وجه روش پناهندگی را توصیه نمی‌کند. افراد متقاضی می‌توانند با کمک و مشاوره این موسسه، از روش‌های دیگری نظیر ازدواج، تحصیل و کار اقدام به اخذ ویزای مجارستان کنند.

هزینه های زندگی در مجارستان

در جدول زیر قیمت بعضی از کالاهایی که ممکن است به طور روز مره به آن نیاز پیدا کنید آورده شده است تا بتوانید تقریبی از میزان هزینه‌هایی که برای زندگی در مجارستان باید بپردازید داشته باشید.

کالا

قیمت ها به دلار

غذا برای دونفر

6.18

شیر

0.77

تخم مرغ

1.77

بلیط یکطرفه حمل و نقل عمومی

1.08

یک لیتر بنزین

1.30

اجاره واحد یک خواب در مرکز شهر

364.59

یک جفت کفش

69.85

 

منبع: فردا

کلیدواژه: مهاجرت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۹۰۵۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین اجلاس بین المللی ایران و‌ آفریقا؛ بستری برای افزایش صادرات موسسه رازی

به گزارش جام جم آنلاین البرز،مراسم افتتاحیه دومین همایش بین‌المللی ایران و آفریقا با حضور ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور و نمایندگانی در سطح مقامات عالی کشور‌های آفریقایی از جمله وزرای اقتصادی بیش از ۳۰ کشور آفریقایی، همچنین با حضور علی اسحاقی، رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی امروز جمعه هفتم اردیبهشت سال جاری ماه در سالن بین المللی اجلاس سران برگزار شد.

در این رویداد که همزمان با اکسپو ۲۰۲۴ برگزار شده است و تا روز دهم اردیبهشت ادامه دارد، سهیلا مرادی بیدهندی، معاون تحقیقات و فناوری، رایناک قادری سرپرست روابط بین‌الملل و مسئولانی از مدیریت بازرگانی موسسه رازی نیز دکتر اسحاقی را همراهی کردند.

مسئولان موسسه رازی در حاشیه این همایش، با محمد جواد همت پناه، رئیس اداره اطلاعات و آمار اقتصادی معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه که این دفتر همکاری‌هایی موثر در برقراری ارتباط بین موسسه رازی و کشور‌های قاره آفریقا داشت، به بررسی زمینه‌های توسعه روابط دو طرفه با کشور‌های آفریقایی پرداختند.

بر اساس این گزارش، رئیس و مسئولان موسسه رازی در راستای افزایش تعاملات و صدور محصولات و فراورده‌های بیولوژیک موسسه رازی به کشور‌های افریقایی -به ویژه کشور‌هایی که سال گذشته در دوره‌های آموزشی و انتقال تکنولوژی ساخت واکسن‌های موسسه رازی شرکت کردند- و همچنین مذاکره و بسترسازی برای صادرات محصولات رازی به این کشورها، حضور یافتند.

همچنین روز شنبه ۸ اردیبهشت نیز ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (ایران اکسپو۲۰۲۴) گشایش خواهد یافت که شرکت‌کنندگانی از ۸۰ کشور در این نمایشگاه حضور دارند و موسسه رازی در این نمایشگاه با برپایی غرفه‌ای به مساحت ۱۴۰ مترمربع و ارائه دستاورد‌های خود در طول یک قرن فعالیت در عرصه تحقیق و تولید فرآورده‌های بیولوژیک، حضوری فعال و پررنگ خواهد داشت.

گفتنی است؛ ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران، موسوم به (IRANEXPO ۲۰۲۴)، به عنوان بزرگ‌ترین رویداد صادراتی کشور تا ۱۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود و غرفه موسسه رازی در سالن‌های ۱۰ و ۱۱، از ساعت ۹ تا ۱۶ میزبان حضور علاقه‌مندان و بازدید کنندگان محترم خواهد بود.

دیگر خبرها

  • بوتسوانا درخواست انگلیس برای توافق ضد مهاجرتی را رد کرد
  • قانون ضد مهاجرتی سوناک عامل هجوم مهاجران به ایرلند
  • دومین اجلاس بین المللی ایران و‌ آفریقا؛ بستری برای افزایش صادرات موسسه رازی
  • پشیمانم!
  • برگزاری دوره آموزشی آفات مکنده در یزد
  • ریسک سرمایه گذاری از طریق برات الکترونیکی صفر است
  • معضل بیکاری به سراغ اقتصاد آلمان آمد
  • مهاجرت غیرقانونی «بحران جدی» از نگاه آمریکایی‌ها
  • موافقت پادشاه انگلیس با قانون ضد مهاجرتی رواندا
  • (ویدئو) واکنش بغض‌آلود وزیر اسبق بهداشت به مهاجرت بهترین شاگردانش از ایران