Web Analytics Made Easy - Statcounter

آخرین مرحله از تخریب ساختمان‌های اطراف حرم امام حسین علیه السلام از سمت باب‌القبله به منظور اجرایی شدن طرح توسعه حرم حسینی آغاز شد.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، طرح توسعه حرم امام حسین علیه السلام با عنوان صحن عقیله بنی‌هاشم حضرت زینب سلام‌الله علی‌ها به همت ستاد بازسازی عتبات در حال انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در مرحله نخست برای اجرایی شدن این طرح، برخی از زمین‌های اطراف حرم حسینی خریداری و تخریب شدند و با این امر روند توسعه حرم سیدالشهدا علیه السلام سرعت گرفت.

امروز نیز ساختمان‌های نزدیک باب القبله حرم اباعبدالله علیه السلام که در طی این سال‌ها هنوز تخریب نشده بودند، با دستور متولیان حرم تخریب شدند تا از این طریق روند صحن حضرت زینب سلام الله علی‌ها ساخته و تکمیل شود. بر همین اساس، آخرین مرحله از تخریب ساختمان‌های اطراف حرم حسینی در حال انجام است و پس از آن توسعه حرم کربلا در فضایی مسطح انجام می‌شود.

در طرح توسعه حرم امام حسین علیه‌السلام که در چندین فاز طراحی شده، فاز نخست آن با عنوان صحن حضرت زینب سلام الله علی‌ها توسط ایرانیان در حال ساخت است و به گفته مسؤولان، روند ساخت این صحن بیش از ۵۰ درصد پیشروی داشته و پیش‌بینی می‌شود تا سه سال آینده صحن حضرت زینب سلام الله علی‌ها به بهره‌برداری برسد.

در این طرح علاوه بر اینکه تل زینبیه دوباره ساخته می‌شود، بخش زیارتی نیز در طبقه‌های مختلف در بخش جنوب غربی حرم حسینی پیش‌بینی شده است که در صورت تکمیل، حرم امام حسین علیه السلام در کربلا ۱۴ برابر خواهد شد. توسعه حرم امام حسین علیه السلام به منظور سهولت در تشرف زائران کربلا به ویژه در ایام مناسبتی در حال انجام است

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: حرم امام حسین حرم حضرت عباس باب القبله ستاد بازسازی عتبات صحن حضرت زینب بین الحرمین کربلا حضرت زینب سلام الله علی ها حرم امام حسین علیه السلام توسعه حرم حرم حسینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۹۵۳۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ساخت ستاد فرماندهی آتش نشانی ۱۲۵ در بندرعباس

 مهدی نوبانی شهردار بندرعباس در این مراسم گفت: این ساختمان در زمینی به مساحت ۴۰۰ متر مربع در دو طبقه ساخته می‌شود.

 نوبانی افزود: کنترل ایستگاه‌های آتش نشانی در حوزه‌های مختلف شهری به ویژه در محدوده بولوار امام حسین (ع)، آزادگان و شهرک سجادیه از اهداف ساخت این ساختمان است.

محمد امین لیاقت رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بندرعباس هم گفت: هزینه ساخت این ساختمان ۷ میلیارد تومان است و در مدت ۱۴ ماه ساخته می‌شود.

 لیاقت افزود: برای تجهیز ساختمان فرماندهی آتش نشانی ۱۲۵، ده میلیارد تومان نیاز است

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • آغاز ساخت ستاد فرماندهی آتش نشانی ۱۲۵ در بندرعباس
  • آغاز عملیات توسعه بخش دیالیز بیمارستان امام خمینی (ره) خاش
  • سخنگوی وزارت خارجه روسیه: مانورهای ناتو را از نزدیک رصد می‌کنیم
  • برپایی بیش از ۸ هزار محفل شیرخوارگان حسینی در ایران و کشور‌های جهان
  • جشن بزرگ «خدا قوت کارگر» در ورزشگاه امام رضا علیه السلام برگزار می‌شود
  • مرحله استانی دومین جشنواره سرود فجر بسیج در بوشهر برگزار شد
  • اکسيري که قهرمانان را جاويدان مي کند
  • سلامتی و طولانی عمر در حکومت امام زمان(عج)
  • امت اسلام در کنار همدیگر به یک دشمن واحد توجه کنند
  • فضیلت زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)