Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-29@23:53:33 GMT

باران در ۱۶ استان/ سامانه بارشی جدید در راه است

تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۹۸۸۶۸

باران در ۱۶ استان/ سامانه بارشی جدید در راه است

آفتاب‌‌نیوز :

صادق ضیایان اظهار کرد:امروز (۲۱دی‌ماه) در استان‌های لرستان، ایلام، کرمانشاه، کردستان، زنجان، نیمه جنوبی استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان‌غربی و اردبیل، نیمه‌شمالی و شرق خوزستان و برخی نقاط استان‌های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، همدان، قزوین، البرز، گیلان و تهران بارش باران، وزش باد شدید موقت و با احتمال رعد و برق در استان‌های جنوبی کشور پیش‌بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 بارش در ارتفاعات و مناطق سردسیر به‌صورت برف خواهد بود و چهارشنبه (۲۲دی‌ماه) در غالب مناطق کشور جوی پایدار پیش‌بینی می‌شود و فقط در بخش‌هایی از غرب و ارتفاعات البرز مرکزی بارش پراکنده رخ می‌دهد.

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا به خبرگزاری ایسنا گفت: پنج شنبه (۲۳دی‌ماه) با ورود سامانه بارشی جدید، در شمال غرب، غرب و ارتفاعات البرز مرکزی بارش باران و برف پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به محدوده بارش‌های روز جمعه (۲۴دی‌ماه) اظهار کرد: جمعه (۲۴دی‌ماه) در غالب مناطق نیمه غربی کشور بارش باران و برف و وزش باد شدید موقت رخ می‌دهد که شدت بارش‌ها دراستان‌های کردستان، اردبیل، گیلان، غرب مازندران، جنوب آذربایجان غربی، ارتفاعات البرز مرکزی و زاگرس مرکزی خواهد بود.

به گفته ضیاییان شنبه (۲۵دی‌ماه) در بیشتر مناطق کشور به‌جز پاره‌ای از مناطق شمال غرب و جنوب شرق بارش باران و برف پیش‌بینی می‌شود که شدت بارش‌ها در شمال شرق و جنوب کشور خواهد بود.

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ادامه داد: امروز (۲۱دی‌ماه) افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در تهران، البرز و اصفهان و چهارشنبه و پنج شنبه (۲۲ دی‌ماه) در اصفهان پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به کاهش دما و وزش باد در برخی مناطق کشور گفت: جمعه و شنبه (۲۴و۲۵ دی‌ماه) در شمال غرب، غرب و استان‌های ساحلی دریای خزر دما ۶ تا ۱۰ درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد و همچنین جمعه (۲۴دی‌ماه) در جنوب شرق، جنوب غرب و بخش‌هایی از مرکز کشور و شنبه (۲۵دی‌ماه) در نیمه شرقی و بخش‌هایی از مرکز کشور وزش باد نسبتا شدید تا شدید رخ می‌دهد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۲۲دی‌ماه) قسمتی ابری و درصبح مه رقیق و در اواسط روز وزش باد با حداقل دمای۶ و حداکثر دمای۱۴ درجه سانتیگراد و طی روز پنج‌شنبه (۲۳دی‌ماه) نیمه ابری و گاهی وزش باد، از بعد از ظهر ابری و از اوایل شب بارش باران با حداقل دمای ۶ و حداکثر دمای ۱۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان درپایان اظهار کرد: طی امروز و فردا (۲۱و۲۲دی‌ماه) بندرعباس و اهواز با دمای ۲۳ و۲۴ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و ارومیه با دمای ۶ و۷ درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان کشور هستند.

آلودگی هوا در شهرهای صنعتی

همچنین «کبری رفیعی»، کارشناس سازمان هواشناسی روز سه شنبه درباره وضعیت آب وهوا به ایرنا گفت: امروز بارش‌ها به شمال استان‌های خوزستان، لرستان، ایلام و و ارتفاعات استان‌های زنجان، قزوین، البرز و تهران می‌رسد. هم چنان تداوم بارش‌ها را در چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، کرمانشاه، کردستان، جنوب آذربایجان شرقی و غربی خواهیم داشت.

کارشناس سازمان هواشناسی تصریح کرد: از روز (پنجشنبه) سامانه بارشی جدید از شمال غرب وارد کشور می‌شود و شمال غرب، غرب، ارتفاعات جنوب غرب، غرب سواحل دریای خزر، ارتفاعات البرز مرکزی و برخی مناطق مرکزی کشور را تحت تاثیر خود قرار خواهد داد. آسمان تهران امروز نیمه ابری همراه با بارش پراکنده باران در ارتفاعات پیش‌بینی می‌شود. آلودگی هوا نیز امروز در تهران ادامه خواهد شد.

منبع: آفتاب

کلیدواژه: برف و باران هواشناسی ارتفاعات البرز مرکزی پیش بینی می شود درجه سانتیگراد بارش باران شمال غرب بارش ها وزش باد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۹۸۸۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رگبار باران و وزش باد شدید امروز در ۵ استان

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی و بررسی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری، امروز (شنبه ۸اردیبهشت) در استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، فارس، برخی مناطق کرمان و جنوب یزد ابرناکی و رگبار پراکنده باران گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش ایرنا، بر اساس این گزارش از امروز تا اواسط هفته روند افزایش نسبی دما در غالب مناطق کشور پیش‌بینی شده است.

فردا (یکشنبه ۹ اردیبهشت) در ارتفاعات کرمان و برخی مناطق بوشهر و غرب هرمزگان ابرناکی و رگبار پراکنده باران گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی رخ می‌دهد.

روز دوشنبه (۱۰ اردیبهشت) در اغلب مناطق کشور جوی آرام خواهیم داشت.

ورود سامانه بارشی جدید از سه‌شنبه

روز سه‌شنبه (۱۱ اردیبهشت) سامانه بارشی از سمت غرب وارد کشور شده و در ایلام، کرمانشاه، کردستان، لرستان و جنوب آذربایجان غربی بارش‌ها رخ خواهد داد.

روز چهارشنبه (۱۲ اردیبهشت) سامانه بارشی ضمن فعالیت در نوار غربی کشور، بخش‌هایی از استان‌های بوشهر و فارس را تحت تاثیر خود قرار خواهد داد.

طی سه روز آینده در نوار شرقی کشور وزش باد شدید پیش‌بینی شده است که در مناطق مستعد موجب خیزش گردوخاک می‌شود.

احتمال وزش باد در پایتخت

آسمان تهران امروز صاف تا قسمت ابری در بعضی ساعات همراه با وزش باد خواهد بود که در شب افزایش وزش باد را خواهیم داشت. فردا نیز همین شرایط برای پایتخت پیش‌بینی می‌شود.

کمینه و بیشینه دمای هوا امروز در پایتخت ۱۵ و ۲۵ درجه سانتیگراد است؛ همچنین از فردا روند تدریجی افزایش دما در سطح استان تهران را خواهیم داشت.

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی بارش‌های رگباری برای آسمان لرستان
  • لرستان بارانی می‌شود
  • پیش بینی افزایش ابر در استان مرکزی
  • باران میهمان ارتفاعات جنوبی کرمان می‌شود
  • پیش بینی ورود سامانه بارشی به لرستان
  • سامانه بارشی وارد بوشهر می‌شود/افزایش پوشش ابر و بارش پراکنده
  • سامانه بارشی همراه با رعدوبرق در راه آسمان اصفهان/ هوا گرم می‌شود
  • رگبار باران و وزش باد شدید امروز در ۵ استان
  • رگبار باران و رعد و برق در ۷ استان طی امروز و فردا | ۳ روز گرد و خاکی در بخشی از کشور
  • بارش باران در ۵ استان کشور طی امروز / سامانه بارشی قوت می‌گیرد