Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس، منصور شکرالهی در نطق میان دستور جلسه علنی امروز ( سه شنبه 21 دی ماه) مجلس شورای اسلامی با ارایه گزارشی از وضعیت مردم سیل زده جنوب کرمان گفت: بارش نزولات آسمانی و بارندگی ها اخیر در شرق کشور به خصوص در 5 شهرستان جنوبی کرمان اگر چه بخشی از کمبود منابع آبی در منطقه را جبران کرد اما باعث ایجاد خسارتهای زیادی در 5 شهرستان جنوبی مخصوصا شهرستان های رودبار جنوب، منوجان و قلعه گنج را در برداشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: این موضوع علاوه بر قطعی برق، تلفن، تخریب زیرساخت ها و راه های مواصلاتی منطقه موجب خسارات بسیار زیادی به منازل مسکونی و تلف شدن دام ها و از بین رفتن محصولات کشاورزی مردم زحمتکش، مظلوم و انقلابی و نجیب حوزه انتخابیه را در برداشته است.

نماینده مردم کهنوج و منوجان و رودبارجنوب و قلعه گنج و فاریاب در مجلس با قدردانی از خدمات امدادی و حضور مسئولان در میان مردم سیل زده این منطقه گفت: از مسئولین استان، استاندار، مسئولین شهرستانی، نیروهای نظامی و انتظامی تشکر می کنم که از نخستین ساعات وقوع سیل با حضور خود در منطقه علاوه بر هماهنگی های اولیه باعث تسریع در اقدامات ضروری شدند.

وی گفت: مسئولان هم  از نزدیک مشکلات مردم و خسارت های ناشی از سیل را مشاهده کردند و امیدواریم در کمترین زمان ممکن و با برنامه ریزی منسجم موضوع منتهی به نتیجه عملیاتی محسوس و بازسازی و عمران شود.

شکرالهی خطاب به وزرای جهاد و راه و شهرسازی گفت: از وزرای جهادکشاورزی و راه و شهرسازی درخواست دارم به تکالیف قانونی و محوله به وزارتخانه ها با اولویت ویژه در جهت رفاه و آسایش مردم و غیور جنوب کرمان  رسیدگی کنند.

وی ادامه داد: در حوزه کشاورزی جبران خسارت های ناشی از سیل اخیر و سرمازدگی و از بین رفتن محصولات کشاورزی، بخشش جرایم بانکی و دیرکرد اقساط و تسهیل در کمک های بلاعوض به کشاورزان، لایروبی قنوات، رودخانه ها و کانال های آب رسانی و همچنین ایجاد و هدایت روان آب ها و آب های سطحی با ایجاد سیل بند و کانال های آبی باید انجام شود که انتظار رسیدگی به آن وجود دارد.

وی گفت: از دولت مردمی و انقلابی انتظار می رود برای رسیدگی به مشکلات مردم شریف، قدردان و خدوم زحمت کش جنوب استان کرمان که در عین برخورداری از منطقه ای مستعد کشاورزی و معدنی به جهت کم توجهی و بی مهری دولت قبل در مضیقه معیشتی و با سختی ولی با آبرو و با سربلندی روزگار سپری می کنند نتیجه تلاش دولت با اجرایی شدن 16 بند مفاد صورت جلسه فوق العاده روز 15 دی ماه امسال ستاد پیشگیری، هماهنگی فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان کرمان، ایجاد رفاه و آسایش کام مردم حوزه انتخابیه را شیرین کنند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس بیان کرد: از ریاست جمهور استدعا دارم چنانچه مصلحت می داند شخصا از مناطق سیل زده جنوب کرمان بازدید و با قدوم خود التیام بخش دردهای منطقه محروم کرمان شود.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی نطق سیل رئیس جمهور سیل زده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۰۱۰۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسئولان بسترهای حضور مردم برای مشارکت در تولید را فراهم کنند

ایسنا/خراسان شمالی امام جمعه بجنورد گفت: مسئولان بسترهای حضور مردم برای مشارکت در تولید را فراهم کنند.

حجت الاسلام و المسلمین رضا نوری در نماز عبادی و سیاسی جمعه این هفته با اشاره به روز کار و کارگر اظهار کرد: امروز کار کردن در جامعه ما چند ویژگی دارد که در وهله نخست اصل کار، عبادت است.کار کردن اگر برای کسب درآمد حلال باشد، مجاهدت در راه خداوند محسوب می‌شود.

حجت الاسلام نوری با بیان اینکه کشور هم اکنون در جنگ اقتصادی به سر می‌برد، ادامه داد: دشمنان تحریم‌های اقتصادی مختلفی را علیه کشور اعمال کرده تا مسئولان و مردم‌ را تحت فشار قرار دهد تا به اهداف خود برسند. بنابراین امروز انجام هر کار اقتصادی که تولید و رفع نیازها و بی‌نیازی به بیگانگان را به دنبال  دارد، مجاهدت و جنگ علیه دشمنان است.

وی بیان کرد: افرادی که در حوزه تولید، کار می‌کنند سربازان نظام‌ جمهوری اسلامی ایران هستند.

امام جمعه بجنورد با اشاره به اینکه در همین راستا شعار امسال جهش تولید با مشارکت مردم نامگذاری شده است، تاکید کرد: باید بسترهای لازم برای مشارکت مردم در حوزه تولید توسط مسئولان فراهم  و تعاونی‌های تولید تشکیل و تقویت شود.

وی در ادامه به روز معلم نیز اشاره کرد و گفت: معلم‌ها در تدریس و تعلم باید اخلاص داشته باشند و دانش‌آموز مورد توجه آن‌ها قرار گیرد و اصل کار را بر تربیت دانش آموزان قرار دهند.

امام جمعه بجنورد گفت: اگر دانش‌آموزی روسری خود را بعد از پایان ساعت مدرسه و به هنگام خروج از مدرسه از سر گذاشت، آن معلم‌ بداند که برای تربیت این‌ دانش آموز کاری نکرده است.

وی تصریح کرد: تربیت دانش آموزان توسط معلم‌ها به گونه‌ای باشد که وقتی این دانش آموز استاندار، فرماندار و ... شد آن تربیت در روح و جان آن فرد باشد. تربیتی که فقط تا در مدرسه باشد، ارزشی ندارد.


انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سه واحدصنفی متخلف تعزیراتی شدند
  • اقدامات خوب رسانه و هوشیاری مانع از تحقق اهداف دشمن می‌شود
  • پویایی در جامعه نیازمند جهادی عمل کردن و تعالی فرهنگ ایثار است
  • ارائه ۸۲ تیم مشاوره به خانواده‌های شهدا و مجروحین حادثه تروریستی کرمان 
  • اضافه شدن ۲ بالگرد به ناوگان امدادی و آموزشی همدان
  • قدردانی استاندار و مدیرکل میراث فرهنگی کردستان از سوخت‌رسانی نوروزی
  • حداقل سهم مازندران در هیئت دولت، حضور یک وزیر کشاورزی یا ورزش از نخبگان این استان است
  • فیلم محاصره وزیر جوان دولت رئیسی در میان مردم معترض
  • مسئولان بسترهای حضور مردم برای مشارکت در تولید را فراهم کنند
  • ایجاد ۶۷ مرکز جدید دندانپزشکی در دولت سیزدهم