Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-29@00:35:29 GMT

این روغن سلامت شما را به خطر می‌اندازد

تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۰۴۱۲۸

این روغن سلامت شما را به خطر می‌اندازد

مصرف خانگی روغنهای جامد به هیچ عنوان توصیه نمیشود. روغن جامد به علت بافت مورد نیاز شیرینیها، عمدتاً در قنادی ها کاربرد دارد.

به گزارش مشرق، مصرف روغن های جامد و نیمه جامد ، باعث رسوب اسیدهای چرب اشباع در رگها ، آترواسکلروز ( سفت شدن جدار عروق) ، تنگی و انسداد عروق قلب و سکته قلبی می شود.

بر اساس نتایج آخرین یافته های علمی در جهان ، مصرف روغن های جامد و نیمه جامد هم چنین به علت دارا بودن اسید چرب ترانس بالا خطر بروز سرطان سینه در خانم ها و سرطان پروستات در آقایان را افزایش می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر چه این روغن­ها درحال حاضر در کشور ما با اصلاح فرمولاسیون و بهبود کیفیت به روغن نیمه جامد تبدیل شده ­اند که مقدار اسیدهای چرب اشباع و ترانس کمتری نسبت به روغن جامد دارند ولی باید توجه داشت که روغن نیمه جامد هم  در مقایسه با روغن های گیاهی مایع ، مقادیر بیشتری اسید چرب اشباع و اسید چرب ترانس دارد و مصرف آنها خطراتی مانند افزایش کلسترول بد خون  LDL   ، تنگی و انسداد عروق قلبی و نهایتا سکته قلبی را بدنبال دارند بویژه افرادی که دچار اختلالات چربی خون و کلسترول بالا هستند نباید از روغن جامد و نیمه جامد استفاده کنند.

توصیه می شود برای پیشگیری از بیماری های قلبی - عروقی از روغن های مایع با منشاء گیاهی می باشد. چربی های مایع، روند بروز آترواسکلروز ( سفت شدن جدار عروق ) را کند می کند. روغن نباتی مایع درصد بسیار کمی اسید چرب اشباع و مقادیر قابل ملاحظه ای اسید های چرب غیر اشباع که برای حفظ سلامت قلب ضروری است  را دارند و میزان اسید چرب ترانس  آن کمتر از 2 درصد  و در بعضی از روغن های مایع تقریبا صفر است که زیرو ترانس نامیده می شوند. مصرف روغن های مایع قطعا برای حفظ سلامت به روغن حیوانی و روغن نباتی جامد  و نیمه جامد ارجحیت دارد.

منبع:بهداشت نیوز

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو بورس قیمت روغن روغن جامد سلامت اخبار سلامتی خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت نیمه جامد چرب اشباع اسید چرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۰۴۱۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه امتحانات نهایی خردادماه ۱۴۰۳ چیست؟

در بسته زیر اخبار و محتوا‌های آموزشی پیرامون «میزان تمرکزت رو محک بزن؛ سه تفاوت دو عکس رو ۳۳ ثانیه‌ای بگو»، «فیلم ضدحال خنده‌دار دختر دانش آموز به معلم بابت ماه تولد»، «برآورده کردن آرزوی دانش آموز توسط معلم هنرمند و مهربان»، «۱۱ آلاینده‌ی مخفی در خانه که سلامت خانواده را به خطر می‌اندازد»، «برنامه امتحانات نهایی خردادماه ۱۴۰۳؛ آغاز امتحانات از ۲۹ اردیبهشت ماه»، «اگه هوشت بالاتر از حد متوسطه ۱۱ ثانیه‌ای بز رو در گله‌ی گوسفند پیدا کن» را با کلیک بر تیتر آن بخوانید.

برای خواندن مطالب روی عناوین کلیک کنید

برنامه امتحانات نهایی خردادماه ۱۴۰۳؛ آغاز امتحانات از ۲۹ اردیبهشت ماه

اگه هوشت بالاتر از حد متوسطه ۱۱ ثانیه‌ای بز رو در گله‌ی گوسفند پیدا کن

فیلمی متفاوت از کنکور دادن دانش آموزان در زمان قبل از انقلاب

میزان تمرکزت رو محک بزن؛ سه تفاوت دو عکس رو ۳۳ ثانیه‌ای بگو

 

۱۱ آلاینده‌ی مخفی در خانه که سلامت خانواده را به خطر می‌اندازد

فیلم ضدحال خنده‌دار دختر دانش آموز به معلم بابت ماه تولد

 

برآورده کردن آرزوی دانش آموز توسط معلم هنرمند و مهربان

دیگر خبرها

  • روغن حیوانی و فواید آن برای سلامتی
  • اپل کاربران را از اپل آی دی بیرون می اندازد
  • محققان هشدار دادند؛ افزایش خطر میگرن با مصرف داروهای سوزش معده
  • فواید و مضرات روغن حیوانی
  • ارسال بیش از ۳۰ میلیون لیتر سوخت مایع به نیروگاه سبلان اردبیل
  • برنامه امتحانات نهایی خردادماه ۱۴۰۳ چیست؟
  • قیمت روغن خوراکی در بازار امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • آیا مصرف بیش از حد ویتامین دی برای بدن مضر است؟
  • کدام مواد غذایی را نباید با معده خالی خورد؟
  • ۲۰ دلیل برای این‌که تخم‌مرغ و پنیر را باهم نخورید