Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، محمد حمیدی، ‍سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان بعدازظهر امروز در دومین جلسه پیگیری مصوبات سفرهای شهرستانی استاندار سمنان ویژه مناطق روستایی که در سالن جلسات ساختمان معاونت عمرانی استانداری برگزار شد، اظهار کرد: پیگیری و رصد میزان و نحوه اجرای مصوبات سفرهای شهرستانی استاندار سمنان و تسریع در اجرای این موارد، در دستور کار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: ۲۶ مصوبه در راستای رفع مسائل و مشکلات روستاهای این شهرستان‌ها در حوزه‌های مختلف طی سفر استاندار سمنان در نظر گرفته شد.‍

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان افزود: مصوبات سفرهای استاندار سمنان به مناطق روستایی شهرستان‌های شاهرود، دامغان و مهدی‌شهر، غالباً در حوزه‌های تسهیلات اشتغال‌زایی، واگذاری اراضی برای طرح‌های سرمایه‌گذاری، موارد و مباحث در زمینه بهبود فضاهای آموزشی و مدارس و موارد مرتبط با آب آشامیدنی بود.

حمیدی عنوان کرد: گازرسانی، ساماندهی پارک‌ها و بوستان‌های روستایی، تجهیز سالن‌های ورزشی، بازنگری طرح هادی، تقویت ماشین‌آلات دهیاری، ایجاد دیوار ساحلی، تعریض و احداث پل و بهسازی ورودی روستا، مرمت و لایروبی قنوات و تهیه و تکمیل سند توسعه برخی از روستاها از دیگر مصوبات سفرهای استاندار سمنان به مناطق روستایی شهرستان‌های شاهرود، دامغان و مهدی‌شهر است.

وی ادامه داد: به‌منظور پیگیری، بررسی و اجرای این مصوبات، دستگاه‌های اجرایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، راه و شهرسازی، منابع طبیعی، جهاد کشاورزی، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس، راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، ورزش و جوانان، آب و فاضلاب، شرکت گاز، فرمانداری‌های شاهرود، دامغان و مهدی‌شهر و دفاتر کل امور روستایی و مدیریت بحران استانداری مأمور شدند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان گفت: در این استان آمادگی برای واگذاری اراضی به‌منظور ایجاد واحد تولیدی، کارگاهی و یا راه‌اندازی طرح‌های سرمایه‌گذاری در روستاها وجود دارد.

حمیدی بیان کرد: این زمین‌ها داخل محدوده روستا برای ایجاد طرح‌های سرمایه‌گذاری، توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و در خارج از محدوده روستا توسط سازمان جهاد کشاورزی به سرمایه‌گذاران واگذار می‌شود.

وی تأکید کرد: تقویت امر سرمایه‌گذاری در روستاها به‌منظور راه‌اندازی واحدهای تولیدی و همچنین ایجاد فرصت‌های شغلی، امری بسیار تأثیرگذار در توسعه روستاها است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان افزود: در راستای توسعه و تقویت شاخصه‌های عمرانی روستاها، مصوب شد تا ۶۰ روستای این استان در اولویت بازنگری طرح هادی قرار گیرند.

حمیدی گفت: همچنین برای لایروبی قنوات عمومی، انتخاب پیمانکار با محوریت دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها انجام و اقدامات لازم نیز با حمایت و تخصیص اعتبار از سوی جهاد کشاورزی استان انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه برای ۱۸۰ روستای استان سمنان سند طرح توسعه تهیه شده است، خاطرنشان کرد: مطالعات این سند بر اساس دانش بومی و محور سرمایه‌گذاری در هر روستا و بر مبنای ظرفیت‌های گردشگری تهیه و تدوین شده است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان بیان کرد: ضرورت دارد تا افراد بومی و سرمایه‌گذاران در روستاها در راستای دریافت زمین برای راه‌اندازی طرح‌های سرمایه‌گذاری، از این سند استفاده کنند.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

منبع: فارس

کلیدواژه: محمد حمیدی سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان سرمایه گذاری در روستا روستاهای سمنان سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان طرح های سرمایه گذاری سرمایه گذاری استاندار سمنان مصوبات سفرهای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۰۴۳۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روستاهای زنجان به کارگاه عمرانی تبدیل شده‌اند

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای اسلامی استانداری زنجان با اشاره به نتایج مثبت پرداخت تسهیلات به دهیاری‌ها گفت: رشد اعتبارات و تجهیز دهیاری‌ها به ماشین‌آلات باعث شد حجم عملیات عمران روستایی در استان به طور قابل توجهی بالا برود و مناطق روستایی استان از این لحاظ به کارگاه عمرانی تبدیل شود.

وجیه‌الله بیگدلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: سال گذشته بالغ بر دو هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال تسهیلات کم‌بهره برای خرید ماشین‌آلات سبک و سنگین به دهیاری‌های استان اختصاص پیدا کرد.

وی با اشاره به نتایج مثبت پرداخت تسهیلات به دهیاری‌ها گفت: رشد اعتبارات و تجهیز دهیاری‌ها به ماشین‌آلات باعث شد حجم عملیات عمران روستایی در استان به طور قابل توجهی بالا برود و مناطق روستایی استان از این لحاظ به کارگاه عمرانی تبدیل شود.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای اسلامی استانداری زنجان تصریح کرد: این تسهیلات در راستای ایجاد درآمد پایدار برای دهیاری‌ها در جهت افزایش سطح خدمت‌رسانی به روستاییان پرداخت شد.

وی با بیان اینکه با تأسیس دهیاری در ۵۲ روستای جدید طی فعالیت دولت سیزدهم، تعداد دهیاری‌های استان به ۷۰۹ مورد رسیده است، اضافه کرد: همچنین ۶۲۵ دهیاری در استان ارتقا پیدا کرد که این موضوع در تخصیص اعتبار و ماشین‌آلات به دهیاری‌ها بسیار مهم است.

بیگدلی گفت: بر اساس نتایج سرشماری سال ۹۵، جمعیت روستایی استان زنجان بالغ بر ۳۴۶ هزار نفر است که این میزان ۳۷ درصد کل جمعیت استان را شامل می‌شود.

کد خبر 748686

دیگر خبرها

  • شرکت‌های تعاونی استان سمنان به حوزه کشت کم آب‌بر ورود می‌کنند
  • روستاهای زنجان به کارگاه عمرانی تبدیل شده‌اند
  • نبود سالن ورزشی مشکل اصلی روستاهای دهستان الوندکوه غربی
  • ضرورت بازنگری حریم عمارت خسروآباد سنندج
  • نماینده مجلس: طرح هادی از تخلف ساخت وساز در روستاهای البرز می کاهد
  • تخصیص ۱۷۰ میلیارد تومان اعتبار برای عمران و توسعه روستاهای گلستان
  • واگذاری زمین نباید به برخی خوش‌نشین‌ها انجام شود
  • آب شرب روستاهای مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی وصل شد
  • توسعه عمرانی در روستاهای بخش ریگ تسریع می‌شود
  • آب شرب ۱۰۰ درصد روستاهای مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی وصل شد