Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، حسین فرشیدی رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان صبح امروز اظهار کرد: تعداد موارد مثبت کرونا در استان بسیار پایین است؛ تعداد مراجعین به مراکز درمانی نیز کم شده است. موارد فوتی نیز طی هفته گذشته تا به امروز فقط یک مورد گزارش شده است.

وی عنوان کرد: در شرایط موجود واژه امیکرون موجب ایجاد نگرانی و ترس در بین مردم شد؛ سویه امیکرون با سرایت پذیری بالا تا کنون بر اساس تست های انجام شده 122 مورد در استان شناسایی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اظهار کرد: هر موردی از کرونا که شناسایی می شود بدون شک از سویه امیکرون است؛ قطعا در کشور ما هم همانند سایر کشور ها در حال افزایش است.

فرشیدی با بیان اینکه باید در شرایط موجود بیماری را مدیریت کنیم اظهار کرد: استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و تزریق واکسن نشان داده در پیشگیری و کنترل بیماری بسیار موثر بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تصریح کرد: افرادی که دو دوز واکسن را دریافت کرده اند حتما نسبت به تزریق دوز سوم اقدام کنند. با توجه به رعایت دستورالعمل ها و تزریق واکسن در استان در شرایط بسیار خوبی قرار داریم و شاهد جنب و جوش در سطح اقتصاد استان هستیم.

وی ابراز کرد: شهروندان در صورت داشتن هر گونه علائم شبیه سرما خوردگی حتما به پزشک مراجعه کنند و افرادی که از ابتلای خود به کرونا آگاه می شوند حتما در قرنطینه بمانند. و از حضور در مکان های شلوغ و سربسته به جد پرهیز کنند.

فرشیدی اذعان کرد: بر اساس آمارهای اخیر در رسانه ها اعلام می شود که هرمزگان بیشترین آمار مبتلا به امیکرون را به خود اختصاص داده است؛ اما این موضوع به دلیل وجود آزمایشگاه مجهز، بیماریابی خوب و تعداد تست هایی است که  انجام می شود. لذا شرایط استان از لحاظ میزان بستری و تعداد فوتی ها رو به کاهش است و هم اکنون در وضعیت آبی کرونایی قرار داریم.

جاماندگان از واکسن حتما واکسن بزنند

 مهدی حسنی آزاد متخصص بیماری های عفونی از شهروندان جا مانده از واکسن خواست حتما واکسن بزنند و افرادی که دوز دوم واکسن را دریافت کرده‌اند در اولین فرصت نسبت به تزریق دوز سوم اقدام کنند.

وی ابراز کرد: امیکرون همان بیماری کووید 19 است که با رعایت پروتکلهای بهداشتی و انجام واکسیناسیون قابل پیشگیری است.

حسنی آزاد اظهار کرد: افرادی که متوجه علائمی شبیه سرما خوردگی از جمله تب، سرفه، گلودرد شدند حتما به پزشک مراجعه کنند؛ علائم در سویه امیکرون بیشتر در سیستم تنفسی فوقانی بروز می کند، لذا استفاده از ماسک برای جلوگیری از ابتلا و یا انتشار بیماری ضروری است.

انتهای پیام/ 88055

 

منبع: فارس

کلیدواژه: متخصص بیماری ها هرمزگان بندرعباس حسین فرشیدی رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اومیکرون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۰۶۵۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حجاج ابهر و خدابنده برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند

به گزارش خبرگزاری مهر، جواد خرم افزود: امسال یک هزار و ۲۶۰ نفر از استان زنجان به زیارت خانه خدا مشرف خواهند شد.

وی یادآوری کرد: واکسیناسیون مننژیت برای حجاج سایر شهرستان‌های استان انجام شده است.

خرم تاکید کرد: زائران پس از تزریق واکسن، کارت زرد رنگ دریافت و باید آن را به مسئول کاروان تحویل دهند.

نماینده مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر در استان زنجان گفت: معاینه یکهزار و ۲۶۰ زائر خانه خدا در این استان انجام و به پایان رسیده است.

خرم خاطرنشان کرد: امسال ۱۰ کاروان از زنجان به خانه خدا مشرف خواهند شد که از این تعداد یک کاروان در ابهر با ۱۲۰ نفر، خدابنده نیز یک کاروان ۱۶۵ نفری و مابقی نیز در مرکز استان است.

وی ادامه داد: واکسیناسیون این حجاج در شهرستان‌های خدابنده و ابهر آغاز شد.

نماینده مرکز پزشکی حج و پزشکی جمعیت هلال‌احمر در استان زنجان گفت: حجاج برای تزریق واکسن به هلال احمر شهرستان‌های ابهر و خدابنده در صبح و بعدازظهر مراجعه کنندخرم افزود: یکهزار و ۲۶۰ زائر عازم خانه خواهند شد که برای این تعداد و سایر عوامل یکهزار و ۳۰۰ واکسن مننژیت وارد زنجان شد.

کد خبر 6088916

دیگر خبرها

  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • حجاج ابهر و خدابنده برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند
  • آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی
  • رعایت نکات بهداشتی در استفاده از حشره کش‌های خانگی
  • تزریق و تلقیح بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان