Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-02@02:20:52 GMT

خبر خوش برای جریمه‌ شدگان کرونایی

تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۱۰۰۸۶

خبر خوش برای جریمه‌ شدگان کرونایی

 سردار سید کمال هادیانفر صبح چهارشنبه در حاشیه «ششمین مرحله از رزمایش ارتقا توان و تحرک عملیاتی پلیس راهور» در جمع خبرنگاران گفت: با دستور و کمک سردار اشتری، فرمانده انتظامی کل کشور، توسعه ناوگان راهور انجام شد و عمر خدمتی خودروهای راهور کاهش پیدا کرد اما هنوز هم این عدد کافی نیست؛ امیدواریم دولت کمک جدی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هر ساعت دو نفر در تصادفات فوت می‌کنند

وی با اشاره به اینکه ۲۶۲۰ خودرو به ناوگان راهور اضافه شد، گفت: متأسفانه هر ساعت دو نفر در تصادفات جان خود را از دست می‌دهند و بین ۳۰ تا ۳۵ نفر مجروح می‌شوند.

رئیس پلیس راهور ناجا افزود: متأسفانه برخلاف اینکه در دو سال گذشته کاهش تصادفات فوتی را داشتیم، اما امسال افزایش این تصادفات را شاهد بودیم. تا امروز ۱۰ درصد از مجروحین قطع نخاع شده و ۱۱ هزار و ۱۴۷ نفر جان خود را از دست داده و ۲۶۱ هزار نفر نیز مجروح و معلول شده‌اند.

توضیحات رئیس پلیس در رابطه با تصادفات زنجیره‌ای روزهای اخیر

هادیانفر با اشاره به حادثه آتش‌سوزی کامیون حامل سوخت در سنندج گفت: متأسفانه شرکت مربوطه غیرقانونی مجوز تردد در شب را به این کامیون داده چرا که کامیون‌های حامل سوخت به هیچ عنوان اجازه ندارند در شب تردد کنند. راننده این کامیون که البته راننده اصلی نبوده، از محور فرعی و پرحادثه حرکت می‌کند تا از چشم پلیس دور باشد که در قسمتی از مسیر نمی‌تواند دنده را تغییر دهد به همین دلیل به اصطلاح بار کامیون قیچی می‌شود، آتش‌سوزی رخ می‌دهد و مازوت به سمت منازل رفته و حریق به منازل هم ادامه پیدا می‌کند.

وی با اشاره به تصادف زنجیره‌ای بهبهان گفت: در این جاده به مدت ۲۰ دقیقه جو ناپایدار می‌شود. خودروی تریلی که با سرعت ۷۰ کیلومتر بر ساعت وارد مه می‌شود، به دلیل آنکه دیدش محدود شده بود، در همان جاده اصلی متوقف می‌شود تا دید بهتری پیدا کند. خودروهای پشت سر هم به دلیل آنکه فاصله طولی را رعایت نکرده و توجه به جلو نداشتند، با همان سرعت با تریلی برخورد می‌کنند.

رئیس پلیس راهور ادامه داد: در این تصادف چهار نفر فوت کردند و نکته قابل توجه آن است که ایربگ هیچ‌کدام از خودروهایی که در این تصادفات بودند، باز نشده است.

هادیانفر افزود: بیشتر خودروهای این تصادف، داخلی بودند و دو تا سه خودرو خارجی بودند البته آنها آسیب کمتری دیدند.

خبر خوش پلیس راهور برای جریمه‌شدگان کرونایی

وی گفت: افرادی که مجوزهای تردد در زمان محدودیت‌های کرونایی داشتند، از فرمانداری‌ها برگه تردد دریافت کردند، افرادی که حکم مأموریت داشتند، آنهایی که کادر سلامت بودند، خبرنگاران و خودروهای عمومی، افرادی که احکام قضائی داشتند و باید به دادگاه مراجعه می‌کردند، فردی که نوبت عمل جراحی داشته و همچنین افرادی که محل کار و سکونتشان در شهرهای ممنوعه قرار داشت و مجبور بودند در جاده‌هایی که محدودیت داشتند، تردد کنند، شامل بخشودگی جرایم می‌شوند.

رئیس پلیس راهور ادامه داد: این افراد می‌توانند به دفاتر پلیس ۱۰+، هیئت‌های رسیدگی ماده ۵ و مراکز راهنمایی و رانندگی در شهرها و استان‌ها مراجعه کنند، مدارک هویتی و مربوطه خود را ارائه داده و درخواست بخشودگی جرایم کرونایی را داشته باشند.

بخشودگی دو برابری جرایم تا پایان دی ماه

هادیانفر افزود: سال گذشته از مجلس شورای اسلامی درخواست کردیم تا جرایمی که دو برابر شده‌، بخشوده شود. هر چند مبلغ جریمه ۳,۵۰۰ میلیاردی، رقم بزرگی بود اما توانستیم موافقت مجلس را بگیریم و دو برابری‌ها را حذف کنیم.

وی گفت: نکته قابل توجه آن است که دو برابری‌های جرایم تنها تا پایان دی ماه بخشوده شده و افراد برای تسویه جریمه خود با رقم اصلی تنها تا پایان همین ماه فرصت دارند./مهر

منبع: فردا

کلیدواژه: پلیس راهور سردار هادیانفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۱۰۰۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار پلیس نسبت به استفاده از این دو وسیله تزیینی در خودروها

به گزارش خبرآنلاین، رئیس پلیس راهور گفت: استفاده از چراغ زنون برای خودرو مطلقاً ممنوع است و اگر مشاهده شود جریمه می‌شوند، همچنین استیکر، برچسب و یا تصویر روی بدنه و شیشه ممنوع و جریمه دارد.

تسنیم در خبری نوشت: جلسه ارتباط مستقیم رئیس پلیس راهور فراجا با مردم امروز در مرکز نظارت همگانی فراجا ۱۹۷ برگزار شد.

سردار سید تیمور حسینی؛ رئیس پلیس راهور فراجا ضمن دیدار با مردم و حل مشکلات آنها در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بیشترین مشکلات بیان شده از سمت مردم مربوط به شماره‌گذاری خودروها و تخلفات آموزشگاه‌های رانندگی بوده است.

وی تصریح کرد: روال همیشگی و مرسوم این است که مسئولان فراجا در ۱۹۷ به مشکلات طرح شده مردم رسیدگی کرده که البته یکی از کارهای خوب است.

رئیس پلیس راهور فراجا گفت: امروز بیش از ۱۳۰ نفر به دلایل مختلف به ۱۹۷ مراجعه کردند که مهمترین مطالبات و درخواست مردم، آموزشگاه‌های رانندگی، اعتراض به فرآیند پیگیری تصادفات و جریمه رانندگی بود؛ نکته مهم این بود که در جرایم رانندگی هیچ کدام جریمه اشتباهی نبود؛ بلکه درخواست بخشش بوده است.

حسینی در خصوص نور چراغ خودروها گفت: نور چراغ‌ها باید تلفیقی از زرد و سفید باشد، استفاده از چراغ زنون و چراغ با رنگ تماماً سفید مطلقاً ممنوع است، توصیه می‌کنیم از چراغ فابریک خودروها استفاده شود چراکه از شرایط استاندارد برخوردار هستند.

وی تاکید کرد: اگر خودرویی چراغ زنون داشته باشد در صورت مشاهده جریمه می‌شود چراکه چراغ زنون خطرآفرین است و می‌تواند برای دید دیگر رانندگان خطر ایجاد کند.

رئیس پلیس راهور فراجا تاکید کرد: استفاده از برچسب، استیکر و تصاویر حتی اگر جنبه تزئینی داشته باشد تخلف است و در صورت مشاهده برای آن خودرو جریمه صادر می‌شود، البته خودروهای تبلیغاتی و امدادی طبق آیین‌نامه می‌توانند بغل نویسی داشته باشند.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901309

دیگر خبرها

  • ضرورت نظارت بر دوربین‌های راهنمایی و رانندگی
  • هشدار پلیس نسبت به استفاده از این دو وسیله تزیینی در خودروها
  • ممنوعیت استفاده از چراغ زنون و استیکر تزئینی برای خودرو
  • استفاده از چراغ زنون و استیکر تزئینی مطلقاً ممنوع است
  • پلیس راهور تهران: استفاده از موبایل عامل ۴۶ درصد از تصادفات است
  • پلیس راهور : ۴۶ درصد تصادفات مربوط به تلفن همراه است
  • علت صدور برگ جریمه رانندگی اشتباهی چیست؟
  • علت صدور برگ جریمه رانندگی اشتباهی چیست؟​
  • علت صدور «برگ جریمه رانندگی اشتباهی» چیست؟
  • عامل ۴۶ درصد تصادفات ؛ یک عادت بد در رانندگی!