Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم نوشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: باید دقت شود که ضعف نظارت مجلس و دولت با فشار مضاعف به مردم جبران نشود، بنابراین باید اصلاحات اساسی در جهت کاهش هزینه های کالاهای اساسی مورد نیاز مردم صورت گیرد تا بیش از این تامین معیشت آنها سخت نشود.

به گزارش ایسنا، محمدعلی محسنی بندپی در جلسه علنی امرزو (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود بیان کرد: ملت شریف ایران، بر هیچ دیده بینایی پنهان نیست که شرایط اقتصادی کشور بر گُرده همه آحاد کشور سنگینی می کند و آمریکا و همپیمانان اروپایی و آسیایی اش از هیچ کوششی برای به زانو درآوردن ایران اسلامی دریغ ننمودند، چرا که به اعتراف خودشان سخت ترین و فلج کننده ترین نوع تحریم تاریخ تمدن بشری را به ایران تحمل نمودند که از مصادیق بارز تروریسم اقتصادی و نقض آشکار حقوق بین المللی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه تصریح کرد: مرور تجربیات گذشته ثابت کرده است که تنها راه برون رفت از وضعیت موجود حفظ وحدت بین ارکان حاکمیت و مردم و تکیه بر امکانات و توانمندی های داخلی است، نه اعتماد به دشمنی که برای رسیدن به اهداف پلید خود حتی از تحریم داروی کودکان سرطانی نیز دریغ ننموده است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس یازدهم ضمن قدردانی از تلاش های رئیس جمهور و کابینه دولت  برای  تامین واکسن و پوشش واکسیناسیون گسترده و سفرهای استانی دولت، گفت: اگر به علت های توسعه در کشورهای توسعه یافته بنگریم، سه فاکتور عملگرایی، شایسته سالاری و پاکدستی اولویت آنها بوده است و بر همین مبنا شروع به جذب نخبگان و تحصیلکردگان کشورهای مختلف از جمله ایران نموده اند. به گونه ای که امروزه نه تنها آمریکا، کانادا و اروپا مرزهای خود را به سوی جوانان کشور ما گشوده اند بلکه کشورهایی همچون چین، کره جنوبی، سنگاپور، مالزی و حتی هنگ کنگ آماده ارائه هرگونه امتیاز برای جذب نخبگان هستند؛ چرا که به معنای واقعی معتقدند که باید برای مشکلات کشورشان راه حل علمی پیدا کنند.

محسنی بندپی در ادامه خطاب به رئیس جمهور عنوان کرد: به شعار کابینه فراجناحی خود پایبند باشید و حلقه خودی ها را بازتر و گسترده کنید و از تمام جوانان و نخبگان این سرزمین برای توسعه کشور استفاده کنید. اگر دغدغه معیشت مردم دارید و نگران ازدواج، اشتغال و مسکن جوانان هستید، اگر به توسعه از طریق افزایش بهره وری معتقدید و به دنبال رشد واقعی اقتصادی ۸ درصدی در لایحه بودجه ۱۴۰۱ هستید و اگر به انتقام خون سردار شهید سلیمانی فکر می کنید، تنها راه وصول به این اهداف استفاده از همه نخبگان علمی و اقتصادی کشور است.

وی افزود: هیچ یک از مسئولین در هر رده و مسئولیتی که باشیم نه تنها مجاز به بدرقه تحصیلکردگان کشور نیستیم بلکه باید تمام عزم خود را به کار بندیم تا انگیزه های ماندگاری این جوانان افزایش پیدا کند، چرا که در شرایط سخت تحریم و اقتصاد کشور برای تحصیل این جوانان از بیت المال مملکت هزینه شده است. بی تردید تشویق جوانان به خروج از کشور نه تنها گناهی نابخشودنی و خیانت به نظام و انقلاب است، بلکه مغایر منویات مقام معظم رهبری است. بنابراین باید به دغدغه ها و نگرانی های اعضای هیات علمی دانشگاه ها، پزشکان و پرستاران، معلمان و کارگران و... در لایحه بودجه ۱۴۰۱ بیشتر توجه کنیم.

نماینده مردم نوشهر در ادامه نطق خود در رابطه با حوزه انتخابیه ضمن تشکر از وزیر راه و معاونین وی گفت: پروژه های عمرانی و راه های روستایی در غرب حوزه انتخابیه از وضعیت خوبی برخوردار نیستند که نیازمند اقدام جدی است

محسنی بندپی خطاب به به وزیر نیرو بیان کرد: به دنبال کمترین باران آب شرب مردم دچار مشکل می شود و علیرغم تذکرات مکرر هیج اتفاقی نیفتاده است و سلامت مردم همچنان در معرض خطر است.

وی از وزیر آموزش و پرورش نیز خواستار ساماندهی نیروی انسای و اینجاد انگیزه در تمامی افرادی که در نظام تعلیم و تربیت کشور خدمت می کنند شد و تاکید کرد: این امر باید اولویت اول شما باشد و اجرای کامل طرح رتبه بندی معلمان، همسان و دائمی سازی حقوق بازنشستگان، تثبیت وضعیت شغلی حق التدریسی ها و... باید در دستور کار قرار گیرد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در پایان در تذکر به کمیسیون تلفیق گفت: همه می دانیم که لایجه بودجه ۱۴۰۱ علیرغم رای به کلیات در صحن علنی مجلس دارای نواقص جدی است و باید اصلاحات اساسی صورت گیرد. باید دقت شود که ضعف نظارت مجلس و دولت با فشار مضاعف به مردم جبران نشود، لذا باید اصلاحات اساسی در جهت کاهش هزینه های کالاهای اساسی مورد نیاز مردم از جمله دارو و نهاده های دامی صورت گیرد تا بیش از این تامین معیشت مردم سخت نگردد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: محمدعلی محسنی بندپی لایحه بودجه ۱۴۰۱ محسنی بندپی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۱۱۳۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعضای شورای شهر و روستا در تحقق شعار امسال همت مضاعف داشته باشند   

محمد خانچی معاون امور هماهنگی استاندار خوزستان امروز در همایش روز شوراها که در سالن شهید هاشمی استانداری خوزستان برگزار شد؛ گفت: حمایت و توجه ویژه استاندار خوزستان از موضوعات عمرانی شهری و روستاها استان موجب ابجاد تحول در این حوزه شده است.

او افزود: با شروع دولت سیزدهم اعتباراتی که سال های سال به خوزستان پرداخت نشده بود به این استان تزریق شد و می تواند در کارنامه و عملکرد مجموعه شوراها و شهرداری تاثیر مثبتی داشته و امیدواریم در یک سال باقیمانده بتوانیم تحول جدی و اساسی را در سطح منطقه ایجاد کنیم.

آقای خانچی ادامه داد: شوراها مجموعه شورای شهر و روستا هستند نه شورای شهرداری، شورایی موفق است که مسائل منطقه خود را آمارگیری کرده و برای برطرف کردن آن ها راهکار ارائه دهد، شبانه روز به دنبال شهردار بودن و پرداختن به مسائل حاشیه ای شهرداری شهرداری نشان از ضعف عملکردی شوراها دارد.

معاون امور هماهنگی استاندار خوزستان گفت: شورای شهر و مجموعه شهرداری باید در کنار مردم بودن را تمرین کنند، از نگاه مردم شهر را اداره کنند و از نظرات آن ها استفاده کنند تا موفق شوند. 

این مقام مسئول افزود: نقش شوراها در تصمیم‌گیری‌های کلان مدیریت شهری و روستایی ابعاد مختلف دارد که یک بخش آن خدمات عمومی است و شوراها باید در سایر حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی و اقتصادی و رفع آسیب‌های اجتماعی که مردم را رنج می‌دهد هم نقش‌آفرین باشند و منشا بسیاری از اقدامات تاثیرگذار بوده و زمینه عمران و آبادانی شهرها و روستاها را سرعت بخشیده، از اینرو بستر همراهی های اجتماعی و رفع دغدغه های مردم را فراهم کرده اند. 

محمد خانچی یادآور شد: اعتباراتی تحت عنوان عوارض آلایندگی به استان پرداخت می شود محدود است و ممکن است در مرحله های بعدی دیگر این اعتبارات به استان تعلق نگیرد، ضرورت دارد شهرداری ها با خلق منابع جایگزین از وابستگی به این اعتبارات خودداری کنند. 

او در پایان با اشاره به شعار سال و تحقق آن اضافه کرد: شوراها با برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی تولید، ایجاد بازارچه‌های مرزی و توجه به اقتصاد دریا و اقتصاد گردشگری، توسعه فعالیت‌ها در حوزه آبزیان و رونق معادن و کشاورزی، می‌توانند ثروت‌های هنگفت موجود در کشور را از قوه به فعل برسانند.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • ابراهیم رئیسی دوباره از «گشت ارشاد مدیران» گفت؛ در دستور باشد!
  • رئیسی : گشت ارشاد مدیران در دستور کار وزرا باشد
  • رئیسی: گشت ارشاد مدیران در دستورکار وزرا باشد
  • اعضای شورای شهر و روستا در تحقق شعار امسال همت مضاعف داشته باشند   
  • رمزگشایی از علنی شدن اختلاف دولت و مجلس /آصفری: حذف قالیباف؟ بعید است /حاجی دلیگانی: تا روز آخر بر مجلس نظارت خواهیم کرد
  • کالا‌های اساسی با وجود پرداخت ارز ترجیحی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • دولتی‌ها به جای رقابت، نظارت کنند
  • صحبت‌های بی‌سابقه قالیباف درباره ماجرای ارز/ آغاز گشت ارشاد مسئولان توسط رادان
  • نماینده مردم زنجان : دولت جدیت لازم برای استفاده از افراد توانمند را نداشت/ مجلس در انتسابات تاثیر منفی گذاشت/ چالش‌هایمان بیشتر خواهد شد
  • امام جمعه اردبیل به بذرپاش: خودت را در این پروژه بدنام نکن /امام جمعه تبریز: دولت و مجلس برای معیشت کارگران توان مضاعف بگذارند