Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-29@04:05:30 GMT

بازديد سرزده از ادارات ثبت وليعصر و قلهک

تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۱۱۴۴۱

خبرگزاری آریا-رئیس و معاونان سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در بازدید سرزده از ادارات ثبت ولیعصر و قلهک در جریان نحوه ارائه خدمات و صدور اسناد قرار گرفتند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، آقای حسن بابایی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در همان ابتدای بازدید از تاخیر در زمان تبدیل اسناد دفترچه‌ای به تک برگی یا کاداستری گلایه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: صدور سند تک برگی به تک برگی باید معمولا یکروزه صادر شود.
آقای سیدصادق سعادتیان مدیر کل امور اجرایی اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور که ما را در این برنامه بازدید همراهی می‌کرد زمان بندی دقیق صدور سند را براساس ویژگی‌های آن سند اینگونه اعلام کرد که برای تبدیل اسناد دفترچه‌ای به تک برگی اگر نقشه داشتند حداکثر 15 روز کاری و اگر نقشه کاداستری نداشتند حداکثر 25 روز کاری و برای بافت‌های قدیمی که ابعاد ندارند حداکثر 45 روز کاری و برای تبدیل اسناد تک برگی به تک برگی باتوجه به تراکم ادارات ثبت از یک تا هفت روز کاری سند صادر می‌شود.
در ادامه در اتاق آرشیو و نگهداری اسناد حاضر شدیم و سوال کردیم که چه تضمینی وجود دارد در حوادث غیرمترقبه آسیبی به این اسناد وارد نشود که آقای بابایی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در پاسخ به این سوال گفت: با فرض اینکه این پرونده‌ها آتش بگیرد و مفقود شود ما کلیه اوراق را آرشیو و داده آمایی کرده ایم.
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ضمن رضایت بخش خواندن عملکرد همکارانش در عین حال به وقوع تخلفات در ادارات ثبت اذعان داشت و افزود: ما موارد قصور را می‌بینیم، اما خیلی محدود است و از نظر ما محدودش هم زیاد است.
مسئولان ثبت اسناد و املاک کشور در این بازدید قول دادند در آینده‌ای نزدیک ما را برای تهیه گزارش از دفترخانه‌های ثبتی هم همراهی کنند.
سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در سه ماه گذشته 200 تیم بازرسی را به ادارات ثبت و دفترخانه‌ها اعزام کرده است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: ادارات ثبت سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ادارات ثبت تک برگی روز کاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۱۱۴۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید سرزده فرماندار مهاباد از کارگاههای فنی و حرفه‌ای

 

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ فرماندار ویژه شهرستان مهاباد در این بازدید از کارگاههای فنی و حرفه‌ای مرکز آموزش فنی و حرفه ای این شهرستان گفت: بودجه مناسب برای بروزرسانی تجهیزات درکنار تعمیر و ساماندهی فضای آموزشی و اداری این مرکز در اعتبارات شهرستانی و ملی در نظرگرفته خواهد شد تا بتوان در چند سال آینده شاهد رونق و توسعه فضای آموزشی مناسب برای استفاده متقاضیان کسب فن و مهارت باشیم.

حسن عباسی افزود: آموزشهای فنی و حرفه‌ای به عنوان پل ارتباطی واحد‌های تولیدی و صنعتی با آموزش، علاوه بر حرفه‌آموزی و آماده‌سازی افراد برای احراز شغل، با ارتقای کارایی و توانمندی نیرو‌ها به توسعه کسب و کار و اقتصاد کشور نیز کمک می‌کند.

در این بازدید، هیمن هرمزیاری رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان مهاباد گزارشی از فعالیتها و عملکرد این مرکز را ارائه کرد.

 

 

دیگر خبرها

  • گسترش همکاری‌های سازمان ثبت و سازمان انرژی هسته‌ای
  • سرزده‌های استاندار جدید لرستان از ادارات
  • بازدید سرزده استاندار از دستگاه‌های اجرایی لرستان
  • بازدید سرزده فرماندار مهاباد از کارگاههای فنی و حرفه‌ای
  • صدور اسناد تک برگی برای همه موقوفات تا پایان سال جاری
  • بازدید میدانی رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از بنا‌های آسیب دیده زلزله ۹۶
  • حذف مراجعه به دفترخانه‌ها برای شروع اخذ «سند کاداستری» / صدور ۶۹۷ سند تک برگ املاک در یک سال
  • حذف مراجعه به دفترخانه‌ها برای شروع فرآیند اخذ«سند کاداستری»/صدور ۶۹۷ سند تک برگ املاک دریک سال
  • حذف مراجعه به دفترخانه‌ها جهت شروع فرآیند اخذ سند کاداستری
  • سفر رئیس سازمان اورژانس کشور به کهگیلویه و بویراحمد